Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten te muut suurperheelliset jaksatte ilman tukiverkostoa?

Vierailija

minusta on melkoisen rankkaa, kun ei ole ketään muuta lasten tarpeisiin venymään kuin me vanhemmat. Puhumattakaan nyt siitä, että pitäisi parisuhdettakin joskus huomioida, se on pitänyt unohtaa jo aikapäiviä sitten.

Kommentit (5)

Vierailija

kun 2 lapsen äidit joiden mies tulee kotiin klo 17 ja jotka käy kahdesti viikossa jumpalla narisee kun on niin raskasta. Meillä ei yhteistä aikaa eikä minulla omaa. Toki voisin sitä ottaa mutten halua koska se olisi vaan pois miehen työajasta. Meillä niin pienet tulot että joka sentti tarpeen ja mies luo juuri uraansa ja alkaa toivottavasti kohta tienatakin.

Vierailija

Mutta tukiverkostoa ei ole. Näin on ollut 3 vuotta ja parisuhde kärsii. Onneksi tiedostamme tilanteen, muutoin olis avioeropaperit jo kirjoitettu. Olen lasten kanssa kotona ja mies töissä. Olen enemmänkin surullinen siitä, etteivät isovanhemmat näe lasten kasvavan kuin siitä, etten saa heitä hoitoon. Lapsetkin siinä menettävät paljon. Isovanhemmat kuitenkin ovat tärkeä tuki lapsille. En uskalla ajatella lisää lapsia kun pelkään. etten jaksa ilman tukea enää kolmatta. Täytyy odotella, että isommat kasvavat. Välillä suorastaan itkettää kun ei ole ketään, joka auttaisi. Kyllä se rankkaa on kahdenkin kanssa varsinkin toinen on todella vilkas tapaus. Onneksi vauva on rauhallinen. En ymmärrä miten te suurperheelliset jaksatte. Teillä lienee vähintään kolme lasta? Vai mikä se suurperheen määritelmä onkaan.

Uusimmat

Suosituimmat