Mistä aloittaisin...tahdon erota miehestäni!?

Vierailija

Tuntuu vaan niin vaikealta tehdä sitä ensimmäistä askelta ja päättää mikä se olisi :(

Kommentit (14)

Vierailija

kahta pientä ja yhtä aikuista miestä.

Mutta onko tämä oikeasti sen arvoista? Elää loppuelämänsä ihmisen kanssa, joka ei välitä minusta pätkän vertaa ja jolle lapsetkin näyttää olevan vain riesa.

Miehellä ei ole minulle enää mitään annettavaa, keskustelemaankaan ei suostu. Kun ei ole kuulemma hänen tehtävänsä viihdyttää minua, vaan minun pitäisi hankkia elämä.

En sanoisi ihan pikku vastoinkäymiseksi jos törmätään vain kun mies tulee huoneestaan jääkaapille hakemaan ruokaa.

Vierailija

1. vaihe vireille,se haetaan käräjäoikeudelta. Siitä alkaa puolen vuoden harkinta-aika ja sen umpeuduttua voi lopullisesti erota. Aikaa siis on miettiä tasan VUOSI vireille panosta.

Jos lapsia, elatusmaksut ja huoltajuusasiat pitää sopia/hoitaa...Joskus erilleen muutto voi auttaa ja mieli muuttua. Ei eron vireille pano tarvitse välttämättä tarkoittaa lopullista eroa.

Vierailija

Mulle tuli täytenä yllätyksenä ja järkytyksenä mieheni ilmoitus, että haluaa erota. Arvaa naurattiko??? Ja mitään ei enää ollut tehtävissä, oli varma päätöksessään ja mitään omia virheit' ei saanut edes yrittää korjata. Tosin vieläkin on ep' selvää missä ihan oikeasti mätti.

Vierailija

Nykyisessä suhteessa on moni asia paljon huonommin, muttemme silti eroa koskaan. Kun tiedämme rakastavamme toisiamme vaikka välillä ärsyttää toisen naamataulu ja kaikki aivan älyttömästi. Ihmiset eroaa nykyään liian helposti. Ne vaikeat ajat kuuluu siihen suhteeseen. Siis jos molemmat on tosissaan eikä ole pettämistä tai väkivaltaa (henkistä tai fyysistä). Tai alkoholismia ym.

Vierailija

Minä en ainakaan halua elää paskassa suhteessa, mielummin vaikka yksin ja kantaa vastuun vain omasta elämästä ja ehkä joskus löytää jotain ihanaa!

Muutto ehkä se ensimmäinen vaihe. Jos haet aluksi vuokra-asuntoa, soittele vuokranantajia läpi. Pelkkä hakemus ei takaa nopeaa ratkaisua, mutta soitolla saatat saada heti asunnon. Kokemusta tästä noin parin viikon takaa :)

Sitten eropaperit ja lapsiin liittyvät jutut.

Vierailija

Avioliitossakin yksin hoidan kodin ja lapset sataprosenttisesti. Mies tulee töistä, vetäytyy työhuoneeseen pelaamaan tietokonepeliä ja irkkaamaan, laittaa oven kiinni ettei lapset häiritse. Nukkuu eri huoneessa, ei halua seksiä.

Mikä muuttuisi jos eroaisin, paitsi ettei tarvitsisi pestä miehen pyykkejä ja siivota sen sotkuja?

Ei mua kukaan hakkaa, mutta kai saisin odottaa elämältä enemmän kuin ilmaisena kodinhoitajana toimimista?

Vierailija:

Lainaus:

Jos ei ole pettämistä tai väkivaltaa suhteessa, niin älä eroa

Muut asiat aika ja yritys parantaa kyllä.

Vierailija

Me olemme avoliitossa ja meillä on 2 lasta. Miehellä on ollut kaikkia ihme juttuja eri naisten kanssa (en viitsi nyt kertoa sen tarkemmin jos täällä käy tuttuja), ei ole jäänyt kiinni varsinaisesta pettämisestä mutta olen ihan varma että on pettänyt enkä jaksa enää tätä epäteitoisuutta.

Kotityöt ja lastenhoito on kaikki minun vastuullani. Mies ei suostu puhumaan että selvitettäisiin asiat. Ei missään nimessä halua erota, mutta ei myöskään naimisiin. Kaikki omaisuus miehen nimissä. Omista menoistaan ei tingi minun/perheen vuoksi koskaan. Parisuhdeterapia ei tule kuuloonkaan.

Sekalainen selostus, mutta yksinkertaisesti sanottuna miehellä on kaikki hyvin ja minulla suurin osa päin p***settä.

En tiedä mitä tekisin. Tai tiedän mutta en uskalla.

Vierailija

Mieti tarkkaan, haluatko sitä todella! Niin moni ystäväni ja sukulaiseni ovat eroneet miehestään ja joutuneet ojasta allikkoon. Minä en ole eronut kaikista vastoinkäymistä huolimatta. En ole onneni kukkuloilla, mutta kuitenkin onnellisempi kuin ne eronneet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat