Äidin " takertumisvaihe"

Vierailija

En oikein tiedä mikä minuunnyt on iskenyt.. Olemme tähän asti vieneet aina lapsemme kerran kolmessa kuussa tutulle mummulle yökylään (tapaa mummua muutenkin lähes päivittäin, ollaan tosi läheisiä:)) ihan vauvasta asti. Tällöin olemme mieheni kanssa tavanneet ystäväporukkaamme ja sen päälle nukkuneet hyvin. Tytöllä oli 3 kuukauden koliikki, jonka jälkeen piinaava korvatulehduskierre rikkoi öitämme pitkään ja totaalisesti. Aina itketti tyttö jättää yöksi, vaikkei lapsi tosiaankaan meitä tutun mummun hoivissa kaipaa, mutta minä äitinä sitäkin enemmän. Nyt parin viikon päästä pitäisi sitten mennä ystävämme synttäreille ja tyttö hoitoon mummulle yön yli, mutta minua ahdistaakin ajtus olla lapsestani yön yli erossa. Veisimme tytön mummulle seitsemältä illalla ja aamulla menisin tytön luo jo kymmeneltä, mutta silti ero ahdistaa, siis minua.

En oikein tajua mistä tämä johtuu. Pitkään kyllä tunsin syyllisyyttä siitäkin kun ulkopuolisten painostuksesta tyttö yöpyi mummulassa eka kerran jo kuukauden iässä, että saimme mieheni kanssa yhden ehjän yön. Toisaalta tuolloin ajatus ei tuntunut niin pahalta kuin jälkeenpäin, olimme silloin lopenuupuneita ja uni tuli tarpeeseen. Miksi eroaminen minusta tuntuu niin pahalta?? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?? Miten mun tulisi tähän suhtautua.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

miksi pitää aina viedä YOKSI hoitoon? Ja meillä on silleen,että kun minä lähden baariin,niin mies jää lapsen kanssa kotiin. Me ajatellaan lasta,ei itseämme.

Vierailija

takia. Mun näkökulmasta ne on omituisia, jotka voi jättää lapsensa tuosta vaan pieninäkin (tosi väsyneet tietysti erikseen). Sun äidinvaistot siinä vaan jyllää. Ei siinä minusta ole mitään omituista. Meidän lapsi on puolitoista kohta, ja nyt rupeaa tuntumaan siltä, että voisin pian jättääkin yökylään yhdeksi yöksi niin, että tosiaan illalla lähden ja aamulla menen hakemaan.

Vierailija

Mäkin haaveilen ja toivon, että saisin vietyä lapsen yhdeksi yöksi mummulaan, niin saisi nukkua aamulla pitkään. (meillä ei ole kertaakaan nukkunut kasia pidempään saati heräämättä kertaakaan) Sitten taas pelottaa, että yö menee pipariksi ja tyttö itkee ikäväänsä. Kauhea tunne. Toisaalta haluaisi, mutta sitten taas ei meinaa pystyä...

Samoin haaveillaan viikonloppumatkasta keväällä miehen kanssa kaksin, mutta mulla on kauhea ongelma siitä, miten pystyisin jättämään lapsen kotiin.

Ikää eilen 1 v. ja ei vielä kertaakaan yökylässä.

Vierailija

hoitoon (lapsi on 1v2kk). En yksinkertaisesti raaski. Ja mulle tulis ihan MIELETTÖMÄT omantunnontuskat!! Varsinkin jos lähtisin vielä juomaan. En voi sille mitään. Toinen syy on kyllä paskavastuuton anoppi jolle mies haluis TIETYSTI viedä lapsen eka kerran yöhoitoon :( Never.

Vierailija

Minä olen " huono" jättämään lapsiani hoitoon. Varsinkinjos on/olisi kyse jostain hupireissusta. Hammaslääkärit yms. ei tuota vaikeuksia, mutta kiireesti tulen kotiin. Mummo ja pappa ovat tosi läheisiä ja asuvat naapurissa. Näemme päivittäin ja he tulevat lastemme kanssa toimeen hienosti. Ovat kyllä jo aika iäkkäitä, joten ajattelen heidän voimiaan. Ensimmäinen lapsemme on ollut yhden kerran yötä mummolassa 2 vuotiaana. Ei ole ollut tavallaan edes tarvetta aiemmin saati että olisin raskinut olla erossa. Ja koska hän on ollut aina melko huonno nukkumaan, en ole halunnut viedä häntä kenellekkään rasitteeksi. Vähän aikaa lapset ovat pieniä!

Tänään kävimme mieheni kanssa toisen kerran puoleen vuoteen kahdestaan jossain. Olipa ihana kolmituntinen! Kuopuksemme on puolivuotias.

Kunhan imetys loppuu/yösyötöt, menen kyllä käymään kaverin kanssa parilla ja iskä saa jäädä kotiin lasten kanssa.

Vierailija

nou hätä. Tää av-palsta on usein aika syvältä... Elämäänsä kyllästyneet kotiäidit, joiden elämä on rajoittunut vain kotiseinien sisään täällä yrittää muiden mieliä pahoittaa. Noi sun tunteet on ihan normaaleja äidin tunteita. Normaalia on myös se, että todellakin raaskit sen tytön jättää edes joskus yön yli mummulle että saatte levättyä ja pitää yllä myös aikuiskontakteja ihan ilman lapsia.

Vierailija

mikä sulla sitten on ongelmana? ota lapsi mukaan, jos et henno sitä muualle jättää. Yhden lapsen kanssa voi menää melkein minne vain.

Vierailija

Nytkö olen siis huono äiti teidän mielestänne kun lapseni on neljästi vuodessa mummulla melkein naapurissa yön yli. Ja minä kun luulin ympäristöni vihjeistä että on ihan ok joskus nukkuakkin:(:(:(

t.ap

Vierailija

aikaa myös ihan vain aikuisten kesken ilman vastuuta lapsista, joskus, edes hetken. Jotkut tapaavat tuttuja ravintolassa, toiset leffassa tai ihan vain kotona iltaa istuen. Mikä siinä nyt on niin tuomittavaa? Sekö, että itse olette lapsistanne sairaalloisen riippuvaisia, ettekä luota heitä hoitoon edes teidätkin hyvin hoitaneille äideillenne. Ei käsitä, ei... Synkkää on!!

Vierailija

Ihmeellistä tällä palstalla, että jos 80 % vastauksista on positiivisia ja joukossa on muutama negatiivinen, aletaan heti itkeä, että apua olenko huono äiti " teidän mielestänne" . Kolmonenkään ei halunnut syyllistää, vaan sanoa ettei ne tunteet ole epänormaaleja! Jokus tuntuu, että tänne kirjoitetaan juuri siksi, että saisi turpiinsa ja voisi sitten itkeä omaa kurjuuttaan. Niin kuin moni on sanonut, mene ja nauti hyvä ihminen.

Vierailija:

Lainaus:

Nytkö olen siis huono äiti teidän mielestänne kun lapseni on neljästi vuodessa mummulla melkein naapurissa yön yli. Ja minä kun luulin ympäristöni vihjeistä että on ihan ok joskus nukkuakkin:(:(:(

t.ap

Vierailija

yks tuttu vei lapsen ekan kerran suoraan synnäriltä yöksi hoitoon ja siitä saakka lapsi on ollut joka vkonloppu hoidossa. Ei ole kuulemma yhtään ikävä lastaan,juo kaikki lauantait ihan hyvällä omallatunnolla >:( Mikä äiti tuollainen on.

Vierailija

Lapset ovat pieniä vaan kerran ja tarvitsevat vanhempiaan, erityisesti äitiä. Onko se nyt niin paha? Mikä ihmeen kiire ihmisillä on jättää vauvat hoitoon ja lähteä " tuulettumaan" baariin ryyppäämään?? En ymmärrä...

Vierailija

ei tarvitse päätään moisilla asioilla vaivata. Olit sitten kuinka väsynyt hyvänsä, lasten kanssa olet aina, ja miehen kanssakaan ei tarvitse koskaan viettää hetkeäkään kahdestaan, säästyy rahat ja ei tule riitaakaan, ei ole riitelyyn koskaan aikaa eikä voimia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat