Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat kummilahjat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pohdin tulevalle kummipojalleni kummilahjaa (ristiäisiin). Mitkä mielestänne ovat parhaita kummilahjoja? Muita ideoita?

Kommentit (5)

Vierailija

Lapsemme sai kummilahjaksi taulun, jossa kerrotaan hänen nimensä historiasta ja siitä kuinka paljon samannimisiä poikia tänä vuonna on kastettu. Kummi oli tilannut tän todistuksen jostain kotimaisten kielten tutkimuskeskuksesta. Oli kiva lahja, vähän erilainen kuin yleensä mut kiva laittaa vaikka lapsen huoneen seinälle ja saa sitten itse joskus lukea, mistä nimi juontaa juurensa. Toisilta kummeilta hän sai lahjaksi kummilusikan ja musta sekin on tosi kiva lahja! Jonkun mielestä ehkä tylsä mutta kuitenkin henkilökohtainen kun siinä on oma syntymäaika ja strategiset mitat. Niin ja kummilusikka on silleen aikas perinteinen kun niitä on jaettu vaikka kuinka kauan.

Vierailija

eli ei anneta vauva lahjaa vaan usein lahja on ' tulevaisuuden varalle' . meidan poika sai kalvosin napit nimikirjaimillaan (juu juu, olen joskus aiemmin kertonut ja monet tykkas etta hirvee lahja. mutta todella kaytannollinen). jotkut ovat ostaneet pari pulloa hyvaa punaviinia, jotka seka rahallisessa arvossa etta maussa vuosien saatossa. hyva alku viinien harrastajalle ja suurelle viinikellarille. tytolle ostetaan koruja usein.

Vierailija

olen sitä mieltä että kummilusikka. Itelläni ei sitä ollut ja olin pienenä (ja ehkä vieläkin) niiin katkera, koska kaikilla muilla se oli.

Se on tietty tosi tylsä, jos sitä ei sitten oteta käyttölusikaksi ja se jää johonkin kaappiin pölyttymään...

T: MrsH

Vierailija

Meidän molemmat lapset ovat saaneet omat lusikat, jotka toivoinkin heidän saavan.

Lisäksi kummallakin on kehykset, joihin on kaiverrettu synt.aika, mitat ja nimi.

Molemmilla on myös tinasta tehdyt pankit (toinen on veturi ja toinen on laiva).

Kivoja lahjoja mun mielestä on myös koriste-esineet, taulut,ryijyt,astiat yms.

Ne jää lapselle muistoksi vuosien päähän.

Vaatteetkin tietysti ihania, mutta ne jää pian pieneksi ja usein lähtevät kiertoon.

Kummeilta toivoin (mielessäni) sellaista lahjaa, joka kulkisi mukana pitempään.

Ja sellaisen lahjan ostin omalle kummipojalleni.

Uusimmat

Suosituimmat