Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista,että teidän kaikkien miehet tienaa 3000 kuussa?

Vierailija

Siis vähintään? Se tuntuu olevan ihan " normaalia" , vaikka on huomattavasti keskivertoa enemmän.

Minun mieheni tienaa 2400 ja hänellä on tohtoritason tutkinto ja valtion leivissä tosin. Toivottavasti löytää yksityispuolen työn. Ainakaan julkisella sektorilla 3000 palkkaa ei kovinkaan moni saa....

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Et sä ole täällä ainoa paremman luokan kansalainen.

Kunhan valmistun voin heti aluksi vaatia palkkaa 5000¿ brutto, työlisyystilanne on sellainen. Nyt saan noin 3000¿ jos pystyn tekemään vakituiseen työtä. Nimenomaan ylpeydellä, älyllä ja opiskelulla olen tähän tilanteeseen päässyt ja saanut miehenikin osittain niillä avuilla. Toisaalta, mieheni ei ole oikeastaan ollenkaan opiskellut, ja hänen ansionsa tulevat todennäköisesti aina olemaan huomattavasti suuremmat kuin minun.

T: se 200 000¿ vuodessa tienaavan miehen vaimo

Vierailija:

Lainaus:

Vähän ylpeyttä naiset, hieman älyä ja opiskelua niin voi tienata saman tai enemmän kuin mies.

Terv. se 4000 kk tienaava nainen....

Vierailija

Joku peruskoulun käynyt tekee jotain urakkahommia yms ja saa ehkä satunnaisesti hyvin. Toisaalta huonon suhdanteen aikana sattaakin sitten olla vaikea saada mitään.

Ja kai se työn sisältökin jotain merkitsee. Saahan joku roskakuski varmaan ihan hyvää liksaa jos tekee paljon duunia. Kuinka moni tutkija esim. haluaisi sitten samalla palkalla ( tai paremmalla) mennä sinne peruskoulun käyneen kanssa kokoamaan jotain pahvilaatikoita tms mekaanista työtä.

Vierailija

Mutta täältä lukiessa onkin saanut sen käsityksen että on aika huono. Sanoin miehellekin että sun pitäis saada palkankorotusta. On tosi vaativa työ. Työllistää noin 40 henkilöä.

Vierailija

Aika tavallisen kokoiset palkat, kun molemmat on akateemisia. Minä, joka olen valtiolla töissä tienaan vähemmän, mutta on mulla vähemmän stressaava työkin ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat