Yökätilö paikalla,onko muita?

Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Olin muutaman päivän prenalla ja siellä saattoi öisin olla melkoinen meteli :(. Viereisessä huoneessa oli yhtenä yönä synnyttäjä, joka valitti todella kovaäänisesti avautumiskipujaan. Mahtoikohan olla salit niin täynnä, ettei voitu viedä? Oli todella kamalaa kun itse oli ihan väsyksissä ja joutui siihen päälle vielä kuuntelemaan keskellä yötä eläimellistä valitusta tuntitolkulla... Itselläkin synnytyspelkko nousi normaalista jännittämisestä suoranaiseen kauhuun. Se oli oikeasti todella kamala kokemus ensisynnyttäjälle!!!

Vierailija

Eli olen synnyttänyt alateitse neljä kertaa. Ensimmäinen synnytys käynnistettiin oksitosiinilla ja ponnistusvaihe oli tosi vaikea: supistuksia tuli tiheään, mutta niiden lyhyen keston vuoksi ponnistaminen oli todella vaikeaa.

Toinen ja kolmas lapsi syntyivät helposti, ponnistaminen sujui yms. Enkä saanut näissä oksitosiinia tai mitään muutakaan - ilokaasun avulla homma hoitui;-)

Nyt neljännellä kerralla minulle annettiin erityisesti ponnistusvaiheessa oksitosiinia ja taas toistuivat ensimmäisen synnytyksen kaltaiset ongelmat. Ponnistaminen oli tiheiden mutta todella lyhyiden supistusten vuoksi vaikeaa ja koin todella epäonnistuvani... Ihmettelin, miten se oli viimeksi ja sitä edellisellä kerralla niin helppoa ja nyt en pysty millään saamaan lasta ulos.

Yhtäläisyytenä tosiaan näissä hankalan ponnistusvaiheen synnytyksissä oli juuri tuo suoneen annettu oksitosiini! Ihmettelen vieläkin, miksi sellaista nytkin minulle annettiin...

Vierailija

Sitä ei pysty sanoo, miks klö on laittanu tipan, onko supistukset ollu lyhyitä/harvakseltaan ennen sitä, vai onko vauvan äänissä ollu jotain sanomista miks nopeuttaa synnytystä.

klö

Vierailija

No murehdittiinko tos käynnistykses? Ei minusta!!! Voi tulla kyl kiire sairaalaan. Kannattaa varmaan lähteä heti kun supistukset alkaa tai vedet menee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat