Onko miehellä oikeus mielestänne kieltäytyä osallistumasta synnytykseen,

Vierailija

jos kokee että ei halua eikä pysty?

Itse vastaan että kyllä, tukihenkilö voi olla joku muukin.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Eihän miehen ole pakko mennä leikkaukseen tms mukaan. Eikä vaimon lähteä tuijottamaan jotain auton korjausta tms yhteistä asiaa miehen kanssa, jos ei halua.

Tämä on jokin pakkomielle, mikä nykyään on.

JA NÄMÄ OVAT MIEHENI MIELIPITEITÄ :)

ps. en ole synnyttänyt

Vierailija

Mielestäni oikeastaan asia on parin yhteinen, joillekin äideille voi olla helpotus, jos mies ei tule sen vuoksi, ettei pysty tukemaan synnytyksessä, voi äiti sit valita paremman tukijan muualta.

Vierailija

pelkää että rupeaa voimaan pahoin niin eihän sen miehen tarvitse olla siellä jalkovälissä sitä tilannetta tarkkailemassa,koska siellä se näky tuskin mitään " siistiä" on.

Joten pahoinvoivien miesten ei tarvitsisi mennä itse syntymää todistamaan sinne jalkovälin luo vaan voi ihan hyvin tukea naista yläpään puolella tuijottelemasta naisen jalkoväliin jos se kerta saa voimaan pahoin.

Näin ollen mieskin voisi aivan hyvin osallistua synnytykseen sillä yhteinen projekti se on.mutta mielestäni tuo asia pitää puhua selväksi kahden kesken ja päättää yhdessä tasapuolisesti onko parempi että tuleeko mies mukaan synnytykseen.

Vierailija

ole valmis äidiksi! Kannattaa miettiä näitä asioita tarkkaan ennen kun rupeaa lasten tekoon.

Miehellä ei taas mielestäni tee synnytyksessä mitään, nainen pystyy halutessaan selviytymään synnytyksestä yksinkin. Jos molemmat haluaa miehen mukaan, niin se on ihan ok, mutta väkisin miestä ei pidä tuohon touhuun pakottaa.

Naurattaa ihan kun kuuntelee tätä valitusvirttä, miehen pitää juosta mukana neuvolassa raskausaikana, osallistua synnytykseen ja myöhemmin lapsenhoitoon tasa-arvoisesti. Tuntuu unohtuneen että naisilla ja miehillä on se pieni ero joka tekee heistä miehiä ja naisia. Sitä kutsutaan biologiaksi. Meillä nainen synnyttää ja hoitaa lapset sekä kodin. Mies tuo rahat kotiin ja hoitaa miesten työt. Ja tyytyväisiä ollaan kaikki oltu.

Vierailija

Jos miehestä on vain haittaa, miksi hänen pitäisi silloin tulla mukaan. Jos hän pyörtyilee, panikoi, nostattaa pelon tunteita tai muuten toimii tilannetta hankaloittavasti, eihän synnytyksessä silloin kannata olla mukana. Molemmille parempi, ettei isä ole silloin mukana.

Vierailija

Ensinnäkin, minusta epänormaalin voimakas synnytyspelko on ihan hyvä syy sektioon, sanottakoon se nyt. Siltikin. Miehelläkin voi olla synnytyspelko, mutta HÄNEN EI OLE PAKKO läpikäydä muita synnytyksiä kuin oma syntymänsä. Se vaan nyt on fakta; kuten joku sanoi, ei tässä barrikadit auta. Miehessä ja naisessa on se vissi ero. Raskaana olevan naisen ON PAKKO saada se lapsi sieltä ulos jollain viisii, ja paras on tehdä se niin että lapselle aiheutuu vähiten vaaraa.

Huomatkaa muuten, että niitä eroja on muitakin. Samasta syystä kuin että miehen ei ole pakko osallistua synnytykseen, mies jää paitsi myös siitä tunteesta kun sisällä kasvaa uusi elämä; imetyksestä; ja näiden tuomasta erityislaatuisesta vanhempi-lapsisuhteesta. Tasan ei käy onnen lahjat.

Jos mies oikeasti pelkää synnytystä, ei häntä pidä pakottaa. Mikä ihmeen idea siinä olisi? Ja onhan se lattialle pyörtynyt mies riskitekijäkin.

Vierailija

Vaikka me kuinka lähdettäisiin akkaporukalla barrikaadeille tästä niin biologiaan tuskin tulee muutosta; nainen joutuu jatkossakin odottamaan ja synnyttämään. Ellei sitten jossain olla keinokohtuja rakentamassa mutta epäilempä paljon ;) Valitettavasti asia josta on turha tasa-arvokeskusteluja käydä. t 30

Vierailija

että näen painajaisia liki joka yö. Itken ja olen ahdistunut, olen varma että kuolemme molemmat, minä ja vauva. Silti synnytys on edessä enkä voi sille mitään. Neuvolan mukaan ihan normaalia jännitystä, mutta minulla se vaikuttaa jokaiseen päivään, vaikka vielä reilu kuukausi jäljellä laskettuunaikaan.

Jos mieheni kaikki pelkoni kuunneltuaan sanoisi ettei halua tulla mukaan synnytykseen, kun hänellä voi tulla siinä " huono olo" , varmaan potkaikisin hänet pihalle! Koska uskon alatiesynnytyksen olevan lapselleni parasta, olen valmis kohtaamaan pahimmat pelkoni. mutta jos mieheni jättäisi minut tässä tilanteessa yksin en voisi luottaa häneen koskaan, ikävä kyllä.

Jos naiselta on itsekästä vaatia sektioa synnytyspelkoon vedoten, on se sitä myös mieheltä joka oman " synnytyspelkonsa" vuoksi ei halua osallistua koko tapahtumaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat