Millaisia hammaslääkäri kokemuksia teillä oli lapsuudessa?

Vierailija

Itse sain hammaslääkärikammon ala-asteella. Meillä oli 1-3 luokilla todella "huono" lääkäri, joka ei luultavasti ollut tottunut käsittelemään lapsipotilaita. Muistan kuinka me aina kinasteltiin siellä odotushuoneessa siitä, kuka joutuu menemään sinne ensin, kukaan ei olisi halunnut olla eka.

Näin 80-luvun lopussa/90-luvun alussa.

Kommentit (12)

Vierailija

Kun menin vuonna 1969 ekaluokalle, oli hampaissani jo useita reikiä. Siihen aikaan ei ymmärretty pestä säännöllisesti hampaita. Hampaitani sitten paikattiin urakalla ja vedettiin poiskin. Meillä vielä vaihtui hammaslääkärit usein, että ei ollut välttämättä sama lekuri seuraavana vuonna.

Sain sellaisen kammon, että työstin sitä pitkään aikuisena, ennen kuin pääsin peloistani irti. Silloin lapsena sain paniikkikohtauksia odotushuoneessa, alkoi oksettaa ja pyörryttää, joskus jouduin lähtemään kesken pois. Ja karmeita särkykohtauksia muistan hyvin, kun reikiintyneitä hampaita pakotti :P

Vierailija

Monen vuoden kidutusta oikomishoidoissa peräkylän Mengelen käsittelyssä. Nykyään hampaat sikinsokin suussa ja lekuriin en mene ennen kuin tuskat on niin kovat että on pakko.

Vierailija

Mulla paikattiin takahampaita ekaluokalla, v. 67. Tuntui, ettei poraaminen lopu koskaan, ei puhettakaan puuduttamisesta, koko ajan sai sylkeä altaaseen verta ja limaa ja vettä, mitä ruiskutettiin suuhun. Huusin kurkku suorana ja hammashoitaja ja hammaslääkäri huusivat takaisin, että suu kiinni. Yritin sitten kesken poraamisen ja paikkaamisen laittaa suuta kiinni ja huusin taas vieläkin enemmän. Mulle tuli pitkäksi aikaa kammo noista reissuista.

Vierailija

jonka paksut sormet ovat jääneet mieleeni. Isompana koululaisena eräs lääkäri käski avata suuni niin isoksi, että leuat jäivät jumiin auki. Lonksahtelivat sijoiltaan helposti pitkän aikaa, ja nyt muistan aina muistuttaa, että en halua avata suutani liian isoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat