mitä ne yyhoot valitaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tänään tuli hoidettua kotia sen verran että kolme koneellista pyykkiä on pesty, pakastin sulatettu, tietenkin lapset ruoikttu, uimahallissa käyty imuroitu ja sisätilanllämppärikin autoon tuli ostettua. Huomenna hommat jatkuu, ei ne lopu ikinä.

Hemmetti erosin vasta vajaa vuosi sitten ja olin tosi kusessa kun ajattelin kuinka tulen pärjäämään.

Nyt tätä on hetki nähty, enkä ikinä ole ollut näin voimissani kuin tätänykyä olen, ei vois paljon kovempi itseluottamus olla.

Homma hoituu, lapset on balanssissa, ei mitään oireilua erosta.

Käyn arkisin töissä, fyrkkaa tulee just vähän liian vähän, mut just toimeen tullaan.

Seksiä saa ehkä vähän liian harvoin, mutta saa sillointällöin kuitenkin.

En ihan oikeesti osaa valittaa tyyliin " tää on niin v..un rankaa" , me vaan pärjätään tosi hyvin .

Kokemuksia veljet ja sisaret, ei kai yhinä olo automaattisesti ole pelkkää napinaa siit kuinka rahat loppuu tai lapset tappelee eikä " ikinä" saa olla omassa rauhassa.

Valitus seis, tämähän on vaan elämää.

Jos nyt jollekkin jäi epäselväksi, olen mies ja poika on " kohta!" kuus ja tyttö on ykstoista.

Kommentit (3)

Vierailija

Heippa Harduin!

En tiedä, mistä olet saanut päähäsi oletuksen, että valtaosa yyhoista pelkästään napisevat päivät läpeensä paskaa arkeaan, mutta niin kuin itsekin totesit, eihän se sitä yleensä ole ollenkaan. Se, että osa yksin- ja yhteishuoltajista käyvät toisinaan aktiivistakin keskustelua tilanteistaan, ei mielestäni tarkoita napisemista sen enempää kuin muihin ryhmiin kuuluvien keskustelemiset.

On ilo lukea, että kohdallasikin hommat hoituvat oolrait ja pärjäätte tosi hyvin. Niin minäkin. Nyt.

Kuitenkin on aina syytä muistaa, että kaikki tilanteet ovat aina erilaisia eivätkä kaikki tosiaan pärjää tosi hyvin, usein varsinkaan heti erojen jälkeen. Eikä koskaan tiedä, milloin omat tilanteet liikahtavat väärään suuntaa. Silloin on mielestäni hyvä, että on esim. tämä tällainen palsta, jossa voi valittaa v¿un rankkaa elämäntilannetta ja toivottavasti saada vaikka tukea muilta lukijoilta.

Vierailija

Oletan, että harduin halusi herätellä ihmisiä ajattelemaan sitä, että ei se elämä nyt välttämättä niiiiiiiiin kamalaa oo vaikka onkin yh. Että ongelmista saa just niin suuria kuin niistä haluaa tehdä.

Itse olen tuleva yh, ja on mukava lukea, että joku jaksaa nähdä niitä pieniä valopilkkujakin aina välillä. Raskasta varmasti on välillä yksikseen hoitaa lasta/lapsia, mutta ei se arki voi pelkkää sontaa olla.

Kuitenkin on hyvä, että niihin hetkiin, kun elämä tuntuu kaatuvan päälle huolineen, on näitä palstoja, joissa voi kohtalotovereille hiukan purnata ja paasata elämän epäoikeudenmukaisuutta. Täältä varmasti löytyy ymmärtäjiä ja toisia, jotka tietää tarkalleen miltä tuntuu.

Harduin, se on naiselle kova paikka kun ei oo miestä rinnalla, jolle vois naputtaa silloin kun on pahat pävät! ;) Siksi kai niitä valituskirjoituksia saa sitten lueskella näiltä palstoilta. Ne kannattaa ottaa yhtä tosissaan kuin ne naputuksetkin... :D

Tsemppiä kaikille yh:lle ja kauniita syyspäiviä!

Vierailija

minulle ero oli vain helpotus. Oli helpompaa olla yksin lapsen kanssa kuin olla onnettomassa avioliitossa. Sitä paitsi siinä sai koko kodin itselleen. Ja tosiaan se " kaikkivoipaisuuden" tunne! Ex kysyi kuka kokosi sinulle tuon kirjahyllyn. Juu minä itse.

Rahasta oli toisinaan tiukkaa kun asuntolaina oli omalla kontolla eikä kahden maksettavana. Minulla ole koskaan ollut niin paljon omaa aikaa (lapsen syntymän jälkeen)kuin ollessani lapsen kanssa kahden. Minullahan oli joka toinen vkl vapaa, enkä tuntenut huonoa omaatuntoa sen viettämisestä yksin, vaan nautin täysin siemauksin.

Nyt olen uudelleen naimisissa ja lapsia onkin 4 yhden sijasta. :) Ei mene huonosti nytkään, vaikka onhan tässä huollettavaa varsinkin kun nuorin yhteinen lapsemme on vajaa 1v. Moni tilanne on omasta asenteesta kiinni. En tosin väitä, ettenkö varmasti olisi ollut uupunut, jos lapsia olisi ollut yhden sijasta vaikka 3, ex ei olisi pitänyt lapseen mitään yhteyttä, työpaikkaa ei olisi ollut, kodista olisi pitänyt lähteä jonnekin vuokralle jne.

Tsemppiä ja valoisaa syksyä kaikille " lapsellisille" .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat