Bigmama, saisinko pyytää reseptiä ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomasin yhdessä ketjussa sinun viestisi, jossa kerroit lähteväsi tekemään kardemummavanukasta. Mieheni on usein puhunut tästä, mutta en ole koskaan reseptiä käsiini saanut. Olisi kiva yllättää mies nyt ramadanin aikana lempiherkullaan.

Ja toki jos löytyy enemmänkin somalialaisia ruokareseptejä, otan mielelläni vastaan. :)

Kiitoksia.

Kommentit (2)

Vierailija

Käytän kiisseliin/vanukkaaseen Maizenaa, kardemumma on jauhettua tai kokonaisina siemenkotina. Ohje Maizenapaketin kyljestä.

Erilaisia vanukasjauheita saa myös etnisistä kaupoista, ja monet käyttävätkin niitä. Ohjeet luen purkin kyljestä - joskus on vähän miettimistä, jos mitat ovat jotain vierasta perua. Valmisjauheesta tehdyt vanukkaat ovat mieheni mielestä oikein hyviä. Omasta mielestäni ne maistuvat vähän... keltaiselta ? Mutta menettelevät kyllä.

En ole mikään haka näissä ruokajutuissa, joten tekeleistäni tulee joka kerta vähän erilaisia.

Osaan tehdä vain joitakin somalialaisia ruokia. Parhaiten olen oppinut sillä tavalla, että olen ollut mukana toisten kanssa tekemässä yhdessä. Minulla on myös Mulki Mölsän tekemä Somalialainen Keittokirja, mutta sen ohjeet ovat ensikertalaiselle vähän turhan viitteellisiä.

Suosittelen, että lyöttäydyt joskus samaan keittiöön vaikkapa miehesi kavereiden vaimojen kanssa, niin voit saada heiltä opastusta ihan kädestä pitäen. Ruoanlaiton lomassa voitte sitten jutella muitakin asioita:)

Vierailija

Olen kokeillut näitä valmisvanukkaita kardemummalla maustettuna, mutta mieheni sanoi, että mausta puuttuu jotakin. Veikkaisin, että hänen isoäitinsä on käyttänyt jotain toistakin maustetta, mutta en ole tällaiseen ohjeeseen törmännyt.

Meiltäkin löytyy tuo Mölsän kirjoittama keittokirja, ja olen paljon saanut ohjeita sieltä. Siitä olen eri mieltä, etteikö sopisi myös ensikertalaiselle. Ohjeet ovat kuitenkin helppoja, lähinnä maustaminen on erilaista. Ainoa, mikä tuottaa minulle ongelmia vieläkin, on sambuusataikinan saaminen tarpeeksi ohueksi. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat