LOKAKUISTEN SUNNUNTAI 16.10 ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

koneelle, en tiiä mikä tässä oli mutta ei aukaissut nettiä..

Huomenna mulla on se polikäynti heti aamusta, 8.30. Jännittää niin hirveenä! Elikkäs.jos en tuu tänne ilmottautumaan iltapäivällä niin olen jäänyt käynnistykseen. Joten pitäkääs peukkuja! Vaikka pelottaakin niin hirveesti..

Mutta nyt nukkumaan (jos voi..;))

Ja vauvaonnitteluja taas kaikille " voiton puolella" oleville!!:)

Lokari tasan 40!

Vierailija

eikä mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Joten tiistaihin varmaan ainakin pitää odotella. Toisaalta odottaa kovasti, toisaalta alkaa rimakauhu iskeä...

Mulle on nyt loppumetreillä iskenyt kantoliinavillitys, sellainen kai on vielä hommattava. Oletteko hommanneet/onko kokemuksia edellisillä lapsilla? Millainen olisi hyvä liina? Sitten jos tiedossa vielä hyvä ja edullinen ostopaikka esim netissä, vinkkejä, pliis.

Meillä toi siivoilu on pysynyt hallinnassa :), pari kertaa viikossa teen ylläpitosiivouksen ja sitten harvakseltaan sellaisen että luuttuankin. Mutta nyt äitiyslomalla ollessa olen kyllä nauttinut siitä että saan pidettyä tän huushollin suht siistinä, töissäkäydessä sitä oli pakko kattella vähän läpi sormien. Varsinkin kun meilläkin mies on tosi kehno niissä asoissa... Lapset sentään siivoavat käskiessä oman huoneensa ja keräilevät lelunsa.

Kaikille joilla huomenna tiedossa jännä päivä, tsemppiä ja peukkuja!!!

Päippy 41+3

Vierailija

COPPOLAlle iloiset vaavionnittelut! Ja yleistsempitykset kaikille niille onnekkaille, joiden nyytinhakuvuoro tulee tänään.

Lyhyesti omaa napaa: Eilen suppaili mullakin pari tuntia illalla, jokunen kipeähkökin suppari ja selkäkipua muttei mitään vakuuttavaa. Kerkisin kuitenkin tulla jo toiveikkaaksi, mutta sitten ne supparit laantuivat :( Vähän vaikeaa osata suhtautua näihin harjoitussuppareihin, kun esikoisesta mulla ei ollut kipeitä suppareita juuri ollenkaan ennenkuin sitten varsinaiset synnytyssupparit alkoi. Nyt toisella kerralla kohtu on näemmä jotenkin supistusherkempi.

Täytyy vain toivoa, että tulee kunnon supistusaaltoja sitten, kun tositoimet alkaa, että älyän lähteä sairaalaan. Yksi monen lapsen äiti-tuttavani kertoili, että hänellä synnytyssupparit on olleet kerta kerralta vähäoireisemmat. Viimeistä synnyttäessään hän oli jonkin aikaa jatkuneiden epämääräisten supistusten jälkeen päättänyt käydä sairaalassa näytillä varmuuden vuoksi, ja siellä olikin todettu, että rouva on nyt 9cm auki... Huu, toivottavasti ei mulle sentään niin käy.

PONNYT, meilläkin esikon aika tahtoo käydä pitkäksi näin viikonloppuisin, kun on tyydyttävä isomahaisen äidin seuraan - isukki tekee vimmaisesti rakennushommia melkein kaiken vapaa-aikansa. Käymme leikkipuistoissa ja mummolassa kylästelemässä, jotta aika kuluisi paremmin; kotinurkissa luuhatessa tahtoo tekemisen puute vaivata, ja lapsi kiusaantuu, kun ei äidistä ole hippaleikkiin eikä moneen muuhunkaan fyysisempään touhuun. Eikä parivuotiasta nyt sovikaan pitää neljän seinän sisällä koko päivää. Arkipäivisin tyttö on onneksi vielä hoitopaikassaan energiaa purkamassa, joten arki-illat menee vähän hyväntuulisemmissa merkeissä.

Hyvää sunnuntaita kaikille lokamammoille! Toivotaan, että tämä olisi tällä erää viimeinen pallomahasunnuntai mahdollisimman monelle meistä...

t. IdaA ja Masulius 39+1

Vierailija

Ekaksi kommentointia:

SINISIIPI: Monelta meet käynnistykseen huomenna? Onko sulle sanottu jotain aikatauluja et millo ultrataan, lääkäri tai itse asiaa?? Laitetaanko sulle tippa, pillereillä vai kalvojen puhkaisu?? Sinun ja minun vauvoille tulee sama syntymäpäivä, mulla aamulla seiskalta pitää olla osastolla ja tehdään sektio. Nyt sitten tsemitykset päälle ja katotaan viikon päästä kumman vauva oli ennemmin masun oikealla puolella. Mä kun joudun olemaan varmaan sen viikon sairaalassa. Jännitys huipussaan;)

BEIBI0905: Saithan vihdoinkin nyyttisi, täällä jo mielessäni ajattelin sun kun ei ollut kuulunut pitkään aikaan, paljon onnea pikku rinsessasta. Voikaahan hyvin ja iiisooot virtuaalihalit.

VALENCIA: Mä sain kans aika ison naurun tosta vikasta S:stä. Mä nauroin ihan katketakseni, juu eihän noi ässät ole miesten keksimää, eipä!! Jonkun sovinisti ukon propagandaa;)

VALENCIA JA EMPPU: Täällä ilmoittautuu yksi siivoushullu lisää. Lyhyesti: imuroin melkein joka päivä, kerran viikossa matot ulkona, pesen lattiat, pyyhin pölyt (tv:n pyyhin useammin), liinavaate kaappi on viivottimella laskostettu, samoin vaatekaapit, pyykkiä pesen heti kun koneellinen on täynnä, otan ne samantien kuivuttuaan pois narulta ja suoraan kaappiin. Sitte miinuspuolet mun touhuumisessa: kahvinkeitin saattaa olla roiskeinen kun en itse juo, ni en välitä ja kaappi jossa on esim.tupperin kippoja on aivan kamalassa epäjärjestyksessä, sitä vaan ei voi pitää siistinä, tiedä sitten miksi.

Niin ja ikkunat pesen 4-5 kertaa vuodessa siis vähintään;) se on kivaa hommaa ja kädenjäljen näkee heti. Pitää nyt ennen pakkasia pestä vielä kerran. Tää koko homma on tarttunut mun äidiltä, sillä on siivous neuroosi:) Ja mun mies ei siis koske " ämmitten" hommiin, enkä annakaan koska sotku on pahempi silloin.hehheh

Voi kun kamalan pitkä viesti taas. palaillaan illalla/yöllä en kuitenkaan saa nukutuksi, jännittää huomista...Ja kanin häkki pitää siivoo viimosen päälle että on mukavaa heillä olla sitte muutama päivä kun en ole kotona.

annu rv 40+4

Vierailija

Sydänlämpöiset onnittelut pikkuisen tyttövauvan johdosta :) !!!

Hyvää kannattaa odottaa ;)....

Vauvantuoksua, iloa ja onnea uuteen ihmeelliseen arkeen!

*Vallu ja ' paavo' 38+5*

Vierailija

Piti tulla ilmoittautumaan, ettei kukaan kuvittele, että olisin mitenkään lähtenyt jakautumaan. Ei sinne päinkään!

Ja VALLUn miehelle erityiskiitokset päivän parhaista nauruista!! Mihin me jouduttaiskaan ilman miehiä? ;)

Vauvaonnitteluja COPPOLALLE ja BEIBILLE ja kaikille muillekin joita nyt en muista. Lohduttavaa, että Beibikin lopulta sai vauvansa, kyllä se päivä varmaan meille lopuillekin vielä koittaa. Mä en kyllä vielä suostu ilmoittautumaan tuohon Marraskuu-ryhmään, pakko se on tässä kuussa sentään tapahtua!

Mullakin särkenyt sisäreisiä, kuka se olikaan, joka siitä kyseli. Lisäksi nyt on parina päivänä tullut taas nivusiin sellaisia " sähköiskuja" , joita oli muutama viikko sitten enemmänkin, silloin varmaan vauva laskeutui reilusti, olisikohan nyt sitten kiinnittymässä? Valkovuoto mulla myös lisääntynyt parin viime päivän aikana reilusti, mutta limatulpasta ei edelleenkään mitään havaintoa.

Mä en kyllä voi liittyä tuohon siivoushullujen kerhoon (mikä kai tässä viikolla jo kävikin ilmi, kun en mattoja ulos vienyt...). Tykkään kyllä et on paikat järjestyksessä mutta kaikenlaiset siivoustoimenpiteet vaatii kauhean ponnistelun ja pitkän harkinnan. ;) Pyykkien pesu on tosin mullekin " intohimo" . Usein oikein harmittaa, jos aamulla ei ole tarpeeksi likapyykkiä että sais koneellisen pyörimään, varsinkin jos olis nätti ilma kuivata ulkona.

Meil on ollut tänään kiva päivä, miehellä vapaapäivä ja poikakin kotosalla, eikä kavereita maisemissa: ollaan saatu olla koko päivä kolmistaan. Käytiin kävelyllä, telkkaria katottiin ja mies teki hyvää ruokaa. Ja varmaan loppuiltakin menee lokoisasti telkkarin edessä. Mulla sattuu vielä olemaan pakastimessa suklaajätskiä jemmassa...

Että tosi kiva olis tällaisen päivän päätteeksi vaikka saada uusi perheenjäsen! No, kunhan ens viikolla jossain vaiheessa edes tulis...

Ninnuli rv 40+3

Vierailija

Siis olipa ihanaa huomata, että muitakin siivousneurootikkoja löytyy!! Ja vieläpä näin monta (olikos meitä jo ainakin neljä?!) ;D

Mulla tosiaan kans on ihan hysteeristä välillä tää touhu, mieheenkin on jo ehtinyt tartuttaa siivousintoa tässä melkein 8v aikana... ei se tietty yllä läheskään mun tasolle (hih), mutta sitäkin jo inhottaa jos jossain, vaikkapa kyläillessämme, on sekaista/sottaista/likaista jne :D

Mä olen aina ollut tällainen. Kaikki pitää olla siistissä järjestyksessä, liikaa tavaraa ei saa olla esillä, kaapitkin pitää olla siistinä ja jkärjestyksessä eikä niitäkään saa tunkea täyteen tavaraa.

Pölyt pyyhin joka päivä, joskus montakin kertaa, sama juttu imuroinnin kanssa :D Mä en edes lähde kotoa mihinkään jos ei koti oo tiptop!! Musta ois ihan kaameeta tulla sekaiseen kotiin :-/

No mutta, tästä aiheesta sais taas pitkän romaanin, joten lopettelen nyt.. pakko mennä käymään lenkillä vaikka siellä inohttavan kylmä viima onkin!

Ja hei.... oliko se [b]ms82[/b] kun sai apua niistä erityissuppareista?! Täytyy kenties laittaa niitä sit itellenikin ;D

Emppu

Vierailija

[b]SINISIIVELLE[/b] ja [b]ANNULLE[/b] hurjasti paljon tsemppiä huomiseksi :) Hengessä ollaan mukana!!

[b]URKKI[/b] - Eiköhän se sulla jo enteile synnytystä, siis tuo kipuilu ja valkkarin lorina *bd* Ei taideta sitten törmätä synnärillä, Jorviinhan sä olet menossa?! Minä kun ilmeisesti sinne vasta marraskuun puolella pääsen :-/

[b]SINILAINEN[/b]: Kiitos onnitteluista, tänään tosiaan pojalla tulee 2v täyteen :) Onnitteluja sinnekin suuntaan kovasti [color=red]♥[/color]

Juuh, mitäs mun vielä piti?! No ei muista enempiä... mutta nyt laitan JOKAISELLE niitä ERITYIS-tsup-tsupeja, jottei kukaan joutuisi enää kovin pitkään kärvistelemään ;D

[b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/b]

Kerta kiellon päälle..

Ei kahta ilman kolmatta ;D

Vierailija

Niin vaan käy, että huomenna ois La ja kaveri ei mahasta taida tulla pois. Vaikka onhan aikaa ensi yökin, mutta mulla on semmonen tunne, ettei se vielä moneen päivään tuu. Nyt taas sellanen fiilis, että mitä sitten. Tulee kun tulee. Aikaa nauttia viimeisistä hetkistä miehen kanssa kahdestaan.

URKKI: Taitaapa sinullakin lähestyä synnytys. Ainakin merkit enteilis sitä. Kovasti peukkuja sinnepäin!!! *bd*

Vai on meitä siivoilijaintoilijoita enemmänkin. Joskus olis kyllä hyvä osata relatakin sen asian suhteen, mutta...minkäs teet!

_EMPUN ja SINILAISEN lapsukaisetko ne viettikään syntymäpäiviään? PALJON ONNEA TENAVAT!!!

Mulle iski neulomisvimma ja teen pikku villasukat kaverin lapselle. Yks ois valmis ja kohta toista tekemään. Omalle maha-asukille on tullut jo tehtyäkin. Sitten ei taida innostaa, kun oma pienokainen sylissä.

Käytiin kävelemässä pieni lenkki ja olipas kylmä ilma ulkona! Ikävästi tuuli otti korviin. Mitenkähän sitä tottuu tuleviin pakkasiin ja viimoihin.

Ainakaan ei sitten enää pitäis olla kovin suurta ongelmaa pukemisen suhteen. Nytten ku ei meinaa paitojen helmat peittää masua ja ulkohousut käännettävä vyötäröltä alas, ettei purista (ei kyllä meniskään ylös asti). Joten jospa se maha pienenis synnytyksen jälkeen, että saa housut taas kunnolla jalkaan.

Lähdenpä tästä vähäks aikaa pois. JA toivottelenpa minäkin niitä OIKEITA KUNNON SUPISTUKSIA meille keikille. *bd*

Hemulii_i

Vierailija

Pian se taas uusi lokakuinen viikko starttaa ja marraskuu lähenee lähenemistään. Ollaan vietetty sikoisen 6v synttäreitä ja synttärihössötys on saanut aikaiseksi tasan yhden hieman napakamman supistuksen. That' s it, mutta ei anneta masentaa. EMPPU sunkin lapsukaisella taisi olla synttärit tänään!? Onnea sinnekin suuntaan.

Sitten vauvaonnitteluihin, joita suorastaan satelee :) Ensin vaaleansiniset onnittelut LOKAVAAVI, GAP, TIIKERIKALA ja COPPOLA sekä vaaleanpunaisia ruusuja BEIBILLE :)

PONNYT juu mulla tää heppaharrastus jäissä tällähetkellä kun ei omaa hevosta, mutta mä olen tuolla Sipoossa ratsastellu monta monituista vuotta ja hoidellut yhtä Connemara-ponia. Ihanaa hommaa ja toivottavasti pääsee mahdollisimman pian taas synnytyksen jälkeen. Kenties esikoisen voisi jopa ottaa mukaan harrastukseen (jos mies suostuu sponsoriksi) ;)

VALLU ou mai gaad. Olisipa kiva tietää miten toi suihiotto mahdollisesti VOISI vaikuttaa synnytyksen nopeutumiseen ;) MIEHET!!!!!!

LOKAPAMAUS tervetuloa vaan keskusteluun. Mä ainakin totesin että kakkonen syntyi aikoinaan myöhemmin kuin esikoinen. Esikko tuli siis viikoilla 39+0 ja toinen 39+3... okei okei kolme päivää mutta silti :)

Täällähän tuntuu monta siivousintoilijaa olemaan. Heh, kiitos mutta ei kiitos. Ikävä kyllä mä kuulun tähän laiskempaan ihmisryhmään, joka kyllä nauttii siististä kodista, mutta ei ole valmis näkemään tarpeeksi vaivaa asian eteen *huoh* No onneks kihlauduin miehen kanssa, joka on todella siivousintoinen eli mun ei edes tarvitse nähdä vaivaa asuakseni puhtaasti ja viihtyisästi :) Joskus onni suosii minukin.

Nyt lasagnten kimppuun. Oikin paljon onnea teille joilla käynnistys tai sektio huomenna edessä. Ja EMPPU annahan palaa tännekin niitä suppareita ettei mun tartte liittyä siihen marraskuisten kastiin :)

Sinilainen 38+4

Vierailija

Ensinnäkin: KIITOKSET kaikille tsempityksistä!! Saa nähdä nukunko ensi yönä ollenkaan, sen verran jänskättää se huominen...Onneksi viime yönä nukuin klo23-08 ja vain yksi kunnon (45minuutin) valveillaolo välissä eli siinä mielessä on saanut voimia koottua...

HURJASTI ONNEA BEIBI0905:lle PIKKU-PRINSESSASTA!! :)

ANNU777: Joo, mulla on aika TAYS:iin klo 8.30. Saan kuulemma lääkärin mukaan kävellä suoraan synnytyssaliin ja siellä tod.näk. käynnistävät tipalla/kalvojen puhkaisulla. Mutta pyydän kyllä mahdollisimman " lempeää" käynnistystä, jos vain mahdollista. Onneksi mulla paikat jo perjantaisen alatutkimuksen mukaan kypsät; kohdunkaula lähes hävinnyt ja mukavasti kohdunsuu jo auki (3cm) ja voipi olla, että nyt viikonlopunkin supistelut on edesauttaneet asiaa...

Muuta luulen kyllä, että sinun vauvasi syntyy aikaisemmin, kun menet jo seiskalta sinne ja leikkaus menee nopeasti. Mutta toivottavasti sama syntymäpäivä tulisi sentään, etten joudu kärvistelemään siellä salissa seuraavan vuorokauden puolelle! Tsemppiä ja virtuaalihalit sulle!! :)

URKKI: Mulla eilen särki jalkoja, mutta en nyt osaa oikein paikallistaa, että oliko reisien sisäpuolilla myös särkyä...Supistelikin, joten ajattelin että se liittyisi jotenkin siihen.

Eipä tässä tämän kummempia. Palailen vielä ehkä illalla tai ensi yön tunteina tänne ainakin teidän kuulumiset lukemaan :)

t.Sinisiipi rv42

Vierailija

Alkaa olla todella pitkästyttävää tää odotus.. kaikkia typeriäki oireita kuulostelee. Joka ilta nukkumaan mennes ajattelee, et josko tänä yönä?.. Mulla ku on alkanu aina nukkues synnytykset. Kaikki sanoo et yritä olla ajattelematta asiaa, mut kuinka se on mahdollista!?! Näin mahtavas olotilassa.. ja muutenki. Sitä niin tahtois jo synnyttämään, ku ei uskalla tehdä lähipäiville edes suunnitelmia.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille!! Täällä kateellisena..

T.Rosmari ja masukki 38+6

Vierailija

Hereillä jo.Esikoinen heräsi...No täytyy lepäillä päivällä.Onneksi viikonloppu, ja mies kotona.

Illalla suppaili pari tuntia, yöllä kanssa jonkun verran, mutta kesyjä suppareita ne oli, vaikka olikin kipua mukana.Ei vaan sitä viimestä silausta tullut.

Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille:NASULI,GAP,TIKRUKALA,COPPOLA,LOKAVAAVI.IHana lukea vauvauutisia.:))

SINILAINEN:Mulla on nuori iso new forestponi.Sellanen tosi kiltti ja hyväluonteinen,perusratsastettu poni.:) Missä itse hevostelet ? (tietenkin taukoa varmaan nyt ratsastuksesta,mutta kun kerroit olevasi hevosihminen)

Mistähän sai SINISIIVEN ihanan positiivisen asenteen loppuodotukseen...

Kohta varmaan kuulemme myös NELLIINAN,BEIBIN,WAIMON ja MINSKIN vauvauutisia.MIhin PULINA hävinnyt ? ja PULLERONAH tais olla sektio viikolla.

Mukavaa sunnuntaita ja supistusrikasta päivää itsekullekin !

ponnyt rv 39+5 ja masunasukki

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat