TRUPLIEN sunnuntai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Elikäs, mä ymmärtäisin tän asian niin, että ei-identtiset kaksosraskaudet voivat periytyä suvuittain. Kun taas identtiset kaksosraskaudet eivät juurikaan periydy suvuittain. Tosta isän puolen periytyvyydestä ei löytynyt tietoa.

Jellona: Tervetuloa takaisin! Ja onnea huomiseen ultraan.

Vierailija

Kotona ollaan rentouttavan ja aurinkoisen lomaviikon jälkeen:) Matka sujui hienosti ja aurinkoa riitti ihan meidän tarpeisiin. Rusketusrajat saimme hankittua :D Joka päivä kierreltiin ja käveltiin monta kilometriä ja iltapäivät maattiin reporankana hotellin uima-altaalla. Ah elämän ihanuutta!!!

Matkan ehdoton kohokohta oli kuitenkin se, kun masuvauva alkoi liikuskelemaan niin voimakkaasti, että mieskin tuntee nyt sen liikkeet masun läpi. Ne myös näkee masun päältä kun katsoo. Sellaisia ihania pikku nykäyksiä :) :) :)

Mitäs tänne kuuluu???? Voisko joku kiltti ihana tiivistää mulle viikon tapahtumat?? Onko joukkoomme saatu uusia plussia??

Huomenna meillä edessä rakenneultra. Vähän jännittää, että mitä siellä näkyy... Kiva kuitenkin päästä kurkkaamaan pikkuista:) Joko te KATZU olette käyneet rakenneultrassa? *muistelee että olitte sinne menossa*

Pyykkikone surraa ja tuliaisia pitäisi lähteä viemään oikeille omistajilleen. Voi kamala kuinka paljon tuota pyykkiä riittääkään :D Illalla käydään vielä saunassa ja huomenna puoliltapäivin lähdemme ajelemaan kohti JKL:ää ja ultraa.

Jatkan tässä matkalaukkujen purkamista, mutta kurkkaan tänne aina välillä :)

Vierailija

Täällä ei mitään erikoista eilisestä.

Nukuttiin yö hyvin ja aina 8.30 asti kunnes poika tuli ja herätti ;)

Pyykkikone laulaa ja itse meikkaan tässä ihmisemmäks. Mulla sama suunnitelma kuin [b] Talvikilla [/b] eli kirppikselle suuntaan tieni :)

Poika ja mies menevät autokauppoihin pyörimään -> mies innostui [b] jos [/b] uusi tulokas olisi tulossa ;D Mä olen haaveillu tilaautosta jo muutaman vuoden ja vihdoin mun haave alkaa olemaan lähempänä eli mieskin lämpenee ajatukselle ;)))

Mutta joo, sellaisia menkkamaisia jomotuksia koko ajan päällä että epäusko täysin vallannut mielen. Joten ensivkon alkuun kunnes on uuden testin aika :/

-Marieela kp 29 tai rv 4

Vierailija

Katzu siis en ole silleen harrastanut ratsastusta, oon käyny parilla leirillä joskus kaaaaauan sitten. nyt mun kummitädillä on synttärit, 50v, ja sille järjestettiin issikkaratsastusta, mennään maastoon pariks tunniks jonnekin inkooseen ja mä halusin pitkästä aikaa hepan selkään! saa nähdä kuinka kipeenä sieltä kotiin tulen.. :) Ihanaa että sun vanhemmat on niin innoissaan ja saatte paljon vauvakamaa sieltä! nehän on sitten varmaan aika retroja jos ovat sun vanhoja, nyt taas muotia! :D

Marieela mukavaa päivää kirpparilla ja toivottavasti miehuskin löytää hyvän menopelin!

Nekulle kivaa tanssituntia :)

Talvikki ihana se tarjoilijan ylläri :D!

muksaa päivää vaan kaikille, täytyy mennä pukeutuman micheliniksi, ei tuolla tuulessa muuten kestä.

Vierailija

mii: Musta on vaan hyvä mitettiä elämää laajemmaltikkin. En siis suinkaan epäile ettettekö koskaan saisi lapsia, päin vastoin. Mutta musta se on vaan tervettä ajatella, että on muutakin elämää kuin lapsi/lapset. Helposti sitä vauvakuumeessa ajatukset ja elämä kiertää vaan sen asian ympärillä ja sitä ikään kuin unohtaa siinä ohessa elää. Sitten jos se viimein on tosiasia, että niitä lapsia ei saakkaan, niin siihen ns. normaaliin elämään on sitten kyllä hyvin hyvin vaikea palata. Ja tosiaan Marieelaaa peesaan tässä, että maailma on täynnä lapsia, joilla ei ole vanhempia. Joten vaikkei biologista lasta voisikaan saada, niin lapsen voi saada joka tapauksessa.

Talvikki: Voi kun mustalin olisi ihanaa olla mahtumatta vanhoihin vaatteisiin. Taikka kyllähän niin tuppaa aina silloin tällöin käymään, mutta haluisin että syy olis sama kun sulla. Muistan miten ihanaa oli sillon raskausaikana kun sai reilusti olla mahakas, ja sitä vielä ylpeänä esitteli. Nykyään kun pienenkin mahankumpareen tahtoo aina piilottaa jonkin kaavun alle :)

nekku: Mä oon kanssa testauksen kannalla. Kun sulla kerrn niitä testejä siellä kotinurkissa pyörii :)

Axelle mukavaa vapaapäivää.

miitsu: En tiedä millon palailette reissusta, mutta ajattelin kysästä että ehtisitkö ensi viikolla jumpalle jonain päivänä. Mulle käy ma,ti ja ke. Olikos sullakin nyt ensi viikkolla lomaa? Ei muista enää...

Nyt täytyy taasen rientää auttamaan ruoan jaossa.

T. Mirulii *kärsien närästyksestä, kiitos rasvaisen kebabpizzan ja kahvin :(*

Vierailija

samoilta sivuilta löytyi myös tälläinen tieto:

Monikkoraskaudet kulkevat suvuttain, varsinkin ditzygoottiset (erimunaiset) kaksoset syntyvät odotettua enemmän samoihin perheisiin ja sukuihin. Tällä hetkellä tunnetaan useista geenejä, jotka vaikuttavat kaksosten saamiseen lampailla. Ihmisillä vastaavia geenejä etsitän muttei ole löydetty varmuudella. Identtiset kaksoset harvoin esiintyvät perheittäin.

Jaakko Kaprio

Kansanterveyslaitoksen professori

Kansainvälisen kaksostutkimusseuran ISTS:n puheenjohtaja

Vierailija

Etsin lääkäriluentojen muistiinpanoja, mutta olen antanut ne jo eteenpäin. En osaa sanoa tuohon Leannan monisynnyttäjyyteen mitään. Muistikuvia on, että muitakin riskitekijöitä oli, mutta päätäni en pantiksi laita;)

[b]Nekku:[/b] testaa huomenna!!! Olis kiva saada toinen odottaja [b]Marieelan[/b] rinnalle;)

Vierailija

Jaa täällä on hoputettu mua testaamaan oikein urakalla ;D Ei oikein huvittas testata taas negaa! [b]Marieela[/b] - millon sä nyt meinasit testata uudestaan!? (jos vaikka sit sun kans testailisin, ehkä..)

Noi mun testit on One Steppejä (25 mlU/ml).. JOS nyt oisinkin raskautunut, ois kyl pitäny olla tooosi myöhään ovis. About 14vrk sitten aikasintaan! (sillon ollaan ekan kerran touhuiltu tässä kierrossa, siitä eteenpäin ollankin ihan tasaseen tahtiin melkein päivittäin)

Täytyy palailla myöhemmin jutskailee lisää - nyt ryntään kattoo Idolsia :D

Anteeks siis etten kerenny kommentoimaan tän enempää - palaan kyllä myöhemmin!

Vierailija

MARIEELA, otappas nyt ihan iisisti vaan. Eikös ne menkkamaiset jomotukset oo usein just oire raskaudesta? =)

Mä just mietin, että MIKÄLI hedelmöittyminen olis tapahtunut tässä kierrossa, niin se ois ehkä jo kiinnittynyt, tai ainakin parin seuraavan päivä n aikana kiinnittyis. *miten niin liikaa vapaa-aikaa*

Tänään ohjelmassa: haen pikkusiskon meille, käydään hakemassa ruokavärkkiä ja kokataan jotain tosihyvää, ja sit katellaan frendejä ja bridget jonesia oikeen urakalla, mies on nimittäin töissä ni voidaan ihan rauhassa viettää tyttöjen laatuaikaa. =)

Mietein taas aamulla niiiiiiin levottomia,että ois jonkun pitäny keskeyttää. Mä nimittäin mietin, et mitä tekisin jos kuulisin että ei koskaan voitas saada lapsia. Mulla menis koko Suuri Suunnitelma ihan pilalle, kun oon ajatellut olevani monta vuotta kotona ja että musta tulee oikeen super-kotipulla-äiti, niin mitä sitte jos niitä lapsia ei tuliskaan? Sit mä varmaan keskittyisin luomaan super-uraa, hakisin jollekin toisella alalle ja ottaisin työstä elämän keskipisteen. Ja otettais lisää lainaa, myytäis tää talo ja ostettais joku ihan sairas hypersupermaxiluksus talo, ja iso vene ja matkustettais mun suurella palkalla sata kertaa vuodessa. Huomaatteko miten mä yritän tsempata itseäni? *psykopaatti* Mut en halua, et romahdan jos jotain niin kamalaa joskus kuulisin, siks pitää olla " varasuunnitelma" .

Ihanaa kun on tälleen joutilasta aikaa, ehtii miettii kaikkee pöhköä. ;) No joo, ehkä mä meen vähän siivoilee vielä ennenku meen hakee sisteriä.

Vierailija

Mulla oli tosi kiva ilta eilen kavereiden kanssa. Ruoka oli niin herkullista ja tarjoilija ilmeisesti huomasi massuni, kun loihti niin kivan yllärin:

Kun muut seurueen jäsenet tilasivat alkoholia, minulle tuotiin jonkinlainen makea jälkiruokaherkku, jonka päällä oli vaaleanpunainen haikara! Tosi hauska ylläri!

Kotona olin jo puol ykstoista, olisin jaksanut illanviettoa myöhempäänkin, mutta muilla oli sovittuja menoja tälle aamua, joten turhan aikasin loppui meidän bileet.

Talvikki: Truplavauvoilla taisi sitten olla eilen sovitut yhteistreenit ;o) Minunkin massussani nimittäin jumpattiin niin hurjasti raflasta kotiuduttuani, että mieskin sai tuta kunnon muksaukset :o)

Hmmm... Mitähän ohjelmaa sitä keksisi tälläiselle harmaalle ja kylmälle sunnuntaille..? Ideoita?

Vierailija

Täälläkin tuo pimpottaa sana on tosi yleisesti käytetty: ainakin mun " piireissä" .... Mun kaksosserkut oli pienenä sanan varsinaisia viljelijöitä: niitä oli kauheen hauska työntää rattaissa kun aina jonkun pimpotuksen: liikennevalot, junaradan puomien merkkiääni: niin rattaista alkoi tuplasti kuulumaan: pimpittää pimpittää!!!!! teki aina mieli vähän tunkea tuttia suuhun...

Mulla tuli kauhee paniikki tänään kun aloin miettiä tätä kaksosjuttua: isän puolelta kun niitä on pilvin pimein: mummolla on kaksospojat, tää mun setä (toinen kaksosista) on kaksosten isä... mummon siskolla on 2 kaksoset..... ja mullekin on joskus joku ennustajaeukko povannu tuplia.... toivottavasti ei kuitenkaan 2 ois tulossa... mies sais nimittäin sydärin..

Vierailija

Hyvä [b]Miitsu[/b], kun muistutit;)

Anoppi alko juttelee, et meillä vois olla korkeempi " riski" saada kaksoset kun miehen puolella on kaksosia. Mut olenko nyt ihan kaffel, naisen munasoluthan sen kaksosuuden määrittää eikö? Eikö sillon jos naisen puolella on kaksosia niin ole korkeampi riski saada tuplat, mut ei kai miehen suku siihen vaikuta? Tai ainakaan mun päähäni ei mahdu miten miehen suvun taipumus vaikuttais siihen jakaantuuko munasolu kahdeksi tai kypsyykö naisessa 2 munista samassa kuussa :D (Tosi sekava selitys, toiv. joku tajuaa ja osaa vastata)

Ihana [b]Miitsu[/b] toi " pimpittää" xD Olis kyllä mullakin tullu kiire sen tutin kanssa :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat