Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Legojen pesu pesukoneessa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä ei ehkä ole oikea osasto tälle kysymykselle....

Muistan jonkun kertoneen pesevänsä legot pesukoneessa. -Onko joku kokeillut samaa? Pesupussissako ne pestään? Entä pesuaine?

Kommentit (8)

Vierailija

Saimme perintönä serkuilta ison kasan duploja. Laitoin muutamaan pesupussiin ja pesin astianpesukoneen yläritilällä. Olin tyytyväinen pesutulokseen ja oli helppoa ja vaivatonta.

Vierailija

että ei ole oikein hyvä vaihtoehto legoille eikä koneelle. Käsitiskiiin vaan joko harjan kanssa tai ihan vaan hetkeksi likoamaan, sitte huuhtelu ja kuivatus.

T@hti

Vierailija

isossa pesupussissa muun pyykin seassa, niin ei kolise ja kolhi konetta niinkään :o) Myös käsitiskissä ollaan pesty, joskus yhdessä lapsenkin kanssa, kun on ollut aikaa ja kärsivällisyyttä..

Vierailija

2,5dl vettä ja ruokalusikallinen ruokasoodaa ja tällä liuoksella pestään muovilelut. Tulee puhdasta mutta ei ole vaarallista ainetta vaikka jäisikin kosteutta jonnekin...

Vierailija

minäkin niitä olen peseskellyt kun kirpputorilta olen ostanut. Niinkuin muitakin muovileluja. Joihinkin on jäänyt vettä sisälle ja sitten niitä on saanut kuivatella aikasen kauan, mut muuten oon kyl ollu tosi tyytyväinen.

Vierailija

Laitan ne tosiaan astianpesukoneeseen kun ohjelmakin siinä lyhyempi,mutta yleensä laitan tiskialtaaseen vettä ja pesuainetta ja annan liota siellä ja jos tarvitsee niin pesen sitten vielä harjalla ennen huuhtelua ja kuivausta.Niin pesukoneessa laitan ne sinne mihin laitetaan haarukat ja veitset(siis sinne lokerikkoon)tosin eihän ne kaikki sinne kerralla mahdu mutta suurin osa kylläkin.

Vierailija

kulutti legojen muovista kiiltoa pois. Jolloin ne tietysti pinttyvät helpommin likaisiksi ja ovat jatkossa vaikeammat puhdistaa. En tiedä oliko se se kuumuus vai lipeä, mutta joka tapauksessa minusta normaali astianpesuohjelma on liian raju muille kuin sellaisille vauvaleluille, jotka kestävät keittämisen.

Legot olen pessyt pesuvadissa käsitiskiaineella. Luulisin myös tuon pesupussissa hienopesuohjelmalla pesun pyykkikoneessa toimivan, kunhan kone huuhtelee hyvin eikä ole liian täynnä. Pesuainejäämät kun on varmasti haitallisempia kuin lika...

Uusimmat

Suosituimmat