marrasäiteet sunnuntai pinoon =)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ompas vähän käynyt tälle aamulle porukkata... no määpä alottelen pinoa, katotaan moniko jaksaa sunnuntaina pinoutua :)

(.) ihan pinkeenä nahka ja todella arka masu.. ei oo kyl revenny yhtän, vaiks sf-onkin hurjat 38... tuntuu vain tuo vaavi NIIIIN ISOLTAAA... apua..

mulla on ollu tosi kipeitä vihlomisia tuonne alapäähän että välillä tulee oikeen ärräpäitä suusta.. yritä siinä sitten ottaa seinistä tukea ja hengitellä rauhassa.. mietin vain että jos nuo on jotain harjotus suppareita, kuinka ihmeen kipeitä on oikeet supparit.. VOI JEEKATTI!!!!!

joo, tänään sais syödä vähän kakkua =) omalla luvalla... meillä tulee miehen kanssa tänään komeat 5vuotta yhteiseloa.. hih.hii.. en kyllä sais sortuu herkkuihin ku on se raskausdiabetes ja oikeesti vaavi on jo hurjan kokoinen...

juup, jatkakaa te pinoa, mä lähen koiran kans pikku kävelylle...

moikka t.jeo ja neitykkä rv36+3

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

tosin niin teki edellisessäkin raskaudessa ja 2 viikkoa meni yli...Tuskaa, jos taas niin! Oon kyllä huhkinut hirveesti, joka viikonloppu mökkeilyä ja pihatöitä, en ole malttanut levätä tarpeeksi...Lisäks lapset tarviivat vielä apuja pukemisessa jne. vaipanvaihdot on jo hankalaa tän mahan kanssa.

ciiralle: meil samanlaisat miehen kans,. melkein inhoaa mahaa, jos jalka sielät törröttää ei varmana koske siihen.

Mulla muuten toi supistelu pahenee seksin jälkeen, viimeyönä n 6h supisteli 5min välein mut meni sit ohi. Mites muilla? Inhottavaa jos ei saa sitäkään iloa enää tässä vaiheessa!!

Vierailija

... sen verran tuskainen olo alkaa olla, vaikka vielä on jokunen viikko jäljellä. Mullakin supparit lisääntyneet selkeästi ja ovat etenkin kyljellään maatessa tosi epämiellyttäviä, lähes kipeitä. Eilen illallakin supisteli 5 minuutin välein. Yölläkin välillä heräilen niihin.

Tuo limatulppa-asia mietityttää minuakin, tänään huomasin vessassa käydessä juuri sellaisen hyytelömäisen, pikkurillinpään kokoisen löntin. Ihan hajuton ja väritön. Tarkoittaako se, että kohta olisi synnärille asiaa...? Mua ei haittaisi yhtään vaikka syntyisi vähän etuajassa.

Muutama mainitsi, että mies ei tykkää tunnustella vauvan liikkeitä? Tuntuu ihan hassulta, kun itse taas ei malttaisi olla tökkimättä omaa massuaan. Mieskin tykkää siitä kovasti. Mutta taisi minullakin sisko ottaa nopeasti kätensä pois kun tunsi " muljahtelua" .

Helis, 35+3

Vierailija

Mitäs tässä. Tänään tullut taas haaveiltuakin tohinan lomassa ja piipahdin tutun luona, kun aikaa oli. Odottelen taas miespoloa kotiin tontilta ja pyykit pitäisi vielä ripustaa. Huomisen työvaatteetkin kai pitäisi jostain etsiä ja eväät laittaa valmiiksi, niin ei ole taas paniikki aamulla.

Ajatukset on alkaneet harhailla entistä enemmän synnytyksen ja vauvan parissa. Vielä pitäisi jaksaa järjestellä ja valmistautua. Viikon päästä ajattelin käydä synnärillä kierroksella, vaikka viime vuonnahan mä viimeksi siellä olin. On kuitenkin ollut jotain remppaa, niin kiva nähdä etukäteen. Jotenkin nämä viimeiset työpäivät tuntuvat lasten leikiltä ja en osaa mennä ajoissa nukkumaan. Tässähän voi mennä vielä pahimmillaan 8 viikkoa ennen kuin mitään tapahtuu, mutta kolmen viikon päästä alan jo todellakin valmistautua h-hetkeen. Kukakohan siellä äitiä on massussa kiusannut...

rv 34+3

Vierailija

Onpa vähän marrakuisia tosiaan käyny täällä viikonloppuna.

ciira:

ensimmäinen marrasvauva on syntynyt noin kaksi viikkoa sitten, JS79:lle (mikäli oikein muistan) raskausviikoilla 35+?.

Tietääkö kukaan mitä heille kuuluu? Joko ovat kotona?

Meillä taitaa olla samanlainen mies, ei tykkää ollenkaan vauvan myllerryksestä. Tuntuu kuulemma ikävältä muljahtelulta. Ois se kiva jos joskus voitaisiin yhessä tunnustella vauva liikkeitä, mutta ei toista voi pakottaa.

(,) <-- omaa napaa

Täällä ei enää liikutakaan sängyssä yhtä ketterästi kuin ennen. Osaako joku sanoa onko mitä, semmoinen kolotus alapäässä, lähinnä tuntuu luissa. Jalkoja ei pysty liikuttamaan sivusuunnassa oikeastaan ollenkaan.

Niin ja, olisikohan mahdollista että tämä maaginen limatulppa olisi irronnut tänään? Semmoinen limaklöntti, väritön, hajuton (ei valkovuotoa) Oli venyvää, eikä mennyt katki, vaikka pyöritteli sormissa.

Olenpa ällö :D

Huomenna sitten neuvola, soitto sisätauti lääkärille (sokeriarvoista) ja illalla viimeinen valmennuskerta.

No, vauvan syntymää jään odottelemaan (lähimmän neljän viikon sisään)

terkuin mekaksi ja mies, 35+4

Vierailija

Limatulppa tuli eilen aamulla ja tänään tuli tuplat lisää. Se on just sellasta sitkeää ja venyvää kun joku kyseli. Mulla oli vähän vanhan veren sekaista. Luulin, et ois eilen ollu kaikki mut sitä oliki sit iso satsi. Esikoinen synty yöllä kun aamulla irtos tulppa. Kakkonen käynnistettiin niin siitä ei tulppaa kerenny tulla.

Yö meni vähän valvoskellessa kun en osannut nukkua kun pyörin ja hyörin ja ravasin vessassa. Välillä supistaa ja vihmoo tonne alas, muttei mitään säännöllistä. Tää odotus on pitkä kun ei oikeen nyt osaa/uskalla mihkään lähteä. Vauva potkii tosi kovaa ja vaihto taas kylkeä tonne oikealle.

Edelleen odotellen....

Je JEO:lle onnea! Oispa kaakkua.....

Rv 37+3

Vierailija

Nopeasti yritän jotakin sepostaa... vielä ehtii sunnuntain puolelle, ettei tarvi uutta pinoa alottaa;o)

Oon ollu pimennossa ja kiireisenä koooko viikon, joten en tiedä mitä kaikkea täällä on tapahtunut!?

Torstaina kävin neuvolassa, kaikki ok, paitsi hemppa edelleen liian matala. Sf ei enää nouse, vaan oli taas sen 34 mihin laski aiemmin, ja vauvakin oli just silloin pää suoraan alaspäin, mutta kun ei se pää pysy siellä!!! Nyt muksii päätään tuonne mun vasempaan lonkkaan.

Musta tuntuu että maha on pienentyny (?!) viime aikoina, siis oisko vaikka vesi vähentyny, tms, onko sellainen mahdollista, hmm..? Vähän vaikea selittää, mutta vauvakin näkyy paljon selvemmin ja maatessa maha lähes " katoaa" , on vaan vauvan muotoinen patti. Äh, en mä nyt osaa selittää!:D Vauva kuitenkin liikkuu tosi reippaasti.

Eipä ne supistelut lisäänny, ei, vaikka kuinka toivoo... vihloo tuolta alapäästä vähän väliä kyllä niin että tuntuu, että pian lähtee tukka päästä. Autossa istuminen supistuttaa kovasti, joten viimeisenä keinona synnytyksen käynnistymiseen taitaa olla maraton-ajelu jossain kuoppaisella tiellä...

Siis miksi mä tähän aikaan täällä kuhnaan?? No kun JÄNNITTÄÄ NIIN VIETÄVÄSTI, huomenna aamulla mennään miehen kanssa sinne äitipolille!!!!!! Mullahan on se käännösaika siellä... heh, varmaan saavatkin tuon neidin käännettyä, kun on pää jatkuvasti sentään " sinne päin," mitä nyt aina johonkin suuntaan vinossa koko vauva, jos ei ihan poikittain, mutta millä ihmeen keinolla meinaavat sen pään saada tuolla " jalkovälissä" pysymään... epäilen ettei millään!:-/

Eli mullehan ne sanoi siellä että jos pää ei pysy, niin yksi vaihtoehto on, että joku pitää vauvaa kiinni pää alaspäin ja puhkotaan kalvot, niin eipä pysty enää vaihtamaan asentoa...

Joten: Ei harmainta AAVISTUSTAKAAN mitä huominen tuopi tullessaan!! Saattaa olla, että tuun kotiin sektioajan kanssa, tai vauva käännettynä, tai... vasta vauva sylissä!!! Hitto että on ihan maha kuralla, eipä taida tulla uni (se vähäinenkään..) tänä yönä!!

Ihanaa kuitenkin, että näkee ainakin taas neidin ultrassa ja saa tuoreimmat arviot vauvan voinnista ja painosta, jee:O) kävi miten kävi... hui!

Ilmaannun huomenna kertomaan miten kävi, jos ei kuulu eikä näy, niin öh tuota... ehkäpä vaikka synnyttelen!

KUMMA MITEN SITÄ SYNNYTYSTÄ JA VAUVAN NÄKEMISTÄ ODOTTAA JO IHAN HERMONA, MUTTA NYT SITTEN ALKAA JARRUTELLA JA JÄNISTÄÄ KUN SAATTAA OLLA PIENI MAHDOLLISUUS SIIHEN JO HUOMENNA!:-/

öitä...

-neiti pylleröisen jännityksestä sekaisin oleva mamma... huomenna (virallisesti) vko 37 täynnä...

Vierailija

Heips!

Ensiksi Super-Onnittelut Jeolle ja miehellesi :)

Oma sunnuntai-aamu alkoi järkyttävällä suonenvedolle.Koko pohje on ihan krampissa ja on vaikea kävellä.Tämä oli eka tässä raskaudessa,hitto kun tekee ilkeetä!

Mullakin on nuo sokerit siinä rajoilla,joten ruokavaliohoitoa täälläkin.

Silti eilen ostettiin miehen kanssa illaksi " vähän herkkuja" sipsejä,dippiä ja suklaaata :))Hui,taitais neuvolan vanhat " fossiilit " lentää takamuksilleen!Kyllä joskus saa nauttia,kunhan se ei ole jokapäiväistä.Kyllä mä olen jokavkonloppu jotain pientä nauttinut.Valintoja olen tehnyt positiiisempaan suuntaan ihan arki syömisissä.Rasvattomia ja sokeroimattomia jugurtteja ja tummaa leipää ja kastikkeista olen jättänyt kermat pois jne.Kyllä niilläkin aikasta hyvin pärjää,koska painoa ei ole tullut kuin pari kiloa ylimääräistä.Siis vaavin ja mun pakollisten lisäksi.

Omaa (.) :Meitin " tiituska" on ollut hiukan rauhallisempi muutaman päivän.Hiukan säikähdinkin jo eilen,mutta kyllähän hän tuolla peppuuaan nostelee,mutta liikkeet an on vähän vaimempia ja hitaampia.

Hikkaaminen on joka päiväistä ja alkaa tosiaankin juuri silloin ehtoolla.

-Onko teitillä jollain vaavilla selvät rytmit?Meillä on aamut ja päivät tosi hiljaista mutta kun klo tulee 21.30 alkaa ilta meiningit.Sit yölläkään ei olemitään jumppatuokioita.Aika jännää,toivotaan että säilyis nuo rytmit...(heh! haaveet.. kaikki turhat haaveet...)

Mies katsoo formuloi ja pojat tekee paperilentsikoita..Päivällä lähdetään viemään miehen poikaa takaisin äiteelle raumalle...

Tälläistä tälläerää...

Erkku ja " tiituska" rv 36+6

Vierailija

odotuksen loppumistä täälläkin toivotaan kovasti. En ole paljon kirjoitellut tänne mutta olen seurannut muiden kuulumisia lähes päivittäin. Aika käy päivisin pitkäksi kun en ole selkäkipujen takia päässyt liikenteeseen. supistuksia eikä mitään ole ollut pahemmin ja yötkin saan suht hyvin nukuttua vaikka heräänkin kolmisen kertaa yöllä vessaan. On muuten hauska huomata toisella vessakäynnillä että edellisestä on vasta tunti kulunut... . maha-asukki on pitänyt päivällä sellaiset pyöritykset ettei ole voinut kuin ihmetellä.

Pakkasin juuri sairaalakassit itselle ja vaaville valmiiksi vaikka ei tässä varmaan mitään tapahdu ennen la:aa. Jos vaikka vielä jonkinlaisen siivouksen saisi tehtyä. Mitenkäs muut marrasmammat ovat jaksaneet hoidella kotia ja siivota?

Jaksamisia kaikille

katzuska&bebe, 36+4

Vierailija

Nyt ei taas ala oikein hyvin tää kirjoittelu, kirjoitin jo kerran, mutta kone hukkasi tekstin... Mur.

Hiljaiselta vaikuttaa näin sunnuntaiaamuna. Muut marrasäiteet taitavat vielä nukkua tai viettää sunnuntaitaan muualla kuin tietokoneen äärellä. Itse pakenin formuloita koneelle ja olen muutenkin ollut hereillä jo pidempään. Mies vesieristi eilen makuuhuoneen vierestä vessaa ja mä olin yön evakossa alakerrassa ja nukuin olohuoneessa. Käytössä oleva vessa oli tosin mukavan lähellä, mutta muuten toi yksin nukkuminen ei ollut kauhean mukavaa (mies kun halusi nukkua makkarissa ja kunnon sängyssä ja oli varmaan hiljaa tyytyväinen siitä, että sai nukkua rauhassa ilman, että mä olen tönimässä kylkeen, että älä kuorsaa ;).

Mun maha on myös hyvin pinkeä, kuten Jeollakin, vaikka maha ei sinällään mikään iso olekaan ja sf-mittakin kulkee keskikäyrällä. Napa on kääntynyt nurinperin, mutta arpia ei vielä ainakaan ole tullut.

Huomenna on ylimääräinen ultra, jossa katsotaan, miten päin poitsu on asettunut ja minkä kokoinen hän on. Kiva päästä muutenkin kurkistelemaan taas masukuulumisia. :)

Huomista odotellen,

pj78+sälli 37+3

Vierailija

Moikka vaan akikille täältäki! en oo kirjotellu tosi pitkää aikaa!!! mutta oon välillä lukenu teijän kirjotuksia!

Joo, aika alkaa käyä vähiin ja tajusin just et kuukauden sisällä mulla on kolmas lapsi!!! KUUKAUDEN sisällä! Huomenna olis neuvola! Ja on tosiaanki aikaki ku viimeks oon ollu neuvolassa viikola 32.

Vauva on tosi kova liikkumaa ja välillä näyttää tosi ällöltä ku sen jalkojen ääriviivat voi nähdä mahan päältä! ja niistä saa melkee kii!!! Isukki ei pysty kattoo ollenkaa saatikka sitte koskee!!!

Yöt menee tosi hyvin... Ei oo ees tarvinnu nousta yöllä vessaankaa, vaan oon saanu nukkuu yöt hyvin!!!

Kolme viikkoo jäljellä ja sitte tää ois ohi!!! ellei mee yli! Tietääkö kukaan lähtikö se eilen synnyttämää se ys marraskuu?

Ja tietääkö joku onko marraskuisia syntyny jo?

No eipä tässä muuta!!!

ciira37+1

Vierailija

JEO : onnea taipaleenne merkkipäivänä siulle ja miehelles =).

Miulla ei tää masu oo mitenkään iso. Eipähän tarttee sen edes laskeutuu kun eii missään ylhäällä ollutkaan. On muuten " isoin" masu näistä viidestä ! Viimeks kuitenkin SF-mitta viikolla 36+0 oli 33 cm, että ei mitenkään alimittanen, mutta ei tätä masuu kunnolla huomaa kun se silleen kivasti painuu lantioon. Vaava ei oo vieläkään lasketunut mihinkään. Alan asennoitua että yli menee että kohisee ja oon täällä hamaan marraskuun loppuun saakka kun kaikki muut ovat pienensä jo hakeneet =/. Jääkää joku miun seuraks pliis ;o).

Oon alkanu nukkumaan yöt paremmin : viimekin yönä vain 1 vessareissu ! Tosin sit kun / jos tää laskeutuu niin vessassa käynnit lisääntyy. Mutta jos tässä menis laittelee uudet petivaatteet sänkyyn että ois sit vauvalla puhdasta kun tulee taloon =). Kuitenkin kössii tuossa meidän viekussa ainakin viikonloppuisin. Ja siirtäs tänään johonkin rakoon hoitopöydän ja vaatelaatikot, kun vaan tietäs että mihin. Nyt kun ovat tuossa viereisessä huoneessa niin on yöllä liika pitkä matka mennä hakeen vaippoja ja vaatteita. Miten voikaan tulla tilaongelmaa vaikka neliöitä 250 ! No, en koskaan oo ollut mikään sisustusexpertti, joten taitaa vikaa olla ihan itessäni =).

Voikaatte hyvin

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 36+4, 24 päivää arvioituun saapumiseen =).

Vierailija

Täs koneel istues tuli taas kovin ahistava olo..väsyttääkin..

pitäis pakkailla sairaalakassit ja matkakamppeet ku huomen lähetään tien päälle. hieman jännittää.

eilen oltiin miehen serkun syntymäpäivillä, haettiin miehen sisko vantaalta ja hiukan ennen ku päästiin siihen portille, alko mua ilmeisesti supisteleen koska mahaan tuonne alas alko nippaileen..ku eipä sinne yhtäkkiä mistään mitään kaasukertymääkään voinut tulla ja kun ei mitään pierujakaan ollut tulossa.. no sitä sitten kestikin reilu kaks tuntia ja välillä olikin niin kauhee olla että. haukoin henkeä ja mietittiin et pitääks lähtee juhlist melki heti synnyttään...soitin sit Jorviin neuvoja ja eka oli sitä mieltä et meen sinne näytille ku viikkoja on ton verran ja viimeks kohdunsuuta kurkattu vkolla 28. no mut sit kysy joltain kuitenkin ja sanokin et soita naistenklinikal ku jos synnytys ois käynnis ja mentäs sinne ni joutuis käännyttään mut naistenklinikal. no sinne sit soitin ja olo kas helpottikin siinä ihan kummasti. sielt sanottiin et mee vaan jorviin et he lähettävät sut ambulanssil jos sellanen tilanne on ja ku vkoja on kuitenkin jo noin hyvin ni eivät he siellä sitä enää alkais pidätteleen. että näin taas..päätin kuitenkin kattella ku olo helpottu. no jossain vaihees alko taas sillon tällön tulla kovia kipuja ja puristelin miehen farkkuja ja reisiä..joskus 23.30 päätettiin lähteä kotiin ja mä olin lupautunu ajaan, ni mieshän siinä sit oli ottanu alkoa ja kieltämättä oli hieman tuskaa ajaa mut kotiin selvittiin...ja nyt aamul olikin hyvä olo herätä. toisaalt harmittaa ettei menty näytil, tietäs hieman mis mennään mut eikai se sielt sit viel tuu ulos..pyyhkeitä vaan tarttee ajomatkalle varata et jos vaik sattuis vedet pulahtaan kesken kaiken. heh. hope not.

muuten ei ihmeitä oloja, pyydettiin miehen siskoakin eilen kummiks, oli ihan innoissaan :) jos nyt menis hieman peseen pyykkiä ja pakkaan ku mies kattelee moto gp koostetta..

hauskaa sunnuntaita kaikille

-neitoperhonen ja Toukka 34+4

Vierailija

Auu elikä on tässä nyt supistellut aika hyvin..tuntuu ihan tuolla selässä asti.Vielä ei tule säännöllisesti.Katsotaan nyt tuleeko lähtö vai ei....minun tuurilla ei tule kummiskaan..mut eipä sitä tiedä:)Oltiin tuolla mummun luona viikonlopun ja tänään tultiin kotiin takaisin.Siellä alkoi nämä pikkusen kipeemmät supparit mitä ennen ei ole ollutkaan.Ennen on ollut vaan sellasta vatsan kiristelyä mut nyt niissä on selvästi tullut kipua mukaan.Hyvin lupaavaa:)Tekisi mieli mennä tarkastuttamaan tuo kohdunsuun tilanne kun esikon kaa tuli pikkusen kiire...saisikohan sitä ajan ihan tohon terveyskeskuksen lääkärille?kun ei jaksais millään lähteä tonne synnärille päivystykseen odottelemaan...antaisikohan ne ajan mulle?Pelkään niin paljon että noi paikat on tosi auki kun esikon kanssa kohdunsuu oli jo 8cm auki kun päästiin synnärille ja supparit ei ollut ollenkaan kipeitä et nyt pelottaa että on sama juttu että täällä mä vaan kotona istun ja paikat auki 8cm....ja en tajua lähteä synnärille...apua mun pää hajoo kun miettii ja pelkää kokoajan että tulee toosi kiire sit synnyttämään.Yölläkään ei saa nukuttua kunnolla kun päässä pyörii sata asiaa..huoh:(Limatulppaakin mulla on irronnut oikein urakalla mut pikku hiljaa että luulisi kohta tapahtuvan jotain.Anteeksi kauheasti taas mun vali vali valitusta.Ihanasti on tulllut uusia marraksia..kivaa:)nyt pitää mennä..hei hei:)

neeta&papu rv 37+4

Vierailija

JEOLLE isot onnittelut, just eilen miehen kanssa mietittiin, että meilläkin on joulukuussa viides hääpäivä, vähän sellainen fiilis, että voisi tehdä jotain hieman erityisempää kun tulee puoli vuosikymmentä täyteen. Mutta eihän sitä oikein varmasti uskalla mitään suunnitella kun ei yhtään osaa sanoa millaistä elämä silloin on. Voi olla, että ollaan just vasta synnytetty jos oikein yliaikaiseksi menee, tai elias on kova koliikkihuutaja ja ollaan ihan tööttejä unenpuutteesta, aika näyttää.

Tänään tasan 36 viikkoa, aika rupeaa oikeasti käymään vähiin. Mulla on koko viikko mennyt touhottaessa kun alkaa hiljalleen painua tuonne takaraivoon tietoisuus siitä, että OIKEASTI on ihan pirun vähän päiviä jäljellä tätä raskautta ja kohta meillä on pieni vauva talossa ja siihen pitäisi jotenkin valmistautua. Aiemmat synnytykset on olleet hyvin nopeita ja tämänkin kanssa on sairaalaan lähdettävä kiireellä heti ensimmäisestä merkistä. Kaiken pitää siis olla valmiina kun lähtö koittaa, sitten ei ehdi enää tekemään mitään. Sairaalakassi valmiiksi, lapsille kassit mahdolliseen hoitoon lähtöä varten, koti kunnossa siltä varalta, että joku tulee tänne lasten kanssa.

Ihanaa päästä kohta synnyttämään, jotenkin nää raskausvaivatkin tuntuu hieman siedettävimmiltä nyt kun tietää, ettei niistä tarvi enää kauhean kauan kärsiä, ja kohta meillä kaikilla on pienet vauvat sylissä :)

romena ja elias h 36+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat