Väkivalta teiniäitien syytä?

Vierailija

" Study claims that immature young parents with poor discipline techniques are creating aggressive children" .

Tutkimus väittää, että kypsymättömät nuoret vanhemmat puuttellisine kurinpitotekniikoillaan ovat luomassa aggressiivisia lapsia.

http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,6903,1593326,00.html

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

teiniäitien ja heidän lapsiensa kanssa. ja noin.95% heidän lapsistaan on käyttäytymis-ja keskittymisongelmaisia. myös aggressiivisuus on yksi läpitunkeva piirre. surullista mutta totta.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Aina, kun esitetään näitä mutu-prosenttilukuja, vesittyy (ihan hyväkin) tarkoitus tai viesti! Tuskin oli ihan tilastoista tämä 95%...

Uskoisin, että on ihan ei asia saada lapsi alle 16- kuin 19-vuotiaana. Artikkelihan taisi käsitellä tätä ensinmainittua ikäryhmää.

ja ilmoitin myös että niistä joiden kanssa MINÄ olen tekemisissä.

Tuskin SINUN kokemuksesi nyt anatavat kattavaa kuvaa koko Suomen, saatikka koko maailman teiniäideistä.

Ja tuolla samalla periaatteella minäkin voi heittää vastaväitteen:kaikista MINUN tuntemistani teiniäideistä 99% on onnistunut äitiydessään hyvin.

taidat olla itsekin teinäiti kun noin herneen vedit nenuusi. mutta tuo on yksi syy, miksi nuoret äidit eivät ehkä ole niitä vastuuntuntoisempia. ei kestetä minkäänlaista kritiikkiä saatika neuvoja, vaan ajatusmaailma" minä olen oikeassa..älä tule neuvomaan" jyllää. puhuinkin niistä teiniäideistä, joiden kanssa minä olen tekemisissä. ja sanoin OMAN MIELIPITEENI. en heittänyt tilastollista faktaa missään vaiheessa, enkä niin väittänytkään.

Vierailija

Siis ainakaan tässä asiassa. Neuvolapalvelut ja muut ovat tosi toisenlaisia. Teiniäitejä lisäksi tosi paljon vähemmän. Resurssit pitää huolta heidän lastensa hyvinvoinnista aika toisenlaiset!

Vierailija:

Lainaus:

Niin uskon tähänkin. En ihmettele, että näin on. Eihän alle 16-vuotias ole kypsä äidiksi, eikä aina pysty kasvattamaan lastaan ongelmitta. Tämän minulle sanoo ihan maalaisjärkikin.

Vierailija

Aina, kun esitetään näitä mutu-prosenttilukuja, vesittyy (ihan hyväkin) tarkoitus tai viesti! Tuskin oli ihan tilastoista tämä 95%...

Uskoisin, että on ihan ei asia saada lapsi alle 16- kuin 19-vuotiaana. Artikkelihan taisi käsitellä tätä ensinmainittua ikäryhmää.

Vierailija

että tutkimus ei ole tehty Suomessa. Siihen, miten nuoret äidit pärjäävät kun vaikuttaa ympäristön tuki ja yhteiskunnan tukiverkosto, joissa eroja maiden välillä!

Vierailija

Joskus luin, että Suomessa teiniäideistä vain yksitoista prosenttia on enää vauvan syntymän aikaan parisuhteessa tulevan isän kanssa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Tuskin SINUN kokemuksesi nyt anatavat kattavaa kuvaa koko Suomen, saatikka koko maailman teiniäideistä.

Ja tuolla samalla periaatteella minäkin voi heittää vastaväitteen:kaikista MINUN tuntemistani teiniäideistä 99% on onnistunut äitiydessään hyvin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija

Suoessahan nuo ryhmät saavat tukea useimmasta kunnasta hyvin ja niin pitää ollakin on se sen verran rankkaa tuo nuorena yksinhuoltajaksi jääminen. On hyvä, että tutkitaan niin voidaan tukitoimia tehostaa!

T. äiti joka sai eskoisensa 22-vuotiaana ja jäi vauva-aikana yh:ksi ja rankkaa oli, mutta äärimmäisen palkitsevaa!

Vierailija

Kyseessä oli kuitenkin suuri 9-vuotinen tutkimus *johtavilta* kriminologeilta.

Englannissa ja Walesissa alle 16-vuotiaiden raskaudet kasvavat hälyttävää vauhtia. Johtavat tilastoja euroopassa. Joten aihe on heille ajankohtainen.

Artikkelin mukaan, se mitä lapsi kokee alle kolmivuotiaana vaikutta valtavasti lapsen mahdolliseen aggressiivisuuteen paljon myöhemminkin.

Ja lapsiäideiltä usein puuttuu emotinaalista valmiutta äitiyteen, emotionaalista kokemusta, ja varastoja, jotka auttaisivat äitiydessä. Heillä on vaikeuksia olla johdonmukainen kasvatuksessaan ja yrityksessään pitää lapselle rajoja. Mikä vaikuttaa lapseen pitkälle tulevaisuuteen.

Ja nämä ongelmat siirtyvät helposti sukupolvelta toiselle.

2

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

taidat olla itsekin teinäiti kun noin herneen vedit nenuusi. mutta tuo on yksi syy, miksi nuoret äidit eivät ehkä ole niitä vastuuntuntoisempia. ei kestetä minkäänlaista kritiikkiä saatika neuvoja, vaan ajatusmaailma" minä olen oikeassa..älä tule neuvomaan" jyllää. puhuinkin niistä teiniäideistä, joiden kanssa minä olen tekemisissä. ja sanoin OMAN MIELIPITEENI. en heittänyt tilastollista faktaa missään vaiheessa, enkä niin väittänytkään.

Vierailija

Vaikea uskoa että kaikista 95% olisi vaikeuksia. Aika monella tuon ikäisellä vanhemmat avustavat ja jakavat kasvatusvastuuta kuitenkin. Itse en ole siis teiniäiti vaan lapset saatu 23v ja 30 v

Vierailija

Ettäkö alle 16 vuotias eläisi suomessa yksin lapsensa kanssa? Johan tuo on heitteille jättö! Alle 18 vuotiaasta ovat vanhemmat vastuussa! Nyt en kyllä ymmärrä...Jos minun lapseni tekisi vauvan teininä, kyselisin varovasti mahdollisuutta aborttiin mutta jos päättäisi lapsen pitää, asuisivat varmasti vauvan kanssa meillä kotona ja vaikka tuleva isi myös. Päästetäänkö oikeasti alle 16 vuotiaat jo muuttamaan pois kotoolta?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat