Minä en itse syö!

Vierailija

Moikka.

Onneksi on tällainen paikka, johon voi kirjoittaa. Ja te ihanat ihmiset, joilta apua voi pyytää.

Poikani täyttää elokuussa kolme. Vielä jokin aika sitten söi hienosti itse. Sitten pikkusisko alkoi saada kiinteää ruokaa ja häntä syötettiin. Poika alkoi myös vaatia syöttäjää. Jotenkin salakavalasti se sitten meni niin, että jokunen päivä sitten havahduin siihen, että eihän poika syö enää yhtäkään ruokaa päivän aikana itse.

Nyt ollaan muutama päivä sitten koitettu, että hän söisi itse. Ei olla syötetty ollenkaan. Joskus laitettu "lasti" valmiiksi lusikkaan ja siitä poika laittaa ruuan itse suuhunsa. Hän on nyt syönyt todella vähän. Joku sanoi, että kyllä se sitten syö kun on nälkä. Poika on kuitenkin väsyneempi ja kovin huonolla päällä, mikä johtunee siitä, ettei ole enrgiaa touhuta. Kyse ei ole siitä, etteikö hän osaisi, koska jäätelö tulee lusikoitua hyvinkin nopeasti suuhun. Hän ei vain halua syödä itse.

Olisko neuvoja, miten tilannetta voisi helpottaa? Kovasti kiitollinen olisin jokaisesta kädenojennuksesta.

Kommentit (3)

Vierailija

Meilläkin keskimmäinen taantui jonkin verran vauvan synnyttyä. Häntä pitää auttaa yhdessä jos toisessa asiassa, jotka ovat jo vuoden sujuneet itsenäisesti, mm. syöminen.

Se on hänen tapansa reagoida siihen, että äiti ei enää ehdikään niin hyvin huomioida hänen tarpeitaan, ja kokeilla onko se äiti kuitenkin saatavilla ja auttamassa.

Meidän keskimmäinen on 2-v 9kk.

Vierailija

Ei se kuitenkaan enää teininä kaipaa äitiä syöttäjäksi, mutta onko siitä mitään haittaa jos sitä vähän nyt vauvattaa.

Vierailija

nähdä nälkää (terve lapsi ei kuole nälkään ruuan äärelle) vai toimia vanhempien ohjeiden mukaan. Jos poika osaa ja on syönyt ennenkin yksin, kyseessä on valtataistelu, jossa itse en antaisi pojalle periksi. Kannattaisi ehkä huomioida pojan mustasukkaisuus antamalla huomiota muilla keinoilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat