Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmikuiset hei!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mä en millään osaa päättää minkä kokosen talvihaalarin hankin vaaville! Vai hankinko ollenkaan? Kun se äp:n haalari on niin tajuttoman kokonen, et sitä voi käyttää sit seuraavana talvena varmaankin...

Auttakaas vähän.

h.h. rv 21+3

Kommentit (6)

Vierailija

Tuntuihan se vähän hölmöltä ostaa noin pieni koko, jota voi käyttää vain muutaman kuukauden, mutta eipä sitä talveakaan (=kylmyyttä) ole enää silloin jäljellä kuin se pari kuukautta.

Puku on toppapuku, mutta aika ohut kumminkin, onhan vauva vielä kumminkin makuupussissa. Äippäpakkauksen haalari menee sitten seuraavana talvena. Esikoinen mahtui ainakin vastasyntyneenä äippäpakkauksen haalarin yhteen punttiin :o)

Pikri rv 21+3

Vierailija

Mulla oli esikoisella (nyt 2v7kk) aikoinaan alusta asti 68cm toppahaalari, ostin sen ennen syntymää Stockmannin Hulluilta päiviltä alennuksella. Se oli ihan toimiva toppapuku vaikka iso olikin aluksi (vauvan mitat oli kyllä 4160g&54cm, että ei hirveen pienikokoinen ollut). Vastasyntyneellä kun on helpompaa olla pujottamatta käsiä tai jalkoja hihoihin/housunlahkeisiin vaan voi antaa olla siellä toppapuvun sisällä kuin makuupussissa alkuaikoina, vauvakin viihtyy paremmin kun saa käsiä ja jalkoja liikutella esim. vaunuissa toppapuvussa maatessaan vapaasti. Laittaa vaan potkareiden ja esim. bodyn päälle villaisen lämpöisen haalarin, myssyn ja tumput ja sitten sujauttaa vauvan toppapukuun ilman että tunkee käsiä ja jalkoja pitkiin hihoihin tai housunlahkeisiin.

Äitiyspakkauksen puku on kokonaan esikoisenkin osalta vielä kaapissa käyttämättömänä. Esikoiseni syntyi myöskin helmikuussa kuten on tämän pikkukakkosen laskettukin aika. Seuraavana talvena äitiyspakkauksen puvulla ei ollut oikein enää käyttöä myöskään vaikka olikin silloin sopivamman kokoinen noin esikoiselle. Sen puvun kangas ei kestä kosteutta paljonkaan joten ei sillä voi antaa konttailla vetisessä lumessa n.1v. vanhan lapsen. Meillä kun alettiin konttaamaan 7kk:n iässä ja silloin oli syyskuu niin sittenhän sitä ulkoillessa lapsi liikkuu konttaamalla ja se vaatii jo puvulta sitten vedenpitävyyttä ja kestävyyttä erityisesti vöytärön alapuolella olevalta alueelta. Joten toiselle talvelle esikoiselle hankittiin toppapuku jossa oli kulutusta ja kosteutta hyvin pitävä kangastyyppi, puvun alaosa oli ikäänkuin päällystetty kurahousukankaalla. Talvellakin se oli toimiva, koska 1v. lapsi jo useasti kävelee itse ulkona ollessaan ja on erittäin kiinnostunut kaikista lätäköiden yms. lumikasojen tutkimisesta. Äitiyspakkauksen puvusta lumenkosteus menee helposti läpi ulkona touhutessa siis.

Meillä on nämä esikoisen puvut säilyneet niin hyvinä kovasta kulutuksesta huolimatta, että niitä aion käyttää pikkukakkosellakin.

Vierailija

Edellinen syntyi tammikuussa ja ostin hänelle 68 cm haalarin joka oli tosi iso koko kevättalven ja syksyllä ei tietysti enää sopinut päälle. Tyttö oli syntyessään ihan " normaalin" kokoinen (50cm/3700g). Nyt ostin sitten helmikuun alussa syntyvälle 62cm. Tuo on vielä semmoinen että hihasuut ja jalansuut saa käännettyä siihen päälle ettei tarvi kuin villatumput ja töppöset alle. äitiyspakkauksen puku on kyllä tosi iso alle puolivuotiaalle, mutta kyllähän se vaunuissa menee sekin, mutta kaukalossa voi olla hankalampi.

matilda 23+6

Vierailija

mä täällä olen miettinyt ihan samaa... ei viitsis sitä ihan pientä ostaa, mutta tuntuu hölmöltä ostaa 60-70 senttinenkään kun tavallaanhan se äippähaalari on sen kokonen (60-80). mä oon aatellu et lähen katteleen haalareita vasta ale-myynteihin joulun jälkeen. sillon vielä ehtii ostaa ja jos sais vähän edullisemmin kuin nyt :)

Vierailija

Enkä mitään toppahaalaria vaan sellaisen karvapuvun, kun oli niin söpö :)

Kun kuitenkin on makuupussissa vielä niin ei mun mielestä tarvitse olla mikään extra-paksu.

Ja jos on iso vauveli niin 56 cm ei välttämättä menekuin viikon pari syntymän jälkeen jolloin ei saa edes ulkoilla...

Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee :)

Tinutski ja massu 22+2

Uusimmat

Suosituimmat