~MAALISTEN sunnuntaisupinat~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Jotain pientä ja epämääräistä välillä, muttei kunnon potkuja/tömähdyksiä vielä :P. Mulla rv 17+4 siis menossa ja toinen tulossa.

Mun mielestä nuoret kummit on ihan ok. Itse olin hiukan alle 18 kun tätiydyin ja kummitätiydyin ;).

Melikekös se kyseli, että onko ihan hölmöä jos antaa vain yhden etunimen. Meidän tytöllä ei ole kuin yksi etunimi. Se on vanha ortodoksinen perinne, josta kylläkin aika harva ortodoksikaan nykyisin pitää kiinni. Mutta siis yksi nimi tulee tällekin tulokkaalle.

Mä aina ihmettelijöille sanon, että mihin sitä montaa nimeä tarvitsee, kun yksi hyvä riittää :)!

Mä olin kirpparilla myymässä tänään ja sain onneksi pari laatikollista roipetta menemään. Tosi " ulosheittohintoja" pyysinkään, koska pääasia oli saada tavara kiertoon. Uskomattomia asioita ihmiset kirpparilta ostaa ;))..

Nyt väsyttää ja vähän paha olokin :/.

Vierailija

Taas on mennyt jokunen tovi, kun en ole ehtinyt pinoutumaan... Aika menee niin nopsaan!!

Mitään kummaa ei ole masutaajamalla tapahtunut: liikkeitä ei vieläkään tunnu yhtään - tai no edelleenkään en tiedä mikä niitä liikkeitä on, kyllähän tuolla jotain pulinaa tai sellasta on mutta kun siellä on myös tuhat kiloa niitä suolia ja mahansisältöä samassa :) Eli en lähde arvailemaan ennen kuin tulee joku ihan kunnon kiksaus mahanahkaan. Vieläkö täällä on joku muu kuka ei liikkeitä tunne, niin huutaa " hep" ???

En minä muuten näitä vauvamerkkejä kauheasti kaipaa, mutta olisi kiva jos sydänäänistä tai potkuista tietäisi että siellä kasvetaan ihan normaalisti... :/ Rakenneultrakin on vasta kolmen viikon päästä torstaina. Aina väijyy se ajatus että mitäs jos nyt onkin jotain mennyt pieleen... tässä vaiheessa se menetys olisi jo niin kauhean kova. Varsinkin kun taas viikolla menin ja lukaisin helmisten pinoa (ystävälläni kun on LA helmikuussa) ja sieltä oli taas kaksi tippunut pois rv21+... Itkuhan siinä lukiessa tuli!!

Joko muilla on muutes selkeä vauvamasu? Oon tätä pinoa lueskellut ja ihmetellyt, kun muilla se massu kasvaa ja mulla ei... Tietty tota vararengasta on tossa ennestään, joten tuntuu, että ylämassu vaan kasvaa ja alamassulla on ihan pieni kumpu, jonka saa vielä hyvin vedettyä sisään ja aamulla se onkin yleensä littana!! Sekin huolestuttaa... :/ Millon teillä muilla on selkeästi massu pullahtanut ulos??

Kävikö kukaan (CADDIEko niistä kyseli) Hulluilla Päivillä katsastamassa ne Brio Novat? Mä kävin ja oli kyllä ihan kivat menopelit, mutta se koppa oli jotenki " luiru" ... Jätin kuitenkin ostamatta, kun ei sitten oltu ehditty vielä missään käydä muita vaunuja katsomassa ja Vauvatalo Johanna ainakin myy tällä hetkellä samaa vaunua 499; joten voihan sen sieltäkin sitten ostaa...

No, mutta nyt jotain pirtsakampaa ajatusta :) Kohta tuonne viileään syyssäähän, päivän hommat onkin jo tehty ja meinaan mennä kanssa lenkille, ja sitten lekottelemaan sohvalle! :)

Kirpsakkaa sunnuntaita kaikille maalismahoille ja hemmotellaan itseämme näin kirpsakan sään kourissa!

Mellu rv16+5

Vierailija

1.tänään viikkoja 18+1

2.viime neuvolassa painoa tullut 4,5 kg!!! joista osa varmaan lihomista ja turvotusta kun en ole nivuskivuiltani päässy liikkuun aikoihin. Nyt paranemaan päin ja tänään sainkin tehtyä pienen kävelylenkin.

Vierailija

1.Kuinka pitkällä raskaus on? Tänään rv 16+6 (vaikka aiemmin " väitinkin" olevan 16+5...)

2.Kuinka paljon painoa on tullut lisää? Kröhöm... Kehtaako edes sanoa??? 5kg

Mellu

Vierailija

Lyytikki kyseli, että mitä mieltä muut ovat nuorista tytöistä kummeiksi ja täytyy sanoa, että ei valittamista!! :) Olen itse tullut kummiksi siskon nuorimmalle pojalle (heillä kolme lasta) ollessani 16.v ja vieläpä sylikummiksi. Toinen kummi oli myös 16.v!! Ja aina olemme kummin tehtävät hoitaneet hyvin!!

Nyt oman lapsen kohdalla kummiasia ei tule ajankohtaiseksi, sillä lastamme ei tulla kastamaan (mieheni on muslimi)... Löytyyköhän joukosta muuten ketään toista, jolla ulkomaalainen mies tai kenen lapsi ei tule kuulumaan kirkkoon?

Nimistä kanssa sen verran, että tytön nimi on meille ollut jo vuoden päivät selvä (ihan ekasta raskaudesta asti -> 2 km takana), mutta nyt pari viikkoa sitten saimme myös pojan nimen keksityksi, tokat nimet ovat vielä " hionnassa" , jos niitä edes annamme... Onkohan ihan tyhmää antaa lapselle vain yksi nimi? Eihän sitä toista nimeä sillai tarvitse...

Jeps, mutta nyt ruoan laittoon (Ramadan päättyi jo tältä päivältä ja mies nälissään)...

Mellu

Vierailija

Tulin vielä pikaisesti kurkistamaan mitä kaikille on tänään kuulunut ja kirjoittamaan omat kuulumiset ennen kuin siirryn nukkumaan.

Ensin gallup:

1. Tänään on rv 20+4

2. Painoa on tullut yhteensä reilut 2 kg tähän mennessä.

Ilta on mennyt tässä ollessa ja telkkua tuijotellessa. Niin ja irttareita syödessä. :) Mies on ihastellut Napon potkuja ja tunnustellut niitä haltioissaan. Nyt tuntuisi olevan rauhallista. Mahtaakohan asukki herätä heti kun minä menen nukkumaan? :) Nyt kyllä oikeasti tarttis saada nukuttua kun huomenna pitää jaksaa töihin ja töiden jälkeen on pakko lukea tiistaiseen tenttiin. Ja tiistaina täytyy tentin jälkeen jaksaa töihin. Ihan kivahan se on kun potkuja tulee mutta tahtois silti nukkua. :)

Mutta nyt nukkumaan. Huomenna taas uudet kujeet! :) Nukkukaahan hyvin!

Lily & Nappo 20+4

Vierailija

Ihana ulkoilusää ainaskin täällä meillä! :) Käytiin oikein pitkällä " sunnuntaikävelyllä" . Oikein maleksittiin ja nautittiin raikkaasta syyssäästä. Nappokin oli ihan rauhassa. Taisi hääkin naattia. :)

Melike kyseli massujen koosta. Mulla oikeestaan kunnolla pulpahti massu esiin tuossa joskus rv 18+ ja nyt se on musta ihan valtava vaikkei SF ollutkaan kuin (?) 17 tuossa rv 19+3. Mammahousut ovat olleet käytössä jo monta viikkoa eivätkä ne edes ole isot. Hävettää.. Mutta paino ei ole hirmuisesti noussut lähdöstä mikä on tietysti näillä viikoilla vielä oikein hyvä. :)

Tässä mietittiin että jos ruoan jälkeen lähdettäis ostamaan irtiksiä illaksi. Katsellaan telkusta ainakin Amazing Race ja tahtoo irtiksiä. :) Ruoka on tuolla tuloillaan. Kyllä tässä lenkin jälkeen jo alkoikin hiukoa.

Ai niin, kukas se eilen minulle kertoikaan että kolme kuppia kahvia ei ole liikaa? Kiitos siitä! Mun täytyykin heti kertoa se äidilleni. :) Juu ja mahtaa olla sitten tosi kivaa kun vauva syntyy. Äitini kun tosiaan on semmoista kaikkitietävää tyyppiä.. Argh! No ehkä minä aikuisena ihmisenä osaan suhtautua tähän asiaan aikuismaisesti ja annan äitini jaella neuvojaan. Eihän minun tarvitse niitä toteuttaa. :)

Mutta nyt mä menen katsomaan mikä sen ruoan laita oikein on. Aurinkoista päivää kaikille!

Lily & Nappo 20+4

Vierailija

Nyt yöllä saatoin tuntea jotain. Tuntui niinkuin Helmeri olisi ollut hirveän levoton, en kyllä mitään selvää tuntenut, mutta selälleen oli paha maata. Sitten aikasin aamulla mahdollisesti tunsin ihan hentoja potkuja, vasemmalla puolella... No kai niiden jo pikkuhiljaa pitäisikin alkaa tuntumaan.

Melike kyseli masun kasvusta. Mulla on nyt tän viikon alkupuolen aikana tullut vasta vauvamaha ;o) Nyt sitä ei aamullakaan saa vedettyä sisään, niinkuin ennen. Illalla se on aina jo tosi iso! Ja ei sitä päivälläkään saa enää peitettyä ;o)

Tonne olisi ihana lähteä kävelemään. Mutta koirulille on tullut mahatauti, oksentelee vaan. Ei viitsi sitäkään rasittaa, ja enpä viitsi yksinkään mennä... ;o( No, lepopäivän kannalta tää päivä!

V+Helmeri rv 18+4

Vierailija

Tällä suunnalla on myös ollut tänään mukavan syksyinen sää,mutta tuuli on tuivertanut ikävästi..ulkona lenkkeillessä tuli pikkusen kylmäkin.

Tiistaina olis neuvola,tuntuu että viime kerrasta on taas menny ikuisuus.. :D Katsoin juuri kauhuissani että painoa oli tullut lisää,ei hyvä homma.Pitänee katsella tarkemmin mitä sitä suuhun oikein pistelee päivän mittaan.

Masu on alkanut kivasti kasvaa ja viikolla alkoi ensimmäiset liikkeet pikkusen jo tuntua.Välillä ihmettelen mitä asukki oikein touhuilee kun painaa jostain kohdasta hetken..pian tuntuu taas eri kohdasssa.

Kumpa vaan kaikki sujuis hyvin,onneks pääsee taas kuuntelemaan toivottavasti jumputus ääniä neuvolassa :)

Ei kai tänne mitään ihmeempää,meinasin leipoa tänää porkkana sämpylöitä.On meinaa sen verran herkkuja tälläsenä kylmänä syksy päivänä.

Neiti1 rv 16+6

Vierailija

Nimistä tuossa joku aiemmin kyseli..Ja juu sekä tytölle että pojalle on muutamia nimivaihtoehtoja mielessä mutta mitään varmaa päätöstä ei olla vielä tehty. Tytön nimi vaikeampi löytää kuin pojan meillä. Kummeja olemme kovasti miettineet mutta eipä ole juuri vaihtoehtoja. Omat sukulaisemme alkavat oleen varsin iäkkäitä ja sisaruksia ei kummallakaan ole, joten 2 serkkutyttöä ensi vuonna 16 ja 17 täyttävät olisi ehdolla. Ihanasti aina hoitavat ja leikittävät meidän lapsia (5v ja 2,5v) aina kun näkevät. Tosi kypsiä siis ikäisikseen ja tykkäävät lapsista ja ovat varmasti hyvin ylpeitä jos heitä kummeiksi pyydetään, mutta mutta toisaalta ovat niin kovia nuoria ja paljon elämää vielä näkemättä ja kokematta. Parhaimmat ystävämme ovat jo olemassa olevien lapsiemme kummeja eikä uudestaan haluttais heitä pyytää. Toki meillä myös muutama muukin hyvä kaveripariskunta joilla samanikäisiä lapsia mutta kuitenkaan ei olla tunnettu vielä montaa vuotta ja entäs jos he sitten eivät pyydettäessä kummiksi kehtaakaan kieltäytyä jos haluavat ja näin siitä tulee heille murheita?! Tälläsia ajatuksia siis kummeista. Mitä mieltä te olette noista nuorista sekkutytöistä? Olisko heistä kummeiksi?

SItten vielä yks kyssäri. Eli mistäköhän löytäisin tampereelta sen mallisen toppatakin mikä mahtuis isomahasille ja että sitä vois käyttää vielä muinakin talvina? Olisko joku a-linjainen hyvä? Villakangastakit turhan kalliita mutta entä muut toppikset? Olisin kiinnostunut vähä pidemmistä malleista, mutta niistä ei taida sellasta kivan mallista löytää? Nyt laittan vielä ne lasten vaatteet ens viikoa varten päiväkotiin ja sit aattelin vielä tehä ruispuolukka puuroa. Herrasväki ei vielä ole kotiutunu ; ) Moido taas!

Vierailija

Mitäs mammojen pyhäpäivään kuuluupi? Tässä oli tämmöinen lyhyt ja ytimekäs aloitus joten ajattelin tähän jatkoksi rustata meidän kuulumisia. :)

Eilen oltiin kaupungilla syömässä ja leffassa. Meinasi ihan paikat puutua kun piti niin kauan istua paikoillaan. Mies kysyi ainakin sata kertaa kun minä siinä penkillä yritin löytää hyvää asentoa että onko sulla vessahätä vai mikä kun siinä tuskailet. :) Teki mieli sanoa että ei tää kuule niin helppoa ole mutta jätin sanomatta.. Ei mies sitä kuitenkaan millään pahalla. Raukka taisi olla vaan vähän huolissaan minun voinnistani. :)

Yö meni vähän huonosti nukkuessa kun joka kerta kun käännyin kyljelleni niin Nappo potkaisi ikävästi juuri sille kyljelle joka oli patjaa vasten. Miten noin pieni vauveli saakin niin ikäviltä tuntuvia potkuja aikaiseksi? Selällään nukkumisesta ei yksinkertaisesti tullut mitään siitä syystä että alaselkää jomotti niin hirveästi.

Aamulla olikin sitten tosi reipas ja raikas olo yön tuskailun jälkeen. :) Ja joku kumma kuvotuskin vaivasi aamulla. Mistä kummasta se nyt tuli? Ihan semmoinen kunnon pahoinvointikohtaus tai jotain.. Ei kai se pahoinvointi nyt palaa takaisin, eihän? Tosin olo helpottui kummasti kun sai jotain syötyä eli voi olla että se oli vain jotain hetkellistä. Kai sitä voi tulla..

Nappo on ollut tosiaan koko yön tosi aktiivinen ja sama meno tuntuu jatkuvan aina vaan. :) Mutta en mä valita. Ihana kun toinen liikkuu ja ilmoittaa itsestään!

Tänään ajateltiin käydä vähän ulkoilemassa kunhan tästä ehditään ja sitten vaan nautiskellaan vapaapäivästä. Minullakin on huomenna työvuoro. Jalat huutaa jo nyt armoa. :) Onneksi saa istuakin välillä..

Mutta nyt toivottelen kaikille oikein mukavat sunnuntait ja menen juomaan kupposen teetä! :)

Lily & Nappo 20+4

Vierailija

Taitaa tämä sunnuntai olla mun vakiopäivä pinoutua.

Ekaksi vastaus painogalluppiin:

Painoa kotivaan mukaan tullut +3 kg ja viikkoja kasassa 17+1 Neuvolan virallisia lukuja en tiedä kun edellsen kerran kävin siellä viikolla 10 ja seuraavan kerran menen vasta viikolla 22. Muistaakseni vaaka siellä näyttää/näytti kilon verran enempi kuin kotona.

Samaa rataa näytetään menevän neuvolakortin mukaan kuin aikaisemissakin raskauksissa.

Kaipa sitten olen sitä " tyyppiä" jolle painoa kertyy aina reilummin tässä raskauden alussa, eikä kyllä tartte miettiä miksi, kun ruoka ja herkut maittavat liiankin hyvin.

Hentosia liikeitä ole tuntenut tämän viikon aikana, aina silloin kun olen malttanut niitä kuulostella (ei niin helppoa tässä härdellissä:). Masu on pullahtanut ulos ja kerron pari päivää sitten töissäkin, että jos en vaihda työpaikkaa, niin sitten jään äippälomalle helmikuussa. Meinasi muutama työkaverin leuat loksahtaa sijoiltaan, ei kuulemma näy missään, ei edes kasvoissa josta kuulemma mun aikaisemmat raskaudet on heti näkyneet:)

Nyt maksamaan muutama lasku ja valmistautumaan illan jumppaa varten. Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti toivottelee,

Maisa ja masu 17+1 kera muksujen

Vierailija

[color=green]ja loma alkaa huomenna... Tunnollisena opena tietenkin sairastan lomilla =(. Tää kahden viikon yskä siis muuttui viime yönä kunnon flunssaksi, kurkku oli yöllä tosi kipeä ja nyt nenä vuotaa ihan koko ajan. Yskä tuntuu olevan kyllä jo voiton puolella, tai siis limaa irtoo jo. Toivottavasti tää tauti helpottaa ja pääsen keskiviikkona tapaamiseen.

Koko aamu mennyt leipoessa, kun kohta alkaa kynttiläkutsut. Ihan kiva oli leipoa piirakoita ja porkkanajuustokakkua, mutta välillä meinasi heikotus iskeä oikein tosissaan, meni kyllä ohi kun söin. Aina välillä meinaa unohtaa, että kuinka tärkeetä onkaan syödä säännöllisin välein. Onneksi mosse ilmoittelee, kun silläkin on nälkä =)

Vauvamasusta joku kyseli ja kyllä mun maha ainakin on jo ihan iso, etenkin kun mieten minkä kokoinen se oli esikoista odottaessa näillä viikoilla. Hyvä, että sillon edes näki. Kukaan vieras ei sillon varmasti edes tajunnu, että odotan, mutta nyt kyllä näkyy ja kauas. Esikoisellahan otin äippävaatteet käyttöön vasta helmikuussa, kun la oli huhtikuun puolessa välissä. Nyt jo äippäfarkut jalassa.

Nyt soi ovikello...

Monkey ja mosse rv. 17+4

Vierailija

[color=green]

1.Kuinka pitkällä raskaus on? [b]Tänään rv. 17+4[/b]

2.Kuinka paljon painoa on tullut lisää?[b] Viime neuvolassa viikko sitten punnittiin ja painoa oli tullu 700g koko raskauden aikana. Kai se kohta rupee nousemaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat