Te, jotka joutuneet saikulle suppareiden vuoksi n.rv 20-...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Galuppia vähän, et kuinka moni on joutunut olemaan sitten koko loppuajan saikulla? Teen fyysistä työtä ja lääkäri vähän pelotteli tosta loppuajasta...

h.h. rv 21+3

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Tuntuu, että kyllä ne lekurit kirjoittaa saikkua vaikka ihan varmuuden vuoksi - kun vaan pyytää. Mulla supparit alkoi myös jo raskauden puolessa välissä ja olin niistä itse aika huolissani. Tuntui riippuvan ihan lääkäristä, että miten niihin suhtauduttiin. Jonkun mielestä niistä ei ollut mitään haittaa (että töihin vaan!) ja joku toinen oli sitä mieltä, että " voi kauhea sentään, saikkua kehiin" . Peloistani huolimatta eivät kuitenkaan tehneet isoja muutoksia kohdunsuulla.

Vierailija

Minä olin edellistä lasta odottaessa sairaslomalla supistelujen ja paikkojen kypsymisen takia 22+ eteenpäin, välillä taisin muutaman päivän kokeilla mutta ei tullut mitään(meillä myös lehmiä ja parsinavetta missä kyykkimistä yms suppareiden kannalta ikävää hommaa on paljon). Lomalla olin siis äippäloman alkuun, tyttö syntyi 41+4 käynnistyksellä..

Nyt tätä kolmatta odottaessa on supistellut alkumetreiltä. Ekan saikkuni sain heinäkuussa, se jäi kyllä pitämättä kun ei kerennyt lomalla olla, sisulla koitin hommiani tehdä ajatuksena, että kun viljat saadaan puitua niin annan periksi. Aikalailla se sitten niin menikin mutta jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt antaa ennemmin periksi, nyt olen ollut sairaslomalla syyskuun alusta kun paikat alkaa aueta ja kohdunsuu on jo ihan pehmeä ja ulkosuu sormelle auki, kaulaa onneksi oli ainakin muutama viikko sitten ihan hyvin jäljellä. mutta mitään ei voi tehdä, heti supistaa. sairaslomaa on äippäloman alkuun.

Kyllähän tämä toimettomuus alkaa tympiä mutta pitää koittaa aina keksiä jotain ja onhan noita lapsia kaksi tässä touhuilemassa,niiden kanssa touhutessa aika menee talteen. onneksi kuitenkin sen verta isoja ettei tarvii nostaa ja kantaa, omatoimisia kovastikin, se on iso helpotus.

Lahja rv 31+2

Vierailija

joka oli sairaslomalla paikkojen aukeamisen (ja suppareiden) vuoksi jotain rv 23 lähtien. Itsellä ei supistukset olleet kovin kummoisia, mutta siitäkin huolimatta paikat pehmisivät ja lähtivät aukeamaan. Sitten olinkin tuonne rv 35 saakka sairaslomalla ja piti levätä ja makailla mahdollisimman paljon. 35 vkon jälkeen sain luvan olla jo normaalisti ja tyttö syntyikin sitten vasta käynnistettynä rv 41+6.

Vierailija

h.h.:

Lainaus:

Galuppia vähän, et kuinka moni on joutunut olemaan sitten koko loppuajan saikulla? Teen fyysistä työtä ja lääkäri vähän pelotteli tosta loppuajasta...

h.h. rv 21+3

Heippa!

Jäin juuri lopullisesti sairaslomalle äitiyslomaan asti mikä alkaa joulukuun lopulla. Työni on fyysisesti erittäin raskasta, toimin henkilökohtaisena avustaja ja työhön kuuluu paljon nostoja.

Mulla syynä tähän saikkuun oli ennenaikaiset supistukset, joita alkoi tulla viikoilla 20. Kävin yksityisellä lääkärissä, joka määräsi oitis 2 viikon lepoon ja samalla pois suljettiin kaikki tulehdukset ym.

Kävin työterveyslääkärillä viime viikolla ja sieltä se lopullinen tuomio sitten tuli, Lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että saikulla oltava äitiyslomaan asti ja tuleehan kasvava maha jo fyysisestikin esteeksi työnteolle. Onhan se kurja jäädä näin aikaisin pois töistä, mutta tärkeintä on, että vauvalla on kaikki hyvin!

Helmimamma 23+6

Vierailija

ensimmäisellä kerralla eikä ollut muutoksia tapahtunut määräs 22-24 viikolle sairaslomaa, seuraava jatkoi taas kahdella viikolla. Sitten kolmas määräs äitiysloman alkuun. Ja tarkasti kohdunsuun tilanteen, kohdunkaulaa jäljellä täysi mitta ja kiinni, mutta oli ilmaantunut suonikohju. Joten syy kyykyssä olon tuskaisuuteen löytyi. Lääkäri totes että ei se ainakaan loppuu kohden parane. Suonikohju häviää synnytyksen jälkeen ei enemmin.

ukule rv 36+4

Vierailija

Mä olen ollut viikosta 20 saikulla supistusten takia..ja loma jatkuu ä-loman alkuun ,joka alkaa 30.11..nyt on menossa 28+2 .Paikat on ollut pehmeenä siitä viikko 20 alkaen..kontrolli on aina kahden viikon välein..ens to taas aika..jännää aina mennä kun ei tijä yhtään mikä on tilanne..Onneksi on ollut vielä kiinni..ulkosuu on ollut auki jo 20 viikosta,mikä ei kuulemma haittaa ollenkaan..Sisäsuun on tärkein pysyä kiinni.Lääkäri sanoi ettei kuulemma uskalla ottaa mitään riskiä ja päästää mua töihin..Esikoiselta jouduin sairaalaan makoilemaan vkolla :24 ,silloin oli 2,5 cm auki.Tyttö syntyi tqasan 36.Ihan oli kunnon kokoinen 3080kg .Kaikki meni hyvin päästiin ihan normaalisti kotiin.Nyt olen yrittänyt ottaa mahdollisimman rennosti ,makoilla ja juoda paljon..ei tahtois sairaalaan makoilemaan ei tahdo oikein aika sillä kulua..että näin..sekavaa tekstiä vaan ei se mitään ;)

Lettis73

Vierailija

Nyt vasta rv. 19+4, mutta puolitoista viikkoa ehdin olla kotosalla jo supistelujen takia. Mulla ei ole supparit juurikaan tehneet muutoksia kohdunsuulla, mutta niitä tulee ihan tasaseen tahtiin jos jotain teen. Lepo auttoi todella hyvin supisteluun, mutta heti kun lähdin kauppareissulle niin johan siitä seurasi kaksi yötä tuskasta supistelua aina muutaman tunnin kerrallaan. Jos nyt yhtään näyttää siltä, että kipeät supistukset palaavat töissä jään sekunnissa taas kotiin lepäilemään. Työni ei ole fyysisesti raskasta mutta kovin stressaavaa ja istun päätteellä lähes koko päivän...

Olisi kiva kuulla lisää muiden kokemuksia, kun itsestäni tuntuu todella piinaavalta jäädä saikulle ja tulee ihan epäonnistunut olo : (

Vierailija

kun supisteli ja tuonne alapäähän oli tullut suonikohju. Eli en pystynnyt parsinavetassa lypsämään. Aluksi en saanut ihan joka päivälle ensimmäisten viikkojen aikana lomittajaa. Mutta sen jälkeen olen vain käynyt juottelemassa vasikat ja kattomassa lehmiä ja lomittajia jotka on samoja 2-5 pv ajan ja sitten taas vaihtuu.

ukule rv 36+3

Vierailija

Mutta KÄÄK. Vaikuttaa siis hyvin pitkälti siltä, että täällä mä vaan sit kökin. Mä toivon kyllä suuresti, että keksivät vaikka kevvyempää hommaa tössä. En oikein tykkää olla kotona hirveen pitkää aikaa, kun jossain vaiheessa sitä aina tylsistyy ja masentuu...

h.h.

Vierailija

suppareita oli jo odotuksen alusta asti, reilu 20+ jäin saikulle kun supistukset oli alkanut lyhentää kohdunkaulaa. Siinä sitten levättiin kotona piiiitkä tovi, äippäloman alkamiseen asti. Oli se piinaa, kun jopa koiran kanssa kävelyllä käyminen pisti supistelemaan...Poika syntyikin viikko ennen laskettua aikaa, hyvän kokoisenakin (3110g/49cm), istukka vaan todettiin kalkkeutuneeksi..Ihme juttu sinänsä, kun ei ollut verenpainetta/en tupakoi!!

Vierailija

Jäin sairaslomalle supistelujen vuoksi rv 22, ja olen ollut kotona siitä asti. Supparit ovat pysyneet aisoissa, kun olen malttanut levätä tarpeeksi ja työstressi jäi taakse. Työni ei ole missään määrin fyysistä, mutta kiireistä, vastuullista ja stressaavaa sitäkin enemmän.

Kohta kolmen äiti rv 34+4

Vierailija

Odotan neljättä lasta. Kaikki lapseni ovat syntyneet sektion kautta. Sairaslomani alkoi koska supistukset alkoivat liian aikaisin jo viikolla 23. Kohtuni ei kestä supisteluja koska kohdun istminen osa on ohut leikkausarven vieressä. Aamusta tilanne on hyvä mutta seisaallaan olo ja kävely ärsyttävät kohtua, lepo on paikallaan. Aktiiviselle liikkuvalle ja seuralliselle ihmiselle tämä oi todellakaan ole lomaa.

Vierailija

määrättäessä tutkittu kohdunsuun tilanne jos on ollu supisteluja? Mietinkin että onko niin että jos kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään muutosta ja paikat on visusti " kiinni" niin silloin ei saa saikkua vaikka kuinka supistelisi? Toki varmaan on lääkärikohtainen asia..

Vierailija

toissapäivänä lekurissa, ihan terveyskeskuksen päivystäjällä. Olin ollu pari tuntia töissä ja " kuunnellu" suppareita jo yli puoli tuntia, kun päätin lähteä.

Antoi 5 päivää sairaslomaa näin aluksi, mutta sanoi kyllä että voi joutua jäämään ehkä jopa koko loppuajaksi kotiin. Ei olisi tehnyt kohdunsuun tarkistusta pyytämättä, mutta olisi laittanut tuota saikkua silti. Onneksi oli ihan kiinteä vielä, eikä vuotojakaan ole ollut yhtään.

Supistelee kyllä vieläkin pitkiä aikoja, vaikka oon nyt vaan lepäilly. Miksiköhän?

h.h. rv 21+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat