menettekö yksityiselle ylimääräiseen ultraan?

Vierailija

Menettekö yksityiselle ylimääräiseen ultraan? Neuvolassa otetaan vain kaksi kertaa ultraääni. Haluaisimme mieheni kanssa nähdä sikiön useammin. Oletteko käyneet ultrassa yksityisellä ihan vain huvin vuoksi että näkisi sikiön? Mitähän sellainen käynti maksaa?

Kommentit (4)

Vierailija

Ajateltiin, että sellainen lapsi otetaan, kun sieltä on tulossa eikä tarvitse stressata koko loppuraskautta, jos jotain ehkä poikkeavaa löytyisi.

Sandels 25+4

Vierailija

Olen aiemmissa odotuksissa käynyt kaikki lääkärit yksityisellä. Siitä syystä on tullut ylimääräisiä käyntejä varsinkin loppuraskaudessa. Viimeinen käynti on ollut kuukautta ennen la jotta lääkäri on voinut antaa jonkinlaisen paino-arvion. Lääkäri teki joka kerralla norm tarkastuksen eli vain ultran takia en ole käynyt.

Ultrattu on joka kerralla eikä aiemmin ole ollut ylimääräistä maksua. Nyt tässä neljännen odotuksessa yllättäen ultrasta olikin lisämaksu mutta ei kuitenkaan ollut kuin 80€ kelan vähennyksen jälkeen kun edellinen maksu oli 60e.

Itsellekin ollut mukavaa nähdä vauvan kasvu. Toki myös varmistuu ultralla se että vauva on oikein päin tulossa pois ettei peppu edellä :)

Moschino rv 17+3

Vierailija

En käynyt sen takia ylimääräisiä käyntejä lääkärissä että poikkeavuuksia löytyisi.

Neuvolan kautta saadut lähetteet ultraan joissa tutkitaan nt- ja rakenneultra sairaalassa ovat asia erikseen. Ja ne olen käynyt jokaisessa raskaudessa ja kolmannessa olin tyytyväinen että kävin koska oli 18 trisomia epäily jossa vauvalla ei ole selviytymis mahdollisuuksia.

On myös mahdollista että neuvolassa erehdyksessä luulevat takapuolta pääksi kun tunnustelevat että onko vauva kääntynyt ja vasta synnytysvaiheessa huomataan asia. Virheitä voi sattua mutta ne huomataan ultrassa.

Moschino rv 17+5

Vierailija

viikkoja oli silloin 7+. Ihan oman mielen rauhan vuoksi käytiin, että saatiin tietää onko alkio/sikiö ees hengissä. Muuten ois menny niin pitkälle se tiedon saanti (sinne nt-ultraan asti) eikä sitten ois ollu mukavaa jos oiskin myöhemmin selvinny että sikiö ei oo ees elossa...4d-ultrassa käytiin myös sen takia ku aatteelin että siinä ois tarkemmin näkyny kaikki rakennepoikkeavuudet...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat