Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko salata tämän ystävältäni?

Vierailija

Ystäväni on raskaana miehelle, joka asuu toisessa kaupungissa noin 200 km päässä. Raskaus oli vahinko eikä vielä ole varmaa, saavatko he suhteensa siihen jamaan, että muuttaisivat yhteen ennen lapsen syntymää. Heillä on ollut todella paljon ongelmia, ja tuntuu, ettei mies edes tosissaan yritä järjestää elämäänsä siihen jamaan, että voisi vaihtaa asuin- ja työpaikkaa ja muuttaa ystäväni kanssa yhteen. Paljon puhetta, mutta teoista ei tietoakaan. Ei ystäväni häntä sen puoleen painostakaan, kertoo vain mielipiteensä ja antaa miehelle vapauden valita, millaisen elämän haluaa.

Eilen heillä oli paha riita, ja minä sitten chattailin miehen kanssa jälkikäteen ja tarjosin " olkapäätä" ja apuani. Mies sitten ilmoitti olevansa tulossa meillepäin ensi lauantaina ja haluaisi tavata minut silloin ja jutella. Pyysi, etten kertoisi ystävälleni, koska miehellä " ei välttämättä ole aikaa tavata ja hän vain loukkaantuisi turhaan" . Miten ...vetissä hänellä on sitten aikaa tavata minut? Eikö olisi tärkeämpää tavata ystäväni? Minusta on uskomattoman törkeää, ettei mies aio tavat tulevan lapsensa yksinäistä äitiä, kun kerran tänne tulee, ja olettaa että minä salaisin asian tytöltä. En luvannut tätä tehdä enkä vielä luvannut miestä tavatakaan. Toisaalta haluaisin puhua hänen kanssaan face to face ja selvittää tilannetta. Jos minusta vaikka olisi apua...? Mutta tuntuu väärältä tehdä tällaista ystäväni selän takana, kun hän minulle lähes päivittäin itkee ikäväänsä.

Mitä pitäisi tehdä? Jos kerron ystävälleni, että mies on tulossa eikä aio häntä tavata, järjestän ison riidan heidän välilleen ja paljon pahaa mieltä ystävälleni. Mutta jos en kerro, tunnen itseni epärehelliseksi. Lisäksi tuntuu siltä, että ystäväni pitäisi tietää, miten kummallinen asenne miehellä on hänen suhteensa. On outoa, että hän väittää rakastavansa ja haluavansa yhteistä elämää ja sitten ei edes halua tavata " rakastettuaan" . Mitä minä teeeeeeeeeen?

Kommentit (9)

Vierailija

Minä uskon että saat vain enemmän ongelmia aikaan jos et kerro ystävällesi. Tuo olisi selkeää selän takana toimimista ja uskon että ystäväsi loukkaantuisi pahan kerran.

Kehotan että kerrot ystävällesi, selitä hänelle myös että miksi kerroit asiasta ja samalla saat tilaisuuden kertoa ulkopuolisena ajatuksesi tuosta miehestäkin. Kunhan et kerro mielipiteitäsi ehdottomana totuutena.

Vierailija

Jos teet toisin, olet vaarassa menettää ystäväsi. Mieheltä on myös omituista toimintaa, jos ei halua tavata lapsensa äitiä ja suunniteltua elämänkumppaniaan. Hänen toimintansa ei ole rehellistä, eikä fiksua. Sano, että tapaat hänen vain, jos ystäväsikin saa siitä tietää ja jos hän tapaa tulevan lapsensa äidin samalla reissulla.

Vierailija

Sanoin miehelle, että minut lojaliteettini on 100-prosenttisesti ystäväni puolella, enkä voi luvata, etten asiaa hänelle kerro. Mies saa suuttua, jos huvittaa. Luulen, että kerron ystävälleni, ja kysyn, haluaako hän että tapaan miehen ja juttelen. Eilenkin chattailin miehen kanssa ystäväni pyynnöstä.

Ap

Vierailija

ajatuksiaan. Mikä ero olisikaan nähdä hänet face to face, jos olette jo yhteydessä kuitenkin? Kyllähän ihmisten kanssa pitää pystyä olemaan tekemisissä ilman ainaisia taka-ajatuksia.

Vierailija

Niin, tietenkin tapaisimme vain ystävinä! Ei kai tässä kumpikaan ole muut ajatellutkaan. Oikeastaan olen sanonut hänelle, etten voi välttämättä olla edes ystävä, koska olen niin selkeästi puolueellinen tässä asiassa. Hän halusi tavata minut jutellakseen ystävästäni ja heidän tilanteestaan. Olen itse raskaana miehen ystävälle, joten tässä tuskin on taka-ajatuksia nyt kellään :-D

Ap

Vierailija

On siinä kaveri.. Koskaan en tapaisi missään tilanteessa kavereitteni miehiä kahdenkesken.. Tietäähän sen mika siinä on taka-ajatuksena.

Uusimmat

Suosituimmat