Mitä teen kun ei edes tee mieli olla olemassa?

Vierailija

Masentaa ja tekisi mieli mennä uudestaan nukkumaan. Olen yksin kotona, kun mieheni on sairaalassa. (En tänään jaksa mennä katsomaan, kun sairaala on niin kaukana ja huomenna menen sinne.) Neuvoja tai vinkkejä olon piristämiseksi?

Kommentit (4)

Vierailija

Kiitos neuvoista! Ihan hyviä olivat, mutta... Olen jo käynyt lääkärillä jne. ja saanut tukea ja masennuslääkkeitä. Nyt ne eivät enää näytä oikein auttavan.

Vähän väliä olen syönyt jotakin hyvää ja pelkään, että kohta olen pullea kuin pallo. Olen tänä aamuna myös loikoillut ja lukenut hyvää kirjaa. Pitäisi kai sitten mennä nukkumaan, kun muu ei auta.

Vierailija

on sinun mentävä uudelleen lääkärille ja hän määrää sinulle toista lääkettä. Kuinka pitkään olet syönyt nykyistä lääkitystäsi? Siinäkin on viikkojen aika ennenkuin se rupeaa toimimaan.

Onko tuo olo jatkunut sinulla jo pitkään? Vai johtuuko vaikka syksystä?

Mitkä asiat on elämässäsi hyviä? Tarvitsisitko niitä lisää? Jospa aloittaisit uuden harrastuksen, pääsisit kotoa pois ja tapaisit uusia ihmisiä.

Käytkö säännöllisesti juttelemassa esim. psykiatrilla tai vaikka sielunhoitajalla?

Ei kannata jäädä yksin masennuksen kanssa koska se ei helpota jos et tee jotain. Tiedän kyllä silti omasta kokemuksesta kuinka vaikea siitä on yrittää päästä irti. Omin avuin se ei onnistu. Minä selvisin kun tulin uskoon. Yritä kiinnittää ajatuksesi hyviin ja positiivisiin asioihin elämässäsi. Niitä on kaikilla, vaikkei aina itse huomaisikaan. Toivon että löydät apua ja että elämä rupee taas hymyilemään sinullekkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat