Ei jumalauta!!! NAURETTAVAA.....

Vierailija

Siis oikeasti on olemassa sellainen tutkinto kuin oikeustradenomi. En meinannut uskoa silmiäni kun luin netistä siitä tehdyn sivusto. Siis koulutetaan tradenomeja jotka todella heppoisella opintosuorituksella alkavat leikkimään juristeja. Kyllä tulee ihmisten oikeusturva todella onnettomaksi jos tällaiset puoskarit alkavat lakia tulkitsemaan.

Ihan sama jos koulutetaan lääkäritradenomeja jotka sitten toimessaan " parantavat" ja tekevät diagnooseja.

O tempora o mores!

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Ei niistä mihinkään ole. Kaupankassalla ovat siinä missä merkonomitkin.. Naurattaa.. Porukka lukee vuosi tolkulla ja työskentelevät sitten kaupoissa ja grilleillä Jee, yliopistoon vaan! Minä tradenomina vedän omaa yritystä.. Ei voi kun nauraa teille " korkeasti" koulutetuille... HAH!

[/quote]

Vierailija

Mutta ei kai se ole tradenomien syy, että tutkintonimikkeenä on kaikilla sama tradenomi! Kyllähän sen jokainen itse tietää ja myös sinullekin osaa kertoa, mihin on erikoistunut...

Puhekielessä toki käytetään nimikkeitä oikeustradenomi, markkinointitradenomi, IT-tradenomi jne.

Kauheeta kun teille on muodostunut elämää suuremmaksi ongelmaksi jonkun toisen tutkinto!!!?

Vierailija

OIkeustrade! Onko paksumpaa kuultu! Kyllä hetken päästä muutamat tällaiset on NIIIIINNN polleeta omasta itsestään, että ovat jopa parempia kuin aidot juristit. Mulla yks tuttu on trade, eikä sen ylittänyttä vielä ole koskaan eikä millään saralla missään nähty. Valitettavasti se muija on kanaakin tyhmempi oikeasti. Voin kuvitella, että se viivana haluaa tuollaisen oikeustraden tittelin, niin pääsee taas kehuskelemaan, miten fiksu on ja miten vaikeista koulutuksista se on selviytynyt.

Vierailija

Mikä ihme jengiä nyt sitten pelottaa oikeustradenomeissa. Olisivat tyytyväisiä, että tästä lähtien on ihmisiä hoitamassa peruspaperihommia paremmalla koulutuksella kuin joku merkonomi.

Vierailija

voisitko arvioida tuota oikeustradenomin tutkintoa siinä mielessä, että mitä ajattelisit tällaisen koulutuksen saaneesta esim assarinasi. Mitä muita töitä voisit ajatella hänelle? Olisiko oik.traden tutkinto etu valitessasi työntekijöitä (verraten tavalliseen tradenomiin tai esim korkeakouluharjoittelijaan).

Kysyn tätä ihan tosissani, vaikka tässä nyt koko uusi koulutusohjelma on haukuttu ihan lyttyyn.

Kiitos.

Vierailija

Itse luin tradenomiksi paremman tekemisen puutteessa ja työllistyin asiantuntijatehtäviin suoraan koulunpenkiltä. Tein työn ohessa lopputyöni. Perustradenomitutkintoon kuului myös useita opintoviikkoja oikeustieteitä (en muista tarkkaa lukua), lähinnä kuitenkin kauppa- ja sopimusasioita. Ei mielestäni yliopisto-opiskelijoilla ole mitään syytä pelätä että tradenomit vievät heidän työpaikkansa. Tradenomi pääsee maistereiden paikalle vasta työkokemuksen kautta, jos silloinkaan.

Vierailija

Tattakai jokainen tradenomi on suuntautunut johonkin alueeseen. Eli samat perusopinnot kaikilla plus sitten oman suuntautumisen syventävät.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

tradet saavat samoja tai jopa parempia työpaikkoja.

T. 47

Siis ei yleisesti vaan varmasti on tapauksia, joissa näinkin on käynyt.

Vierailija

Siis moniko luulee sen olevan samaa porukkaa ekonomin kanssa tai muuten vaan luulee sitä korkeakoulututkinnoksi? Minusta on jo yleissivistystä tietää, että tradenomi on entisistä opistoista kasvatettu, joiden nimi nykyisin on amk.

Ei kai kukaan tosissaan luule että oikeustradenomi olisi joku oikeusneuvos.

Vierailija

tuntevat jotain ihmeellistä ylemmyydentunnetta saadessaan haukkua Ammattikorkeakouluissa opiskelevia.

Tosi monessa kirjoituksessa annetaan ymmärtää, että itse viisaana opiskellaan ihan yliopistossa. Vai niin. Niin opiskelen minäkin, mutta en tunne tarvetta yrittää päteä omalla koulutuksellani. Olen myöskin opiskellut aiemmin BBA:ksi (Int.national business) ja kyllä sekin tutkinto vaati neljän vuoden koulunpenkillä istumisen lukion jälkeen. Opettajat olivat osittain samoja, jotka opettavat sivutoimisesti myös kauppakorkeakoulussa, ja monet oppikirjat olivat myös samoja. Joku mainitsi, että tradenomiksi opiskellessa kokeisiin pitää lukea pari monistetta. Meidän linjalla tämä ei pitänyt kyllä alkuunsakaan paikkansa - pari opusta (kaikki englanniksi) oli lähempänä totuutta. No, kerron tämän vain siksi, että halusin sanoa, että minä ainakin arvostan tradenomeja (ja miksen, kun olen itsekin sellainen ;))

Menkää itseenne ja ajatelkaa. Ei tuo haukkuminen anna kyllä teistä kovinkaan fiksua kuvaa.

PS. Joku mainitsi myös, että yliopiston pääsykokeet ovat yhtä kinkkiset suorittaa kuin koko tradenomin tutkinto. Mä pääsin sisälle opiskelemaan englannin kääntämistä ja tulkkausta kertakeitolla enkä edes lukenut. Että se siitä. No, tietysti joillekin vähemmän lahjakkaille ne pääsykokeet todella tuottaa päänvaivaa... ;D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat