Voisitteko tutustua laadukkaiden amk:jen opetukseen ennen kuin menette haukkumaan tradenomeja ja amk-koulutusta!

Vierailija

Alkaa ottaa päähän, kun täällä ilmeisesti jotkut yo-opiskelijat (??) vähättelee tradenomeja olan takaa. Ja teillä ei yleensä ole mitään kokemusta ko. opetuksesta.

Itse olen fm ja opiskelen nyt tradenomiksi. Ja voin sanoa, että ko. koulutus ei todellakaan ole ollut kuin vettä vaan. Meidän koulutusohjelmassa ollaan ainakin tosi tiukkoja. Ja arvatkaapas mitä - amk:ssa olen saanut paaaaaljon parempaa perehdytystä TUTKIMUKSEN tekoon kuin yo:ssa! Mitä siihen sanotte?!?!?

Kommentit (9)

Vierailija

sellainen keskinkertainen, seiskan keskiarvolla peruskoulun selvittänyt harmaan massan edustaja, jolle eivät ovet aukea mihinkään hienoon ja ylevään, ja tradenomitutkinto ainakin kuulostaa vierasperäiseltä ellei nyt kovin loistavaa tulevaisuutta tarjoa.

Vierailija

Niin niin, mutta miksi ihmeessä pitää alentaa itsensä konttaamaan korkeammin koulutettujen jalkojen juureen ja kerjäämään hyväksyntää. Miksi yliopistokoulutettujen mielipide on niin tärkeä? Kun oikeasti maistereita ei voisi vähempää kiinnostaa mitä AMK:ssa heistä ollaan mieltä, sillä ei ole mitään merkitystä. Miksei sama päde toisinpäin? Tuntevatko tradenomit todella itsekin itsensä jotenkin huonommiksi?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ei maistereita kiinosta pätkääkään mitä tradenomit heistä ajattelevat.

Siis todellakin. Minä opiskelen haluamassani tiedekunnassa, eikä mua juuri kiinnosta edes se, mitä naapuritiedekunnassa ollaan meistä mieltä. Saati sitten että ihan eri tason ja alan ja tarkoituksen opiskelijat arvoisivat minun koulutukseni pätevyyttä ja onnistuneisuutta.

Terv Hallintotieteiden yo

Vierailija

Yliopistojen samat tutkinnot taas ovat eri yliopistoissakin melko hyvin linjassa vaativuudeltaan. Eli amk:lla on kyllä vielä paljon kehitettävää, näitä pilipalitradenomeja valmistuu edelleen aivan liikaa.

Yliopisto- ja amk-opintoja on kuitenkin ihan turha vertailla keskenään. Opetuksen lähtökohdat ovat erilaiset ja sillä sipuli. Minä en näe tässä mitään huonompi/parempi asetelmaa, on vain erilaisia tutkintoja, jotka tähtäävät eri asioihin.

T: kolmas yliopistotutkinto menossa

Vierailija

Asiahan on niin, että sitä arvostusta haetaan työnantajilta, ei suinkaan filosofian maistereilta. Totta varmaan on että tradenomeja valmistuu monen tasoisia, mutta onhan paljon x-vuoden yo-opiskelijoitakin, joilla ei ole mitään ajatusta valmistumisestaan ja sitten loppujen lopuksi ei tehdä yhtään koulutustaan vastaavaa työtä.

Monet amk-opiskelijat löytävät työpaikan jo työharjoittelun aikana, joten kun opiskelut päättyvät alkaa työelämä heti. Joten en ymmärrä miksi tradenomejen tai muiden amk opiskelijoiden pitäisi hakea arvostusta sellaisilta, jotka opiskelujen päätyttyä eivät edes tiedä mikä heidän ammattinsa on.

t: koulusta suoraan työhön valmistunut tradenomi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat