V*ttu mikä AKKA!

Vierailija

http://www.iltalehti.fi/2005/10/16/kolumnistit/200510143494035_ko.shtml

Ei järki kestä tollaisia lapsettomia tekokynsiä!

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Itse omaan kaksi lasta jotka tasan tarkkaan osaavat käyttäytyä nätisti kauppareissulla ja ravintolassa opastuksen avustamana.

Samaa ei vain valitettavasti voi odottaa kaikilta lapsiperheiltä ja heidän rasavillita kakarat ne juuri riehuessaan lapsiperheiden maineen pilaavatkin.

Lapsille kasvatus niin heistä kasvaa fiksusti käyttäytyviä aikuisia!

Vierailija

tuloon ja ruoan pyötään saamisene kuluu 30-45min. Sit syödään ja sitten sulatellaan ja otetaan jälkkärit. Siihen menee vähintään se 2h! Miksi mennä ravintolaan kamalssa kiireessä?

Vierailija

Itse en ole koskaan törmännyt vastaavaan, en lapsettomana enkä nykyisin. Taitaa lapsivihaaja olla kuitenkin keksinyt vähän lisää saadakseen värikkäämmän jutun...Kaupoissa käydessä saattaa leluosastolla kuuluu mä haluun huutoja, mutta esim. ravintoloissa, joissa perheitä lapsineen käy syömässä saa olla aika rauhassa!

Vierailija

Minullakin on lapsia, mutta pyrin pitämään huolen, ettemme aiheuta kohtuutonta häiriötä ympäristölle. Ja tämä tapahtuu mm. näillä konsteilla: Käymme syömässä ravintoloissa, vain jos lapsi on virkeä, ja sellaisissa tavallisissa paikoissa, ei missään luksusravintoloissa. Ylipäätänsäkin kaupoille ja muualle lähdetään vain jos lapsi on virkeä ja saanut ruokaa. Täysi katastrofi on valmis, jos lapsi on väsynyt ja nälkäkin vaivaa...

Kauppareissuilla on säännöt selvät eli mitä ostetaan ja mitä ei. Jos kiukku iskee, lähdemme jäähylle pihalle.

Kaupoissa, ravintoloissa yms. paikoissa ei juosta.

Vierailija

Kirjoittaisipa samaan tyyliin romaneista, somaleista tms, niin jopa saisi julkisensananneuvoston kimppuunsa. Mutta ikärasismia saa Suomessa harrastaa ihan vapaasti.

Vierailija

Odotellaanhan vaan rauhassa muutama vuosi niin eiköhän tämä samainen immeinen vouhaa kuinka lapsiepäystävällistä täällä meillä Suomessa on ja miten ei muilla ole yhtään ymmärrystä ja sietokykyä lapsiperheitä kohtaan jne.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kyllähän siitä ääntä lähtee ja jos lapsi juoksee leikkipaikalta ruokapöytään niin väkisin se siellä juoksentelee.

kyllä minä äitinä tiedän että lapsista lähtee melua ja kuuluu lähteäkin. en vain itse näe järkeä mennä ravintolaan leikkimään kun on puistojakin yms. sitten kun lapset osaavat käyttäytyä ravintolassa ilman että häiritsee muita ruokailijoita niin vien heidät ulos syömään. onko sitä niin vaikea käsittää?

itse haluan syödä rauhassa ulos mennessä, koska kotona saa aina syödä " melun keskellä" .

Vierailija

mäkin inhoan ravintolassa ollessani, jos joku lapsi/taapero siellä melskaa. kun menen syömään ulos haluan myös rauhaa. itse en ikimaailmassa veisi niin pieniä ulos syömään jotka ei osaa käyttäytyä.

Vierailija

jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.

Tekokynsiterroristeja on maailman täynnä. Niitä on lentokoneissa, ravintoloissa, kaupoissa, lääkärikeskuksissa. Niiden mielestä lapsiperheet voisivat tunkea vaikka sukan lapsen suuhun bussimatkan ajaksi ettei ääntäkään pääsisi. Niiden mielestä maailma on vain isojen p-päiden maailma, pienet p-pyllyt eivät ole kansalaisia ennenkuin täyttävät heidän laatimansa kriteeristön. Voisi sanoa etteivät tuollaiset ansaitse itse lapsia. Mutta kyllä ansaitsevat, sekin päivä koittaa kun tuo maria saa omat pienet opettajansa jotka pistävät hänetkin anelemaan olemassaolon oikeutusta tässä yksisilmäisten ja ilmeillään arvostelevien maassa. Toivon hänelle silloin esim. 4 tunnin lentomatkaa vauvansa kanssa - siinä on naamanilmeitä ja arvostelua koneellisen verran. Ehkä hän silloin muistaa mitä kirjoitti lehteen, silloin joskus ennen.

Vierailija

Koska ravintolassa syöminen on suhteellisen kallista toivoisin saavani nauttia ateriani rauhassa, pöytäseurueeni kanssa seurustellen, ilman kirkuvia kakaroita ja heidän juoksenteluaan kehuvia vanhempiaan. Imetys ei myöskään kuulu ruokapöytään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat