TAMMIMASUT uusi pino

Vierailija

Eli laitoin uuden pinon koska tuosta edellisestä oli tullut niin hirmu pitkä :D

Tänään mulla olis pyykkipäivä ja ei kyl kauheesti huvittaisi mutta pakkohan se on tehdä ettei tartte nakkena kävellä.... Turvonnut vatsa jo näkyvissä?? Vaikka en ole kauheesti saanut syötyä enemmänkin juon vettä ja syön mynthoneita...

.

Aurinkoista sunnuntaita

T:Lootuskukkanen ja pörriäinen tasan vk 8 :D

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Siis meinaatteko mennä siihen seulaan missä katsotaan äidin verestä että onko vauvalla kaikki kunnossa??? Ainakin Espoossa on se mahdollisuus että kun menee ekaan ultraan niin sieltä sit mennään siihen verikokeeseen!

Vierailija

minä nyt sitten häiriköin täällä teidän pinossanne..

En ole myöskään ajatellut mennä seuloihin, enkä käynyt edellisessäkään raskaudessa. Iän puolesta riskejä on (täytän syksyllä 40), mutta näin ollaan miehen kanssa päätetty. Tulee mitä on tullakseen.

tjw (meniköhän nikki oikein..), mulla on kokemusta kahdesta (ja jos täällä mahassa nyt joku on, niin kohta kolmesta) lähes totaalioireettomasta raskaudesta. Kaikki on silti sujunut hyvin. Eli ei se oireiden voimakkuus aina kerro mitään!

Sain ajan ultraan 17.6. ja eka neuvola 19.6., joka onkin tytön 1 vee päivä.

Vierailija

Aamulla heräsin taas tunteseen, että mahassa ei tasan tarkkaan ole mitään elävää. Vaikka tiedän, että oireettomuus ei tarkoita mitään (kahden raskauden kokemuksella), niin silti..Odottavan aika on pitkä..

Aika pitkä neuvola-aika Lootuskukkasella! Tosiaan, miten siellä voi mennä 1,5 h? Mulle sanottiin, että 1h ja sekin tuntuu pitkältä, kun ed. synnytyksestä on vuosi. Nyt tietysti vaan toivon kädet ristissä sitä, että tuota aikaa ei tarvitse perua.

Joku ehdotti, että pinon aloituksia voisi tihentää. Voisi olla hyvä idis. Uusi viikko, uusi pino?

Vierailija

pahoittelut km:n saanneille!

oma napa: huono olo jatkuu vaan, mikään ei tunnu auttavan. Syön noin tunnin välein jolloin ei oo niin huono olo. Väsymys ei vaivaa enään niin paljon, mutta rinnat ja vatsa edelleen turvoksissa. kohta tarttee jo lähtee ostaa uusia rintsikoita kun vanhat alkaa olee pienet. huomenna soitan neuvolaan ja kyselen ultra aikaa jotta tietää varata yksityiselle ajan jos menee pitkälle.

mutta nyt nukkumaan niin jaksaa taas huomenna tehdä piha töitä :D

VauhtiViuhti 7+4

Vierailija

Järjettömät pahoittelut Matsalulle ja paljon voimia! Puhun varmasti kaikkien puolesta kun sanon että kaikilta tammimasuilta voimia ja jaksamista suru-aikaan!

Vierailija

Täällä odottelen torstaita että pääsen ekaan neuvolaan,lapset menee keskiviikkona mun siskolle hoitoon kun ei kuulema jaksa tulla hakemaan poikia kahdeksan aikaan torstai aamuna :) Saan siis olla illan ihan kahdestaan miehen kanssa ihanaa...

Lauantaina olis ne tuparit mihin olemme menossa,sieltä ei tiedä moni että olen raskaana mutta saa nähdä kuka alkaa arvailemaan, ja kyllä tän pömpön jo huomaa jos osaa katsoa :D

Muuten on olo oikeastaan aikas hyvä, mikään ei kyllä oikein maistu kun hajuista ja tuoksuista tulee kauhee olo, mutta mulla on kyllä sen verran ylimääräistä että eipä se niinkään haittaa.

Mukavaa alkavaa viikoa kaikille

T:Lootuskukkanen ja pörriäinen vk 8+1

Vierailija

Maanantai-iltaa!

Kylläpä työpäivä tuntu pitkältä.. Mut ihanaa että kesälomaan enää pari viikkoa.

Mulla on eilisillasta asti ollu paniikkiahistus päällä, että tämä menee kesken. Ihan semmonen tunne ja vessassa pitää juosta että nyt alkaa vuotamaan. Varmaa jo tästä stressaamisesta ja panikoimisesta se tuleekin! Mahassa semmonen möykkytunne ollu muutaman päivän, niinku siellä ois painetta. Ihan menkoilta tuntuu, myös ristiselkä kipeä. Luultavasti panikoin turhaan, mut minkä sitä luonteelleen voi... Toisaalta voiko tällanen tunne tulla ihan tyhjästä? Varmaan vielä olen niin sekaisin tästä kauanodotetusta ihanasta uudesta tilanteesta...

Perjantaina työterveyshoitaja ilmotti, että mulla on tsh eli kilpirauhasarvo reippaasti koholla ja tänäaamuna kävin labrassa lisäkokeissa. Moneen asiaan löytyy selitys sieltä, eikä terkkarin mukaan ole sikiölle vaarallista kunhan lääkitys aloitetaan, mut tietenkin pelottaa.

Mutta kesä on alkanut ja toistaisesti kaikki hyvin. Työpäivän huipensi prätkällä pärtsäily kesäauringossa :) Onko muuten tietoa, että kuinka pitkälle raskaudessa voi ajella moottoripyörällä? Kun siinähän tulee melkoisesti tärinää, niin mietin, että onko sikiölle vaarallista?

Onko muilla jo mielialoihin vastannu raskaus? Mulla tuntuu, ettei pinna kestä mitään ja sitten vastoinkäymisissä tuhrustan itkua.. Ihmehommaa! Onneksi mies on (yrittää olla) ymmärtäväinen ja kannustava..

Ei varmaan vaikea arvata, että meille esikoista odotellaan ;D

Onnea ja ihanaa odotusta toivottaa

sekava hömppä ja masuasukki 5+3

Vierailija

Ensiksikin halaukset matsalulle. Todella ikäviä uutisia. Paljon jaksamista!! Taidan jäädä ainoaksi 60-luvun edustajaksi toistaiseksi. Eihän sitä tiedä, löytyykö mun vatsasta mitään elollista.

Vaikke elalle kirjoittelinkin, että ei se oireettomuus mitään, niin kyllä se pistää mutkin mietteliääksi. Tunteet ailahtelevat laidasta laitaan. Välillä olen aivan varma, että mitään salamatkustajaa ei ole ja sit taas ihan toisin päin. Taitaa sittenkin olla aika rankkaa odottaa ultraa se pari viikkoa.. Ultrasta vielä, että ei se ole erikoista, että se on vasta rv12 tienoossa. Itse pääsen pikkasen aikasemmin, kun raskauden kestosta ei ole varmuutta.

Tänään pitäis saada passikuva 1v. tytöstä, saa nähdä mitä siitä tulee..

Vierailija

oon samalla linjalla Trion kanssa veriseulasta tai miksikä sitä nyt sitten nimitetäänkään. Ja ainakin meillä kaikki ultrat/seulat on vapaaehtoisia eli ei oo pakko mennä, eikä menemättä jättäminen ole mikään outo juttu.

Mä en ole vielä kertaakaan siinä ollut, enkä mene vieläkään. Se on meille ihan turha, mua ei kiinnosta riskiluvut, ja se vain aiheuttaisi turhaa epätietoisuutta, vaikka kaikki näyttäiskin hyvältä. Rakenteeseen olen menossa minäkin, ja siinä selviää kaikki tarpeellinen. Jos johonkin toimenpiteisiin on pakko ryhtyä, sen ehtii vielä silloin. Muuten otetaan mitä annetaan. Meillä onneksi neuvolassa suhtaudutaan mun päätökseen hyväksyvästi eikä se aiheuta ylimääräistä päänvaivaa sen paremmin mulle kuin th:llekaan. Asiasta varmaan taas kysytään, mutta siirretään lappuset sun muut sitten sivuun, kun vastaus on ei. Lääkärikäynti tulee rv 12 tienoilla, mutta se olis ollut mun tietääkseni muutenkin.

Tuli kyllä mieleen yks 'poikkeus' kakkosen ajoilta, kun olin ultrassa rv 12, mutta se tehtiin LA:n määrittämiseksi, kun ei ollut kierron pituudesta mitään tietoa (ekat menkat synnytyksen jälkeen). Mutta silloin (-99) ei ollut vielä mitään seuloja eikä mitattu np-mittoja, oli vaan ihan tavallinen ultra. Mutta seuloihin en ole osallistunut enkä tällä tietoa osallistu. Tämä on mun kantani ja muilla on omansa.

Mutta pitää jatkaa päivän hommia.

Äippä ja kirppu rv 7+4 sekä nelikko

Vierailija

Täytyypä kirjoitella heti aamusta, kun en taas pysty päivällä työkiireiden vuoksi kirjoitteleen (ja illalla kone ei ole koskaan vapaana...).

Pahoittelut keskenmenon kokeneille, toukka80 ja muut! Ja onnea uuteen yritykseen. Ja voimia myös hintsnille vaikeassa tilanteessa!

Ja ihanaa matsalu, että santeri alkio voikin hyvin! On teillä ollut himppa piinaa..

Onnittelut myös uusille tammikuun odottajille! Onpas meitä jo aika joukko.

Mulla laskettu aika on 25.1. ja tais muutamalla muullakin olla samana päivänä? Tosin uskon, että aikaistuu, kun kierto niin lyhyt. Nyt kun 6 viikkoa täyttyi, pahoinvointi vaan lisääntyy. On ollut tähän mennessä aaltomaista, mutta eilen illalla nukkumaan mennessä oli etova olo ja aamulla herätessä taas. Ja erehdyin syömään aamulla puuroa ja nyt on jo oksettava olo!

Mulla eka neuvola oli jo rv 4+3 kun mulla kahdessa aikaisemmassa raskausdiabetes ja jälkimmäisellä olin jopa insuliinilla.Perjantaina istuin jo ekassa sokerirasituksessa. Alkuraskauden ultraan menen 12.6. ja kunnallinen on 26.6. Ultraa odotan kauhulla ja jännityksellä koska aikaisemmassa vuosi sitten löytyi vain kuollut sikiö. Ja oireista ei voi päätellä etukäteen yhtään mitään.

Mutta eipä täällä kummempia, alan ootella työpuhelimen pärinää joka alkaa maanantaisin aina heti kahdeksan jälkeen. Onnellista odotusta kanssasisarille!

vuma rv 6+1

Vierailija

Olen pahoillani matsalu! Voimia teille molemmille..

Nyt sitten täällä lepään kotona. Otin jo pitkät päikkärit. En olis millään jaksanut olla töissä enää.

Ehkä se parvorokko on sitte vaan semmonen pikkujuttu. Mullakin olis onnistunut ottaa se verikoe tänään mutta en tajunnu..Toivon parasta.

Nyt on pakko mennä syömään. Ei oo ihme että kilot lisääntyy kun tää vauva pitää mut nälässä kokoajan :)

Auringon paistetta kaikille!

Vierailija

Minäkin ilmottaudun tähän tammimasuihin. Olen nyt viikoilla 7+6.

Laitoinki tuohon erikseen asiaa laihdutuksesta ja muusta..

Olo on aika kauhean paksu ja raskas. Mä olen käynyt jo neuvolassa. harmi että alkuraskauden lääkäri on jäänyt pois, koska vuosaaren terveysasemalla ehkäisylääkärillä on ultra. Mua huolestuttaa ollaanko siellä hengissä ja että onko siellä kaksi vai yksi..

Siitä seulasta. En ole menossa, koska jos jotain todella vakavaa on meneillä niin kyllä se pitäisi tavallisesta ultrasta selvitä, enkä halua huolta enempää. Luulen että olisin nuorempana mennyt mutta nyt en enää halua jännitystä enempää tähän raskauteen(ikää 27v). Tämä vauva on meille kolmas ja erittäin toivottu. Lapset on aivan innoissaan uudesta vauvasta, ja joka päivä kysyvät eikö vauva tule jo meille. Voi pikku kullat kun tietäisivät miten kauan pitää vielä odotella. En kuitenkaan laske tuskassa viikkoja vaan katson odotusajan enemmän niinku vuoden aikojen mukaan, sillon se menee nopeammasti. Ja olen nyt päättänyt nauttia tästä raskaudesta kunhan nämä alkukarmeudet on takana. :)

Lootuskukkanen on aika samoissa ku minä. Mun LA on 28 kierron mukaan 13.1 mutta mun kierto on 25pv niin todennäköisesti syntyy aikaisemmin. Molemmat lapset on syntyneet etuajassa, joten tuskin tämäkään viihtyy masussa loppuun asti.

mae3 ja tinneti rv7+6

Vierailija

Blomman viesti sai kyllä itkemään. Näin mielessäni pikkuisen vanhempien kanssa, tietoisia hänen niin lyhyestä elämästä. Miten sellaisesta toipuu? Tulee itselleen todella onnekas olo vaikka peloissaan oonkin. Olen itse niin kauan toivonut pientä vauvaa ja äitiyttä ja nyt kun se toive on toteutunut en voi mitenkään sallia että kukaan vie tätä onnen tunnetta minulta pois. Tunteelliseksi teki Blomman viesti...menispä kaikki meillä kaikilla hyvin...

Vierailija

Ihan samoissa tunnelmissa Stiinan kanssa: keskittymiskyky nolla. Mulla viikkoja nyt 6+1, ja meen ekaan neuvolaan vasta viikolla 26. Ultrasta ei mitään tietoa. Epävarmuus vaivaa...

Asiasta viidenteen: syöttekö raskausvitamiineja: neuvolan täti suositteli niiden aloittamista, kun aikaa kyselin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat