Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuuko teidän 5-6 vuotiaat käyttämään haalareita?

Vierailija

Mua harmittaa kun eskarilainen poika on kieltäytynyt käyttämästä

välikausihaalaria ja nyt 5v sisko ei myöskään halua haalaria!!!!!

Hitsi että harmittaa kun ostin hyvät Lennen haalarit keväällä ja

nyt ne ei kelpaa,grrrrr :(

Täytyy yrittää tyrkyttää niitä vielä...jos onnistuis!?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

talveksi on ostettu haalari, ettei mene lumi, kosteus ja kylmyys selkään. Enkä ole kysellyt ja ei ole eskarilainen ainakaan vielä asaiasta kommentoinut. Minusta 6-vuotias ei vielä voi päättää, mitä ylle, tietysti lapsen kanssa voi ja pitää keskustella asioista ja aikuisen pitää pystyä perustella omat ratkaisunsa.

Esim. meillä oli tiukka keskustelu hammasharjoista, lapsi olisi halunnut yli 7-vuotiaille tarkoitetun harjan, koska siinä oli mieluisampi kuva. Mutta en suostunut ostamaan, koska se on liian suuri. Ja lopulta lapsi ymmärsi ja hyväksyi päätökseni, koska hänkään ei halua hammaspeikkoja tekemään reikiä hampaisiinsa.

Vierailija

poliisit, palomiehet ja formulakuskitkin käyttää! Poika käytti sit tyytyväisenä, muutamat kaverit kyllä kieltäytyivät pitämästä. Siinähän oli sit kavereilla selät lumisina pitkin talvea...

Nyt en enää kouluun laita haalaria, pihaleikkeihin kyllä.

Vierailija

Pari kertaa hän tämän syksyn aikana ehti haalarin laittaa, kunnes tuli stoppi. Syy oli, että " en halua kun ei kenelläkään muullakaan ole" . Tarkkailin tilannetta eskarin pihassa, ja noinhan se näytti olevan. Ostin siis kaksiosaisen puvun tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa.

Olen itse kärsinyt koulukiusaamisesta koko ala- ja yläasteen, ja kaikki lähti liikkelle vaatteistani jotka olivat äitini vanhoja kun ei muuhun varaa ollut. En todellakaan halua lapselleni samaa kohtaloa, olkoon turhamaista ja typerää tai ei. Tietysti tässä voisi organisoida jonkun vanhempainillan jossa kaikki sitoutettaisiin hankkimaan lapsilleen HAALARIT ja lapsilta vaadittaisiin niiden käyttöä yhteisen edun nimissä, mutta mulla on kyllä suurempia huolenaiheitakin tässä elämässä.

Vierailija

Kouluiässä ollaan annettu vasta lapsen pikkaisen itse sanoa mielipiteitä vaatetusasioihin. Eikä kyllä 7-vuotiaskaan pukisi kovin lämpimästi päälle jos sananvalta hänelle koknaan annettaisiin.

Vierailija

Laitat haalarit päälle ja sillä siisti.

Voit myös jututtaa eskariopea ja kysellä onko haalariasioita puitu lasten keske: siis ovatko muka " lapsellisia" . Ope saattaisi hyvinkin antaa vetoapua asiaan.

Vierailija

ja se on kyllä viimeinen haalari, jonka ostan. Talvihaalari on kokoa 98 cm ja seuraavaa kokoa on jo ostettuna takki ja housut.

Ymmärrän kyllä, etteivät lapset halua tietyn iän jälkeen enää haalareita päälleen, ovathan ne aika lapsellisen näköiset, vaikka kuinka olisivat " käytännölliset" äitien mielestä (itse tiedän, että henkselihousut ja takki ovat ihan yhtä käytännölliset päällä).

Vierailija

ei päätä tällaisia asioita, MUTTA koko viime talven oli aina naama nurinpäin kun laitettiin haalari ja kitinää tuli, ja tänä vuonna kun lapsi 6 v en omia hermojani säästääkseni enää ostanut haalaria.

Laiska äiti?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat