Oletko koskaan tukistanut lastasi?

Vierailija

nim. olen ja arvaa kaduttaako

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

niin miten toimit tilanteissa, joissa lapsi ei kertakaikkiaan tottele, esim. lyö, potkii, heittää tavaroita tms ja huuto ja kieltäminen ei auta.

laitan " ehdonalaiseen" eli uhkaan jollakin rangaistuksella (kuten jälkiruoan kieltämisellä).

Muutaman kerran olen pimahtanut temppuiluun niin, että olen vain itkenyt ja kiljunut kurkku suorana, mutta se ei tietenkään auta mitään...

Vierailija

Rauhallinen kielto tai huutaminen ei auttanut. Inhottaa tukistaa, mutta parempi kai se on saada tukkapöllyä kuin jäädä auton alle.

Vierailija

Joskus on meillä lasten välinen tappelu niin kovaa, ja mikään muu keino ei mene perille silloin on pakko pikkaisen niskavilloista nipistää.

Vierailija

niin miten toimit tilanteissa, joissa lapsi ei kertakaikkiaan tottele, esim. lyö, potkii, heittää tavaroita tms ja huuto ja kieltäminen ei auta. Neuvoja?

Edelläkuvatuissa tilanteissa olen tukistanut.

Vierailija

aika paha uhmavaihe, joka on onneksi nyt jo hellittänyt. silloin jouduin tukistamaan häntä. kielsin nätisti monta kertaa, sanoin tiukasti ei monta kertaa ja selitin tilannetta, lopulta vielä sanoin, että tarvitseeko tukistaa, kun ei edelleenkään totellut jouduin tukistamaan. tilanteesta puhuttiin aina sen jälkeen. en tykkää tukistaa, mutta jos ei ei mene perille, niin on tehtävä jotain, muutenhan lapsi ajattelee että eillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija

Väkivallasta ei mielestäni ole kyse, ottaen huomioon lapsen sen hetkisen riehumisen tilanteen. (satuttaa itseään ja muita paljon enemmän riehuessaan, kuin mitä hiuksista nappaaminen tuntuu)

Vierailija

Uhmaikäisen kanssa taistellessa on tullut tukistettua ja pahinta on, että kun sen muutaman kerran teet, se alkaa vaikuttaa ainoalle toimivalle keinolle... En hyväksy sitä itsekkään ja koen siis kamalaa taakkaa siitä, että olen ollut noin typerä..

Vierailija

Enkä ylpeile siitä. Pyrkimykseni on kasvatta ilman väkivaltaa, mutta omat lapsuuden kokemukseni ovat johtaneet siihen, että olen pari kertaa erehtynyt tukistamaan. En kovasti, enkä voimalla. Nykyään poistun huoneesta, jos huomaan olevani lähellä tilannetta, jossa voisin tukistaa.

Ja vastaus sinulle, joka kysyit, miten saatte kurin lapsille, on, että korotan ääntäni ja uhkaan -ja tarvittaessa myös toteutan rangaistukseksi esim. ilman jälkiruokaa jäämisen tms.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat