Leijonanpennut loppua kohti

Vierailija

Enpä aloita enää kuukausipinoa, vaan nyt kasataan tähän pinoon juttua kun h-hetki meillä kaikilla lähenee. Ehkä se kirvoittaa enemmän juttua, jos tulee liian pitkä pino niin laitetaan sitten uusi! Tästä voi käydä kurkkaamassa viime kuun jutut ja esittelyt: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Helteistä kesää tuntuu lupailevan, mikä tietenkin on kaikille muille varsin hyvä ja iloinen juttu, mutta enpä usko olevani ainoa leijonamamma joka kärsin jo nyt kuumuuden aiheuttamasta turvotuksesta ja väsymyksestä... Positiivisesti ajatellen, puutarhan kukkien kastelu käy hyvästä liikunnasta :D

Toivotan kaikille mahdollisimman mukavaa ja rentoa loppuodotusaikaa, tulkaahan taas päivittämään kuulumisia!

Tiuhtiainen ja Sulo-Einari 30+5

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Pöppis, meitin neiti on nyt 1v 8kk, eli ikäeroksi tulee suunilleen sama kuin teillä, 1v 10kk. Lähinnä muokin hirvittää illat yksin (mies tulee olemaan paljon poissa.....)ja jos alkaa imetysmaratonit, niinkun neitin kanssa. Me ollaan nyt luovutettu tosta iltajuoksemisesta(sänkyyn-pois), ja koitetaan laittaa hänet ihan zippinä sänkyyn, ja jos 15min silityksellä päästäs, eilen ainakin ; ) Hoiva-vietti vauvoihin on hänellä tosi kova, toiv. jatkuu. Illalla hän halailee ja pussailee masuvauvaa, ja illan viimeinen, ja aamun ensimmäinen sana on vaava ; ) Omaa nukkeaan raijaa joka paikkaan heh! Noh, senhän näkee sit, mihin tässä joudutaan.......

Täälläkin masuvauva liikkuu tosi hurjasti, eilen illalla ajattelin jo että tulee läpi nahan, on aikamoinen rymyyjä, toiv. vaan masussa!!!

Kaksosrattaat pitäs vielä hommata, muuten kaikki tarvikkeet ja vaatteet on hyvässä kunnossa ja pestynä. Olo alkaa tosiaan käydä jo tosiaan vähän malttamattomaksi, ja hieman enempi väsymystä on nyt ollut havaittavissa. Ens maanantaina sit taas neuvola, ja juttujen tsekkaus. Täti meinaa ultrata jollain "ammuvainaan aikasella härvelillä", ja tarkistaa asentoa, vähän tuntuis että ei ois enään ihan poikittain, mut sithän se selviää, ja onhan tässä aikaa kääntyä!

Voidaan paksusti, ja hyviä LOMIA kaikille, nauttikaa ; )

Bertta&Onni 32+5

Vierailija

... ainakin ihmeen pieneen koloon pitää tämä viesti kirjoittaa.

Mutta ajattelin taas sen viikoittaisen pistää ;)

Jokohan sitä tänään pistäisi ekan koneellisen poikien vanhoja vaatteita pesuun. Ne on odottaneet muovipussissa pari viikkoa ja nyt on vihdoin vauvan huoneessa vaatesäilytys organisoitu niin että ne saisi kaappiinkin. Päädyin sitten luopumaan pahamaineisesta lipastonkunnostusprojektista ja haettiin ikeasta tilalle kokoamalla valmis. Vähän helpotti mun stressiä. Mieskin on maalaillut oikein urakalla ja ollut muutenkin oikein ahkera, meinaskin että taitaa pahimmat rästihommat olla tehtynä ennen loman virallista alkua eli huomista. Täytyy myöntää että hermot ei ole enää niin kireällä ja se helpottaa aika lailla kaikkien elämää.

Mutta nyt ärsyttää niin paljon nämä toimimattomat sivustot että toisella kerralla lisää.

t. pöppis 37+1 JO!

Vierailija

Ajatelkaa, minä taas täällä!!!!!

Eilen jäi niin kesken, niin ajattelin nyt ryhdistäytyä, ennen kun lähdetään ulos, kun vihdoin pääsee. Meillä oli eilenkin karseet ukkoset ja sateet, niin nyt pitää nauttia auringosta!

Mandu; tosi hyvä kun jäit suosiolla sairikselle, mitä sitä kärvistelemään!!! Jos se sun äijäs ei rupee käyttäytymään, mä tuun lataa sitä, hehh....Perkele nyt raskaanaoleville ihanille vaimoille ei sovi "retkuilla" argh, panee vihax sun puolesta!!!!!Hyvä kun pääset kohta hemmottelulomalle, ilman äijääs!

Pöppis; sama fiilis,masentavaa kun koittaa kirmaa mahoineen neitin perässä(niin ja sulla vielä 2), juu, missä ne gasellin askeleet on.....ja ei tosiaan mitään mullistavaa tapahdu, odotellaan ; )

Tiuhtis: Toivottavasti ne sun krempat on nyt taakse jäänyttä elämää!!! Ja tosiaan kannattaa valita seuransa tässä kohtaa, että ketä jaksaa, ja ketä ei ; )

Endorfiini: Ihana kuulla että kaksosraskaus on mennyt noin loistavasti!!!Onkos sulle jo tehty synnytystapa-arviot? Norm.synytys vai sektio?

Entäs meitin toinen kaksosten odottaja???

Just eilen kun teille kehuskelin oloani, niin eiköhän ip ollut ihan karmee. Tuntu että maha on NIIN TÄYS, ei oikein pystynyt syömään, istumaan, olemaan.....eli tukalaa, tuntu että olen pelkkää MAHAA!!! Sitten on alkanut ilmaantua "menkkakipuja", etenkin öisin. En muista, mutta taitaa olla normaaleita???Eilen illalla äijä jo katteli, että onko lähtö lähellä, toiveajattelua,nyt kait alkaa ne piinaviikot, ja krempat.

Mutta nyt nautin tästä päivästä, ja taas ok olosta, kunnes toisin todistetaan.....

Aurinkoista alkavaa viikkoa, ja masujen kanssa hyviä vointeja!

Bertta

Vierailija

Ja mitä ihania uutisia! Kyllä mulla jo monta päivää olikin sellainen olo, että hyviä uutisia on luvassa, kun seuraavaks pääsen lukee. Eli siis mahdottoman paljon onnea täältäkin Tiuhtikselle ja Ankalle! Vihdoinkin on oma nyytti kainalossa => vaikeuksien kautta voittoon!=)

Joo mä olin alkukuusta siellä Virossa kylpylässä, mutta en siihen kyseiseen kylpylään enää toista kertaa menis, oli ehkä enemmän tarkoitettu niille lonkkavikaisille mammoille ja papoille, kun nuorelle ihmiselle. Tosin hyvin mä sinne joukkoon sopeuduin hitaine liikkeineni.=) Paljon tuli käveltyä, kun tottakai piti kaikki kaupat koluta läpi...=) Muutamia vauvajuttuja löysin, en muuta. Kaikki vaatekaupat on pullollaan niitä kaameita Sadamarketin kolttuja, tai sit ihan teinivaatteita.

Virosta kun kotiuduttiin, niin netti ei toiminut, vihdoin eilen saatiin se taas toimimaan.

Vitsit kun teillä muillakin on jo synnytys niin lähellä, mä saan kärvistellä vielä melkeen kuukauden laskettuun aikaan, ja tuntuu tällä hetkellä, et menee viel pari viikkoo yli. Onhan se siellä pää alaspäin, mutta killuu kuitenkin niin ylhäällä, et mun keuhkot on kasassa ja mahanesteet tuuppii ylös jatkuvasti. Viime viikon lääkärissäkin vielä kaikki oli niinkuin ennenkin, eli ei edistystä. Mieskin eilen jo ihmetteli, että miten se maha on vieläkin noin korkeella... Saiskohan sitä tuupattua hiukan alemmas...?=)

Me ollaan nyt jo pari viikkoa nukuttu uudessa makkarissa, vaikka on se hiukan vielä kesken yhdestä nurkasta, mihin uus sähkökeskus tuli. Ja tupakeittiön laajennusosakin alkaa olee pintamateriaaleja vaille valmis. Itse asiassa tänään pitäis hiukan saada tapetoitua. Vessan lattian valu on vasta tänään, eli siis se ei valmistu ihan vähään aikaan, kun sen pitää antaa rauhassa kuivua. Mutta onneks sen voi jo tehdä loppuun suljettujen ovien sisällä, ettei hirveesti pölise.

Vauvan tavarat on suunnilleen valmiina, pinnasänky vaan pitäis hiota ja maalata vielä. Onneks on toi äitiyspakkauslaatikko jos käy niin että kaveri puskeekin ulos ennen ku sänky on valmis...

Ei muuta kuin lisää vauvauutisia odotellessa...

Mandu 36+1

Vierailija

Hienoa että sielläkin se paras palkinto jo sylissä, ja pääsette nauttimaan vauva-elämää!

Harjotus tekee mestarin tän paletin pyörittämisessä. 7 päivää, niin aina helpottaa vaan tuon isomman mustasukkasuus, ja vähän oma tuntokin....

Wiiville jaksamisia, ja kyllä se sieltä...kypsäähän tuo loppu on, muistan hyvin!!!

Emoille ja pennuille hyvää viikonloppua!

Bertta & typy

Vierailija

Kurjaa että pikkuisella oli alku noin hankala. Josko hän vielä siitä oppisi tissille, kai olette kokeilleet kaikki mahdolliset eli molemmat vaatteet pois (korkeintaan vaippa päällä molemmilla :) ja peiton alle "pesimään" päiväksi jne. Täältä [http://imetystukilista.net/sivut/index.php] ja täältä [http://maitolaituri.imetys.fi/] voi katsella ja kysellä neuvoja.

Mandu-rassu. Ei käy kateeksi! Yritä jaksaa vaan vielä ja tee kaikkea sellaista kivaa johon ei ole sitten seuraavina kuukausina aikaa ja mahdollisuutta - kuten käy yksin vessassa :) Meillä nimittäin mamman vessassakäynti on yksi niistä ajoista jolloin junioriakin vessatetaan. Nyt kun ollaan vähän saatu rytmiä asiaan ja pienen ripulikin on helpottanut, olen taas ihan innostunut tästä vessatuksesta ja vaipattomuuden opettelusta.

Ja laittakaa mielellään sähköpostia mulle, kyllä laitan pystyyn listan. Osoitehan oli (poista välilyönnit) tiuhtiainen a gmail piste com

Vierailija

Pitääköhän meidän alkaa jo keräämään veikkauksia, kuka saa ensimmäisenä tavata lapsensa kasvoista kasvoihin? Todennäköisyydet huomioiden itse laittaisin kyllä panokset jollekin meidän tuplamammoista ja jos joku pitää valita niin Endorfiini saa mun ykkössijan veikkauksessa. Vaikka mitä vaan tietty voi itse kullekin tapahtua.

*Endorfiini*, vähänkö oot ollut aktiivinen! Musta olis kanssa ihana leipoa ym. valmiiksi, mutta meillä on vaan sellainen tyhmä jääkaappi-pakastin, johon ei mahdu mitään :[ Mä kyllä toivon että jostain vielä siunaantuu sellainen, tai sit kysyn naapurista saako niiden eteiseen viedä kun niillä on siellä iso arkkuapakastin ja meillä avaimet sinne. Leipominen olis tosi kivaa ja ruoan laitto kans! Niinku varastoon. Ihanaa että oot saanu kaiken jo valmiiksi, teillä siihen kyllä onkin syytä koska eikös teidän nuttuskehvelit lasketa täysiaikaisiksi jo vr 35 eli kuukauden päästä? Ellen ihan väärin muista. Kysyit synnytyksen fiiliksistä, mulla välillä iskee paniikki esim. kun mietin miten jotain niin isoa kuin lapsen pää pitäis mahtua niin pienestä aukosta, pelottaa välillä että onko se kipu sittenkin ihan sietämätön ym. Mutta suurimman osan aikaa olen kyllä ihan luottavainen sen suhteen, siis että kyllä se synnytys sitten siinä menee kun ei muuta voi.

*Mandu*, hyvä kun otit saikkua. Ihan älyttömältä kuulosti se sun ajelu ympäri Suomea ison mahasi ja turvotustesi kanssa. Senkun lepäilet nyt ja sanot sille kuspää-äijällesi että on kunnolla tai meet anopin luokse synnyttämään ja odotat että saat tulla valmiiseen kotiin sit lapsen kanssa :) Hurjan ison urakan edessä tunnut vielä olevan. Muista olla itsellesi armollinen ja ottaa iisisti jos siltä tuntuu, ennen aikaiset supistelut jotka johtuu ainakin mulla pelkästä rehkimisestä yleensä, ei ole kivoja eikä tarpeellisia. Hits, tääkin tahtoo kylpylään hemmoteltavaksi... (kadenaama).

*Pöppis*, toi odottelu kuulostaa niin tutulta! Odottaa aurinkoisempaa keliä, että saa pyykit ulos kuivumaan. Odottaa seuraavaa neuvolaa/äitipoliaikaa. Odottaa äippäloman virallista alkua. Odottaa että kesälomarahat tulee niin että voi tehdä viimeiset hankinnat ja maksaa mutsin lentoliput Suomeen. Odottaa ja odottaa vaan päivästä toiseen... Aargh! Meillä rahojen suhteen on toisin pän, kun oon ollut tässä vuoden vaihteesta enemmän tai vähemmän työttömänä ansiosidonnaisella muttamaa lyhyttä pätkää lukuunottamatta, mun tulot ihan reippaasti nousee kunhan Kelan hurjat vanhempainetuudet lähtee pyörimään. Mutta mua kyllä potuttaa se niiden pakkatuloa korkeampi verotus. Epistä!

(-) Paremmat fiilikset täällä, kun juhannuksesta on selvitty. Päätin tästä eteenpäin lyödä jalkani maahan ja sanoa tervetuloa vain sellaisille ihmisille, joita oikeasti jaksan ja haluan nähdä. Muut saa tulla sitten syksyllä omien eväiden kera. Isoäiti ilmoitti tulevansa ensi viikolla jonain pävänä meille tekemään suursiivousta, mikä on aivan fantastisen kultainen tarjous ja sen ilolla otan vastaan. Ehkä itsekin jaksan sitten tehdä enemmän kun on seuraa. Turvotus on kyllä edelleen aika tuskallista, mutta yöt on parempia vaikka heräänkin tunnin välein vessaan ja kääntymään. Onneksi saan sentään useimmiten unen päästä kiinni. Muuten säryt ja krempat on hellittäneet vähän joten ei täällä nyt enää ole hätäpäivää.

Voikaahan oikein hyvni kaikki emot!

Tiuh&S-E (34+2)

Vierailija

meidän leijonanpennusta tulikin pikku rapu. "Sulo-Einari" syntyi ma Lohjan sairaalassa 14.7. klo 8:56, viikoilla 36+6. Mittaa hänellä on 2935 gr ja 46 cm eli oikein sievä ja siro pikkuinen, mutta reipas ja hyvinvoiva. Suorastaan täydellinen pieni ihme :D

Koko homma kesti 8 tuntia ja ponnistusvaihe 6 min eli aika haipakkaa mentiin pelkän ammeen ja selän hieromisen avulla. Ihan hirveätähän se synnyttäminen oli :) Mutta kaikki meni ihan fantastisen hienosti ja olen todella tyytyväinen niin synnytykseen kuin sairaalassaoloonkin. Upea paikka, ihana henkilökunta, kotiin päästiin eilen. Kerron lisää sitten joskus kun pyrstö antaa myöten istua pidempään ja aivotkin toimii jotenkin...

Maitohuuruinen ja sydänjuuriaan myöten rakastunut,

Tiuhtiainen

Vierailija

Kiva kun on käynyt porukka kuulumisia kirjailemassa. Ite olin hetken nettipimennossa ja muutenkin laiskamatona, tänään "vaaapäivä" kotitöistä ja siksi hyvin aikaa roikkua täällä :D

*Pöppis*, ai että mä nauroin vedet silmissä tota sun räjähdystä! Aivan mahtava raivo ja hienosti kuvattu. Teillä on vissiin sitten jo "loma" ehtinyt alkaa ja toivottavasti äijäsi saa projekteja eteenpäin! Meillä pitkällisen nalkutuksen seurauksena eilen sentään ruoho (lue=viidakko) leikattiin ja puoliso etsi digikameran laturin joka on viime elokuusta asti ollut hukassa, kuin myös jumppapallon (jonka pumppu ja suukappaleet on edelleen hukassa) sekä riippumaton. Yläkerran komero ei *edelleenkään* etene mutta olen päättänyt etten siitä enää sano yhtään mitään. Ainakaan hetkeen :) Toi sun "vatsatauti" ja kiukkuisuus kyllä vähän kuulostaa siltä, sori vaan, ettei typy odota ihan sitä kolmea viikkoa... Mutta eipä tuota tiedä tietenkään.

*Bertta*, pitäiskö meidän yrittää järjestää jotkut Länsi-Uudenmaan treffit näin äitiyslomaa piristämään vielä viimemetreillä? Ihan samoja pelkoja mullakin on kun puoliso tekee Helsingissä 3-vuorotyötä. Siis eikö taksilla täältä pääse sairaalaan? Täh??? Meiltä taitaa mennä jopa pidempään kuin toi 30 min, jos rauhallisesti ajaa niin 40 minsaa taitaa olla ihan todennäköinen ja siihen päälle sit se että koska soittaa puolison töihin että käskekää se kotiin *NYT* ja sit se vaihtaa vaatteet ja ajaa sen 70 km törkeetä ylinopeutta ja sit pitäis vielä sitä ja tätä ja kun ei oikeesti tiedä missä vaiheessa ollaan *oikeesti* tekemässä sitä synnytystä. Että pitää ennakoida vielä paremmin kuin pelkästään sairaalaan lähdön suhteen. Mulla on ollut tässä kaks kertaa sellainen olo että on miettinyt jo ihan tosissaan että onks tää nyt sitä, ekalla kerralla olin yksin kotona ja ihan paniikissa, toisella kerralla puoliso vieressä eikä hätäpäivää. Siksi toivoisin että homma käynnistyy niin ettei tartte olla yksin ja hätäillä. Mulla on koko ajan pysynyt hb 120-130 joten en osaa sanoa noihin rautojen aloittamisiin, sori!

*Wiivi*, mä oon hiljalleen alkanut pakata kassia kun noita vääriä hälytyksiä on tullut. Tain listan jääkaapin oveen, siinä on vielä sellaisia joita koko ajan tarttee (esim. hammasharja, shampoo, päiväkirja ja vitamiinit) mutta omat ja vauvan kotiinlähtövaatteet on pakattu. Mitähän muuta... kantoliina, imetysliivit, ihania flanellisia tissin vuotosuojia, kestositeet mulle ja parit harsot vauskille, karkkia, kännyn ja kameran laturit, cd-levyjä, kirja, löysä tunika jolla aattelin mennä ammeeseen jos ei siinä vaiheessa tunnu kivalta olla ihan nakkena, olohousut koska meidän sairaala tarjoaa vain sen kamalan mekkomallisen yöpaidan ja aamutakin vaatteiksi (ajatus siitä että vuotaa verta ja hikoilee ja reidet hinkkaa toisiaan vasten on niinku yök yök yök). Onhan noita listoja netissäkin, esim. [http://www.babyidea.fi/vinkkeja/sairaalakassi.html] tai [http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopis...|http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html] Mä luin kyllä pari ekaa Vehniksen viestiä ja tuli tosi paha mieli heidän puolestaan. Lapsettomuus ja toistuvat keskenmenot on kova taakka parisuhteelle, ei käy kiistäminen. Jotkut parit se hitsaa tiiviimmin yhteen, toiset se erottaa. Onneks me ollaan sitä sorttia että vaikeudet vahvistaa!

Mä en oo tajunnut oikeen ettei tää koko ajan ä-polilla ravaaminen taida olla ihan tavallista :) Hirveen moni ilmeisesti ei edes pääse sinne ultralla tehtävään synnytystapa-arvioon, näin olen lukevinani viesteistä? Hassua. Mulla se suurin syy tällä hetkellä tosiaan on varmaan tää raskausdiabetes, joka on nyt ihan hyvällä mallilla kiitos lääkityksen. Mut onhan mulla näitä muitakin riskitekijöitä kuten se hyytymishäiriö, että koko raskauden olen kyllä ollut tiiviissä kontaktissa sairaalaan. Ensin NKL ja nyt oma aluesairaala. Nyt saa käydä kahden viikon välein ä-polilla ultrassa ja vissiin kuulumisia kertomassa :D Ensi tiistaina taas. Jos ei junnu päätä sitä ennen tulla, on kuulemma niin tiukassa kiinni jo lantiossa että terkkari neuvolassa ylettyi päähän vain sormenpäillä. Luulis olevan aika epämukava olo hänelläkin, jos nyt tietty mammallaankin vähän...

Iloista loppuviikkoa kaikille ja jaksamista!

Tiuh&SE *36+2* (JEE!)

Vierailija

29.7. syntyi suunnitellulla sektiolla meidän perheeseen sirpakka neiti 3610g ja 51 cm. Kaikki meni hyvin ja olen toipunut oikein kivasti. Kotiin tultiin tänään, siksipä pitää vähän haipakkaa. Isompi veli käy vähän väliä pää kallellaan ihailemassa "prinsessaa", nuorempi on kateellinen kun "gekko"lla on niin hieno tutti ja hänkin tahtoo. Samat fiilikset kuin Bertalla, miten sitä jatkossa jakaa aikansa näille kaikille tasapuolisesti? No, harjoitus tekee mestarin, vastahan tässä varsinaisesti ekaa päivää... ;)

terv pöppis ja neiti 3 vrk

Vierailija

Ajattelin itsekin taas tämän "viikoittaisen" viestin kirjoittaa...

Rykäistiin miehen kanssa taas yksi istutusalueen reuna antiikkikivillä ja nyt on palkkana lievät sääriturvotukset. No, tämä on vielä pientä aiempien raskauksien turvotuksiin kun painoakin tuli 2-3 kg per viikko. Viime neuvolassa ei ollut tullut taas kuin 500g viikossa ja se on musta ihmeen vähän omaan aiempaan tasooni nähden. Tosin proteiinit oli yhdellä plussalla, joka vähän säikäytti, mutta eipä ollut enää seuraavana päivänä kun itse stiksailin. Mulla on nyt sitten torstaina seuraava neuvola eli viikon välein tästä lähtien, eikös ne viikoittaiset yleensä ala vasta 36-viikon jälkeen? Ja ensi maanantaina synnäriarvio ja toivottavasti päätetään sektiopäivä silloin. Edelleen tuntuisi että vauva olisi vähän pienempi kuin edellinen pojanjötkäle, saa nähdä miten pieleen menee arvio kun saa viralliset mitat.

Meidän lapset sai toissapäivänä uuden serkkupojan ja viime viikolla kävin moikkaamassa kaverin alle 2-viikkoista tyttöä. Kyllä ne vastasyntyneet on pieniä!!! Meidän "vauva" kun täyttää torstaina 2 vuotta niin kyllä se varmaan tuntuu aika isolta sitten kun pikkusisarus syntyy.

Tuosta pesänrakennusvietistä; tekemistä kyllä riittää edelleen. Hain juuri tänään 360 valokuvaa jotka pitäisi järjestää kansioon, ovat viimeisen 1,5 vuoden ajalta ja onhan se aika kasa. Ajattelin tehdä se ennen kuin tulee taas pinoittain kuvia uudesta vauvelista.

Siinäpä ne olennaisimmat täältä päin!

Terkkuja ja hyviä vointeja!

t.pöppis 35+2

Vierailija

Onnea Suhonen, Pöppiäinen, Bertta ja Endorfiini! On taas aikaa vierähtänyt viime kirjoituskerrasta, ollaan hiki hatussa laitettu taloa kuntoon, ja nyt on suurin piirtein valmista. Kultaakin kalliimpi äitini oli viime viikon siivoomassa, että saatiin kaikki pölyt pois, kauhee homma.

Jokohan se Wiivikin on jakautunu? Varmaan, mä täällä käkin hamaan loppuun asti, huomenna se kauan odotettu la ja ei mitään merkkiä et pääsis punnertaa... Eilen tosin kun kävin kaupassa, niin koko ajan alavatsan ja alaselän alueella poltteli oudosti, mutta meni kyllä ohi. Hetken jo toivoin, että josko alkais jotain tapahtumaan... Eli siis nyt kun on kämppä valmis, niin alkaa se kauhee tuskallinen odottaminen, kun ei oo muuta tekemistä. Koira tarttis kyllä hoitaa nyt kunnolla, harjata ja leikata kynnet ja muutenkin puunata, kun siihen hommaan ei välttämättä ihan hirveesti kohta löydy aikaa. Sil on koko kesän lähteny ihan uskomattomasti karvaa, matot on kaikki mustan karvan peitossa, kun se nousee ylös. Ja tassukarvoissa tuo aina kilon hiekkaa sisällä, saa koko ajan olla imuroimassa, jee...

Paljon jaksamista ja hyviä yöunia teille mammoille, kyllä mäkin täältä vielä tuun perässä!=)

Mandu 39+6

Vierailija

Tippa silmässä täällä lueskelen teidän ihania vauvauutisia! Piti oikein käydä lunttaamassa Ankan tietoja, kun niin vähän kirjottelit. Niin se on teillekin sitten se toinen ihme suotu, ihanaa! Toiv jaksat/kerkeet jossain kohtaa kirjotella lisää, synnytyksetä jne...kun tässä itekin tätä kakkosta innolla/pelolla odottelee, ja pöppis sitä kolmosta, argh....

Mutta kyllähän me jellonaemot selvitään MURRR....

Omaa napaa, eilen illalla ja nyt aamulla oli lieviä menkkamaisia juilimisia, mutta nyt nekin ihanat oireet tipotiessä......

Hohhoijaa, odottovan aika on pitkä, ei kyllä niin pitkä, kun tuota esikoista odottaessa.....

Voidaan paksusti ja jaksamisia kaikille, ja tuoreille äiteille vielä rutkasti ONNEA!!!!!

Bertta&Onni 38+4

Vierailija

Ihan pikaseen ehdin päivittää tietoni =)

Meille syntyi "pikku" prinsessa 10.8. ja painoa neidillä oli 4250g ja pituutta 51cm =)

Synnytys meni vaikeimman kautta ja lopulta päätyivät sektioon kun neiti yllättäen olikin hieman isompi kuin kokoarvio oli (3700g).

Sairaalassa tuli oltua yli viikko kun neiti oli keskolassa kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi, mutta saivat ne sitten hallintaan.

Arki on lähtenyt ihan kivasti käyntiin paitsi että neiti ei juurikaan suostu syömään tissiä johtuen siitä kun en heti sitä päässy imettämään.

Eli lypsykone huutaa meillä monta kertaa päivässä..kivaa...Mutta hienosti menee lukuunottamatta neitin pieniä vatsavaivoja =)

Wiivi & pikku rinsessa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat