Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä lelut " hittejä" 4 ja 5 vuotialla tytöillä?? Lahjaideoita vaan mietin...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässä kun joulu taas lähenee ja kummit ja mummit kyselee lahjaideoita lapsille, niin tuli vaan mieleen, että onko teillä siskot hyviä ideoita n.4 ja 5 vuotiaille tytöille?

Tällä hetkellä meidän tytöillä askartelu on pop, erilaiset tehtäväkirjat, legot ja Zoobit.

Mut kun en ihan krääsää viitsis jouluksi itse ostaa enkä " toivoa" , niin mikäköhän olis sellaista touhua minkä kanssa tuon ikäiset lapset jaksais kunnolla leikkiä? Joko tuon ikäisille kannattaa paljon jotain pelejä ostaa ja mitä pelejä? Muistipelejä löytyy jo ja sen sellaisia.

Sit pitäis vielä kekata tuolle 1 vuotiaalle poitsulle jotain, mut se taitaa olla autoineen kuitenkin helpompi tapaus ;)

Kommentit (11)

Vierailija

..barbille kaveriksi!Meidän tyttö,pian 4 v. toivoo joulupukilta ehdottomasti Keniä.Kun ei aina viittis leikkii niin että tyttöbarbit vaan pussaa toisiaan (likan suusta tämä)-heh :)

Palapelit toinen suuri suosikki ja tarrakirjat.

Vierailija

opetetaan meidän neidille. Tai ainakin yritetään...;)

Neiti 4v. haluaisi kyllä fairytopia-keijun (30e), sen prinsessalinnan mikä oli anttilan kuvastossa (99e), kaalimaan tenavan (50e9 ja vaikka mitä muuta. Olen kuitenkin sanonut hänelle, että nuo kaikki ovat liian kalliita. Vanhempien rahat eivät riitä, eikä minusta ole oikein että kummit ja mummutkaan niitä ostavat vähistä rahoistaan. Itse suosin mieluummin pelejä, urheiluvälineitä jne jos rahaa noin paljon pistää menemään. Barbejakin voin kyllä ostaa, mutta niitä saa halvemmallakin kuin 30 eurolla. Ja kaipa se on kasvattavaa kun ei saa kaikkea mitä haluaa...;)

Onnikatti

Vierailija

Omaa kokemusta ei ole, mutta ainakin serkun 5,5 v. poika on jo pari vuotta tykännyt erilaisista peleistä. Osaa esim. pelata Afrikantähteä ja Unoa jo hyvin, samoin heillä oli joku pienille tarkoitettu ralliautopeli (tai muu vastaava), josta tykkäsi kovasti. Pelithän ovat siitä kivoja, että ne eivät samalla tavalla mene pois muodista kuin esim. jotkut nuket. :) Toisaalta varmaan hyvät nuket ja lelut ovat sellaisia, että niillä jaksaa leikkiä isompanakin, mekin leikimme kaverini kanssa hänen barbeillaan ja minun my-little-ponyillani varmaan vielä joskus 13-14 -vuotiainakin. Ja nyt on jo oma pikkuneiti ihan innoissaan noista vanhoista poneistani, pistää niille hattuja päähän yms... ;)

Vierailija

jossa on niitä " taikakeijutyttöjä" tai jotain sellaisia. Huutonetistä tsekkasin just " tarjontaa" niin ainakin penaaleita, sukkia ja nukkeja on ko. sarjaa, joten varmastikin löytyy kaikkea kivaa pienille neideille =)

Vierailija

synttärilahjakseen AnnaBelle nukkea ja on kovasti tykännyt leikkiä sillä..Hinta vaan melko kallis eli 59-69 e paikasta riippuen mutta sille menee samat varusteet ja vaatteet kuin Baby bornillekin. AnnaBelle itkee, imee tuttipullo ja tuttia sekä nauraa ja jokeltelee.

Vierailija

Fairytopia-nukke. Marketissa katsoin, että oli muitakin keijujuttuja, mutta hän on iskenyt silmänsä siihen vaaleanpunaiseen. Ja sitten hän näki telkkarissa ponimainoksen, oli varmaan jotain my-little-pony -sarjaa. Synttärilahjaksi hän saa nukkekodin, ja sen sisustamisessa riittääkin sitten lahjottavaa kummeille ja mummeille.

Vierailija

Meillä pian 4v tyttö tykkää peleistä. Meillä pelaillaan esim. afrikan tähteä, saparorallia, lasten monopolia ym. Eli jo hieman " vaativammatkin" pelit ovat ihan hyviä.

Meillä tyttö leikkii mielellään barbeilla (pukee niille vaatteita). Mainoksista on bongannut keijun, joka lentää (siis kun vetää narusta, niin pyörii ja levittää siivet) ja barbeista merenneidon olisi halunnut. Satukirjoja olen lukenut tytölle ja tykkää juuri prinsessasaduista. Tuntuu siis että kaikki tyttömäinen on IN nyt.

Itse mietin ostaa tytölle " roolivaatteita" , eli kaikkea nättiä tyttö- ja prinsessahörhöä. Aiemmin se ei tuntunut minusta kovin fiksulta ja kunnolliselta ostokselta, mutta tyttö mielellään pukee pyyhkeestä mekkoa, hametta, viittaa ym. Nyt siis olen sitä mieltä että eläytyminen johonkin toiseen rooliin ja sadun leikkiminen olisi varmaan hyvä asia kehityksenkin kannalta, eikä sittenkään turhaa, niinkuin aiemmin ajattelin.

Jos miettii pidempiaikaisempaa tai kestäviä leluja, niin legot ovat hyviä leluja. Meillä tyttö tykkää leikkiä myös niillä. Nukkekotia meillä ei ole, mutta luulisi myös olevan hyvä pidempiaikainen lelu.

Vierailija

meidän viis vuotias neitimme teki jo joululahja listan joka sisälsi seuraavaa:poika bratz,wings nukke,mansikka marja nukke ja muuta sen tavaraa,joutsen barbie ja ken...yms...annan sit ton listan mummeille ja kummeille ja saa ite kattoo siittä mitä ostaa(ja viivaa yli sen)meillä näin tehty jo pari vuotta ja toimii loistavasti..neiti on tyytyväinen kun saa just ne mitä on pyytänyt!

Vierailija

on 4,5v ja tykkää kovasti peleistä. tällä hetkellä haluaisi koko ajan pelata lasten Uno-korteilla (on hieman helpompi peli kuin tavalliset Uno-kortit) ja toinen lautapeli, joka on ollut kovassa käytössä on Kaninloikka (minustakin kiva peli).

Lisäksi jos kotona on mahdollista, niin esim. katosta roikkuvat voimistelurenkaat on hittijuttu.

Tykkää leikkiä silloin tällöin myös poneilla, harjata ja letittää niiden harjaa.

Uusimmat

Suosituimmat