Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemusta lähestymiskiellosta?

Vierailija

Mimmosin perustein saa lähestymiskiellon? Saako hengen uhkaamisesta? Eilen lapseni isä (Ollaan erottu) uhkasi tappaa minut la lapseni(3v)... Oli tosin pikkasen humalassa,mutta pelottaa kun tiedän että hänellä on väkivaltaisia taipumuksia...

Mihin tulisi ottaa yhteyttä jos tahtoo laittaa asian vireille?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eikö hengen uhkaaminen tosiaan riitä yksinhuoltajuuden saamiseen?! Mitä ihmettä pitäisi tehdä?!? T:ap

Tottakai sinun kannattaa yrittää huoltajuuden muutosta.Jos sinulla ei ole asianajajaa, ota vaikka yhteys kunnan oikeusaputoimistoon.

Mutta vaikka hengen uhkaaminen onkin todella pelottavaa, ei se välttämättä tosiaankaan riitä.Ikävä kyllä.

Jos lapsesi isä ei suostu itse purkamaan yhteihuoltajuutta, joudutte oikeuteen asiasta.

Meillä isä ei edes tavannut lapsiaan ja silti meni vuosia asian kanssa.

Ex-mieheni kun sattuu olemaan oikein hurmaava ja hyvä puhumaan, jos sille päälle sattuu.

Minulla oli myös ongelmia lakimiehen kanssa.He eivät olleet kovin innokkaina asiaani hoitamassa.Vasta kun hankin yksityisen asianajajan, alkoi hommat luistaa.

Toivottavasti sinulle käy parempi tuuri.Tsemppiä!! :)

Vierailija

Mutta käsittääkseni voit ottaa yhteyden poliisiin ja selittää heille tilanteen. Käräjäoikeus sitten määrää lähestymiskiellon. Tuollaisilla uhkauksilla pitäisi jo lähestymiskielto saada.

Vierailija

teet poliisilaitokselle rikosilmoituksen ja asia menee siitä käräjäoikeuteen, joka tekee päätöksen. netistä löytyy myös tietoa, googleta.

vakavimmissa tapauksissa saat samantien sen kiellon, muutoin menee jonkun aikaa kunnes oikeudenkäynti on.

itse sain laajennetun läh.kiellon pari vuotta sitten exälle, ei saanut tulla työpaikan, kodin tai henk.koht minun lähelle. oikeudelle oli näyttää n.350 kpl kirjeitä, tekstiviestejä, minua herjaavia julisteita yms, eli aika vakavaa häirintää. mies on britti, toimittivat haasteen hänelle englantiin, häiriköi pääosin sieltäkäsin.

otahan poliisiin yhteyttä.

tsemppiä.

Vierailija

Ja vaikka olistkin niin onnekas, tapaamisoikeuden perumiseen tarvitaan paljon enemmän.Voihan isä ja lapsi tavata valvotusti, jos ei äiti halua laskea heitä kahdestaan.

Minä tappelin 4 vuotta huoltajuudesta.Isä oli väkivaltainen alkoholisti ja siltikin yksinhuoltajuuden saaminen oli todella hankalaa.

Uusimmat

Suosituimmat