mistä löytyy...?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

olen kuudennella kuulla raskaana, biol isä ei ole kuvoissa lainkaan.

Seurustelen kuitenkin yhden toisen miehen kanssa, joka on innoissaan vauvasta ja haluaa minun ja vauvan kanssa tulevaisuutta rakentaa.

Hänellä ei ole ennestään lapsia.

Tuntuu kuitenkin jotenkin hankalta koska mistä saisin hänelle ns. vertaistukea ym informaatiota.

Hän kyllä lukee vauva lehtiä yms mutta kaikki kertomukset kertovat vain biol isän ja lapsen väleistä ja kanssa käymisestä.

Olisi siis mielenkiintoista tutustua teihin uusio perheisiin ja varsinkin kuulla teidän ei biologisten isien tuntemuksia ja ajatuksia.

Kiitos.=)

Kommentit (1)

Vierailija

mutta kyllä se isyys on jotakin muuta kuin geenit.... Se on korvien välissä. Jos molemmat olette sitä mieltä, että nykyinen miesystäväsi ryhtyy isän rooliin, niin eikö hän silloin voisi asennoitua isyyteen täysillä ja pitää vauvaa omanaan? Vai estääkö korvienväli? Onko ongelma sittenkin se, ettei hän oikein tiedä miten koko tilanteeseen pitäisi suhtautua?

Jos tämän isyys-reitin valitsette, niin ota sinäkin se vakavasti; jos suhteenne kariutuu niin miehelle on helvetin kiirastuli luopua isyydestä, siinä tapauksessa että sinä alat vängätä ja kieltää häneltä oikeutta lapseensa.

Pointtihan on, että ei siihen vauvaan synny mitään maagista sidettä pelkästään sen takia, että se on saanut alkunsa omista siittiöistä. Vaikka olisikin, niin aika monesti ainakin isästä tuntuu alkuun ettei tunne koko lasta eikä oikein ymmärrä häntä omakseen. Rakastaa, mutta jotenkin ei oikein tiedä kuka se vauva on... Näin erityisesti ensimmäisen kohdalla.

En tiedä onko asia jotenkin maagisesti erilainen äidin kohdalla, mutta isän kohdalla ensimmäiset viikko tai pari menee jotenkin järjellä päätellen; tämä on minun vaimostani syntynyt, ja minun lapseni, ja minun kuuluu tätä rakastaa ja tehdä kaikkeni hänen hyväkseen. Vähän myöhemmin lapsen oppii tuntemaan ja sitä rakastamaan, side syntyy, se on kai sitä isäksi kasvamista.

Korvien välistä se siis lähtee, näin väitän. Jos on tiedossa, että biologinen isä on toinen mies, niin varmastikin sen tietoisen päätöksen tekeminen (=minä päätän rakastaa lasta kuin omaani) on vaikeampaa, ja vaatii sinun tukesi. Sen jälkeen kun se on tehty, uskoisin että asia on samanlainen kuin biologisillakin isillä.

Ainakin itselleni oli ensimmäisen lapsen kohdalla hämmentävää, että sellaista maagista sidettä ei ollutkaan vaan siihen piti kasvaa. Toisen kohdalla sitä osasi odottaa ja ehkäpä juuri sen takia side syntyi nopeammin. Kolmannen kohdalla side taisi syntyä jo ennen syntymään, ainakin päätellen siitä miten paljon keskenmeno sattui.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat