Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aaah, mä oon taas " tätä myöten täynnä" äitiäni!

Vierailija

Välillä mietin, voi ihminen enää yksinkertaisemmaksi tulla. Tuntuu inhottavalta sanoa omasta äidistään, mutta minkäs teet.

Veljelläni todettiin lievä epilepsia murrosiässä, siitä on jo vuosia... Asia on käyty aikoinaan perusteellisesti läpi. Sairaus on hyvin lievä ja pysyy täysin oireettomana lääkityksellä. Silti tuntuu, että joka viikko yhä edelleen veljeni täytyy käydä äitini kanssa tämä epilepsia-asia läpi uudestaan ja uudestaan. (" Eli, ei, se ei vaikuta mitenkään elämään, eikä ole tarttuva, eikä vaarallínen..." ). Tänäänkin veljeni soitti mulle turhautuneena, kun äiti oli taas soitellut ja vaahdonnut kiihtyneenä asiasta. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää tai käsittää.

Toinen, mikä nyt ärsyttää, on äitini ja minun raskauteni (odotan toista). Välillä ihmettelen, miten äitini on voinut saada kolme lasta niin, ettei hänen päähänsä ole tarttunut alkeellisintakaan käsitystä naisen anatomiasta tai toiminnasta. Kun juttelimme tässä taannoin kuulumisia, ja kerroin, mitä lääkäri oli mm. ultraäänellä todennut sikiöstä ja istukasta ym, niin äitini oli ihan silmät selällään että " istukka, mikä se on, ei sellaisia ollut vielä siihen aikaan keksittykään." Hyvä etten pullaani tukehtunut... Mietinkin, että ovatko vielä 70-luvulla synnyttäneet naiset yleisestikin tietämättömiä mistään lapsensaantiin liittyvistä yksityiskohdista (eli tulivat vain raskaaksi ja sitten kävivät synnyttämässä, ilman että asioista mitenkään keskusteltiin), vai koskeekohan tämä vain äitiäni... no, äitini on kyllä ylihysteerinen ja kauhean ahdaskatseinen muutenkin, mitä tulee naiseuteen ja seksuaalisuuteen (seksi ennen avioliittoa on syntiä ja emätin-sanaa ei uskalla sanoa kuin kuiskaten ja punastellen - niin, ja miehet ovat kaiken pahan alku ja juuri, niitä kannattaa sitten varoa).

No niin, olipa taas huvittavaa, mutta kiitos kun sain purnata, jaksan taas paremmin " höperöä äitiäni" .

Kommentit (4)

Vierailija

Anteeksi ilmaisu, mutta luulisi kaikkien naisten tietävän istukan. Jo 70-luvullakin.

Kuulostaa kuin äitisi pelkäisi poikansa sairautta tai ei ymmärtäisi sitä. Minä varmaan suutahtasin ja sanoisin ettei siittä tarvitse joka käänteessä puhua ja taivastella jne.

Vierailija

Ei ehkä niin hirveän moni enää 70-luvulla, mutta 60-luvulla esim. anatomian, fysiikan ja ihmisen biologian tuntemus saattoi etenkin pienemmillä paikkakunnilla yhden tai kahden opettajan jyrätessä kouluissa olla täysin olematon. Edes lääkärikirjoja, saati sitten mitään kuvia tms. ei todellakaan saanut lainata kirjastosta tuosta vaan tai muualla selailla, ja jos vaikka kirjastossa pyysit tällaista saada katsoa niin suunnilleen piti todistaa, että olet naimisissa. Meidän on uskomattoman vaikea uskoa, miten paljon maailma on mennyt eteenpäin kaikenlaisen valistuksen ja tietoisuuden suhteen 30-40 vuodessa.

Vierailija

ja välillä tosiaan tuntuu, ettei se oikein kuuntelekaan, kun kaikki asiat puidaan uudestaan ja uudestaan, ja silti ei mitään tunnu jäävän päähän.

;) t. ap

Vierailija:

Lainaus:

Ei ehkä niin hirveän moni enää 70-luvulla, mutta 60-luvulla esim. anatomian, fysiikan ja ihmisen biologian tuntemus saattoi etenkin pienemmillä paikkakunnilla yhden tai kahden opettajan jyrätessä kouluissa olla täysin olematon. Edes lääkärikirjoja, saati sitten mitään kuvia tms. ei todellakaan saanut lainata kirjastosta tuosta vaan tai muualla selailla, ja jos vaikka kirjastossa pyysit tällaista saada katsoa niin suunnilleen piti todistaa, että olet naimisissa. Meidän on uskomattoman vaikea uskoa, miten paljon maailma on mennyt eteenpäin kaikenlaisen valistuksen ja tietoisuuden suhteen 30-40 vuodessa.

Uusimmat

Suosituimmat