Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saastovinkkeja kiitos! Mista olet saastanyt kun olet jaanyt kotihoidontuelle ja paljonko perheen tulot ovat tippuneet kuukaudessa?!

Vierailija

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt hiukset kyllä aivan kauheat näin vuoden jälkeen :(

Ennen oli siistit lyhyet hiukset, kävin leikkuuttamassa ne noin joka viides viikko ja useimmiten laitatin myös väriä, maksoi noin 70 - 80 euroa/käynti eli muutama satanen sillä tavalla säästynyt.

Vierailija

Itse lopetin kaikki lehtitilaukset, myös maksulliset tv-kanavat voi irtisanoa jos niitä on. Vakuutukset voi kilpailuttaa, voi löytyä yllättäviä säästöjä.

Omat menot olen laittanut minimiin: ei uusia vaatteita, ei kovin usein kampaajalla käyntiä jne.

Ruokakaupassa pyrin käymään kerran viikossa, tarkkaan mietitty ostoslista mukana. Ruuat perusruokaa, ei hirveästi herkkuja tai erikoisia ruokia, joiden raaka-aineet kalliita - kunnon vanhanajan keitot ja uunipuurot kunniaan.

Vierailija

En tilaa lehtiä, käytän kirjastoa. Vaatteita ostan käytettettynä, parsin ja käytän muutenkin niitä " ei niin muodikkaita" .Kauppaan kerran viikossa kunnolla ja sitten vain, leipä+ maito täydennystä.On tippunut tulot n.1400e. ja ei ole edes tarvinnut vapaita kuukausia ottaa lainoista ym. raha-asioista.

Vierailija

Kummallakin kerralla, kun olen ollut hoitovapaalla, olen lopulta kulkenut tosi kuluneissa vaatteissa, vain aivan välttämättömimmät, esim. sukat ja alushousut, olen ostanut. Sitten kun on ilmoittautunut työttömäksi, niin onpa tuntenut itsensä vauraaksi, kun voi taas ostella vaatteitakin (ansiosidonnainen työttömyyspvraha).

Vierailija

Kirppiksiltä tosiaan tekee löytöjä, ole sielläkin tarkkana. Harvoin kaupassakäyntiä ehdotan minäkin. Halpoja huveja: lenkkeilyä, elokuvia kotona, välillä juhlahetkiä.

Leivo itse leipää ja kahvileipää, hyviä ohjeita esim. Nalle-hiutalepakettien kyljissä. Käytä kaikkia entisiä tavaroita pois ja osta vasta tarpeeseen.

Vierailija

kauppaan vain kaerran viikossa ja lisäkäynti maitohakua varten,ruokalista käyttöön mitä syödään minäkin päivänä,aina pakkasessa ns. vierasvara ettei sitten kun vieraat soittaa paniikissa mennä kkauppaan ja osteta 30 eurolla,paljon puuroja,kerää marjoja -kiisselei,kirppikset käyttöön,kilapiluta sähkö ja vakuutukset,ei turhia lehtiä,ei osamaksuja ---maksa kerralla vaikka kirpaisee sillä inhottava säästää,laita yhdelle tilille joka kuukausi esim. 20 euroa vuodessa mukava summa,meillä s-bonus kortti-bonuskertymää kerätään koko vuosi-käytetään vain jouluna,

Vierailija

mm.aikuisille ei osteta vaatteita, lehtiä ei tilata, koululaisilla vain yksi harrastus/lapsi, kirpputori ja kierrätys kunniaan, kaupassa käydään harkitusti, liikutaan auton sijaan kävellen aina kun mahdollista, ei käydä ulkona syömässä

Uusimmat

Suosituimmat