Kokin vaimo vastailee jos keksitte kysyttävää =)

Vierailija

Eli antaa tulla..

Mies myös lihamestari.

Kommentit (14)

Vierailija

nro2 Ei ole vielä ruoan suhteen mokeltanut mitenkään, mutta tänä aamuna nirhaisi pikkuisen leipäveitsellä sormeen jota en ole vielä kertaakaan nähnyt! =)

nr3 Ei mitään hajua sellaisista leikkeistä, mies ei ole kotona niin ei voi siltäkään kysyä. hawaijin leikkeen kyllä tiedän..

Vierailija

Tietysti olen muutakin kuin kokin vaimo..

Oma ura ja äitiys esimerkiksi..

Ajattelin vaikkapa ilahduttaa palstalaisia vastaamalla kysymyksiin kun ei varmaan ole maailman yleisin asetelma että mies tekee pääasiassa perheen ruuat.. =)

Vierailija

Eikö naisen pidä elää muutenkin kuin vain miehen kautta?

Minä en koskaan sanoisi itseäni esim. lääkärin vaimoksi, vaan olen kyllä ihan sairaanhoitaja itse.

Vierailija

nr4 Mies tekee pääosin ruoat, mutta mä olen nyt innostunut myös tekeen enemmän, mutta enemmän teen perusruokia jotka parhaiten osaan.

kasvissosekeitto..

Keitä kasvikset maustetussa liemessä kypsäksi, lisää esim sopivaa sulatejuustoa tai ruokakermaa, vähän yrttimausteita ja sitten sauvasekoitin laulamaan.. Eiks näin?

Vierailija

.. nr6 Tässä olisi vaikka hyvä ja vähän uudistettu lihapullaohje..

Paistijauhelihaa 400g

Iso loraus Ketsuppia, 2rkl makeaa chilikastiketta 3rkl soijakastiketta

Kermaviiliä ja kolme palaa vaaleaa leipää, eli leipä murennetaan kermaviiliin ja sekoitetaan sitten lihaan.

Vielä mausteita maun mukaan ja uuniin, lihapullat voi myös " kuorruttaa" seesaminsiemenillä. =)

Lisäkkeeksi ihan pottuja ja salaattia.

Olisko mieluinen idea?

Vierailija

nro14

No ei kovin usein (3-8 kertaa vuodessa), mutta välillä hemmotellaan itseämme ja syödään paremmassa ravintolassa oikein hyvin. Sieltä saa myös hyviä vinkkejä.

Minä olen tottunut vähän liian hyvälle miehen kokkauksia saaneena, että tahdon olla aika kranttu ravintolassa. =)

Vierailija

nro7

En ole nyt ekspertti noiden pihvien suhteen vaikka usein olen nähnyt kun mies tekee. Ei siis nyt kotona, mutta yritän.

Eli J paistaa " kastettuaan" pihvit pippuri/maustesekoitukseen pari minuuttia puoleltaan ja sen jälkeen kaataa pannulle ruokakermaa ja vaikkapa vähän worshestershire kastiketta perään, kansi pannun päälle ja pieni muhinta.

Tulee tosi herkullista.

Tässä tällaiset " yleis" ohjeet mun näkökulmasta.. =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat