Liinailijat: Missä vaiheessa olette siirtyneet trikoisesta kudottuun liinaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla 6kk poika, ja vielä trikoinen Babu käytössä. Omistan myös kudotun intianpuuvillaisen tsi-liinan, joka on siis tällä hetkellä käyttämättömänä kaapissa. Mietinkin että missä vaiheessa kannattaa alkaa harjoitella liinailua myös sen kanssa? Missä vaiheessa helpompi liinailla kudotun kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä on ollut kudottu liina käytössä siitä asti, kun poika 1 kk ikäinen. Hyvin on toiminut. Sitominen ei ole ollenkaan vaikeaa. Trikooliinasta ei ole kokemusta.

Vierailija

Me siirryttiin kudottuun liinaan pari viikkoa sitten säiden kylmetessä. Ja tyttö on kohta 4kk.

Esikoisen kanssa aloitimme kudotulla liinalla, koska hän syntyi talvella. Mun mielestä sidonnan vaikeuteen ei vaikuta onko liina kudottu, vai trikoinen.

Vierailija

Oon tässä miettinyt tuon Babun ostamista ihan lähipäivinä, mutta luettuani teidän viestejä, aloin epäilemään, että onko se oikea ostos?

Minulla on 3,5kk tyttö ja liinailua ei ole ennen harrastettu. Nyt haluttaisiin alkaa. Mitä liinaa suosittelisitte meille? Ja miksi?

Tiedoista kiitollisena,

Appelsiini

Vierailija

Meillä on käytössä sekä kudottu että trikoinen. Trikoisissahan on aika pitkälle painorajoitukset, joten niitä voi kyllä käyttää vähän vanhemmallakin. Toki mitä painavampi lapsi, sitä nopeammin trikoinen venyy ja sitä saattaa joutua kiristämään kesken liinailun. Se toimii silti ihan hyvin lyhyillä matkoilla, vaikka lapsi jo vähän painaisikin (ja nyt on siis kyse sellaisista vuoden ikäisistä).

Kuopuksella taisin vaihtaa kudottuun muutaman kuukauden ikäisenä. Trikoinen on kuitenkin tietyllä tapaa ¿helpompi¿ liina, sen pystyy sitomaan nopeammin ja se antaa pienet virheet paremmin anteeksi. Kummatkin ovat silti mainioita liinoja!

Kudottuun vaihtaminen riippuu lapsesta ja kantajasta, toiset liinailevat sillä jo vastasyntyneen kanssa, toiset vasta vähän isomman kanssa.

Itse hankin trikoisen esikoisella, kun hän oli 8kk, joten ei mikään estä hankkimasta trikoista muutaman kuukauden ikäiselle. Voihan sitä hankkia paksumman neuloksen, jos haluaa tukevan trikoisen.

Porenn *kantoliinatukihlö*

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat