Jos pco, voiko saada lapsia luonnollisesti? Voiko puhjeta vanhemmiten?

Vierailija

Olen tällä palstalla tutustunut sairauteen pco.

Minulla on kaksi lasta (5 ja 3 v) jotka ovat alkaneet ihan normaalisti. Esikoinen vuoden yrittämisen jälkeen, kakkonen oikeastaan heti. Voinko silti epäillä itselläni pco:ta?

Minulla on aina, läpi elämän olleet tosi niukat ja epäsäännölliset menkat (kierto 30-45 vrk). Söin tosin pillereitä 9 v. Kun ne lopetin 6 vuotta sitten, minulle iski kamalasti finnejä, no jos ei ihan finnejä, niin paukamia. Jos en muutamaan iltaan putsaa naamaani, niin se kostautuu heti.

Olen nyt 37 v ja parin vuoden ajan olen joutunut alkamaan nyppimään partaakarvoja.

Ylipainoa minulla ei ole.

Olenko luulotautinen vai onko jollain antaa vielä muita vihjeitä, joilla voisin sellaista epäillä?

Minulla on tällä hetkellä hormonikierukka (menkkoja ei ole näkynyt sen koommin), enkä toivo lisää lapsia. Kunhan vain ihmettelen, onko minulla hormonihäiriö vai ei.

Kommentit (3)

Vierailija

jonkinasteisia pco- piirteitä on 10-20%:lla naisista. jos pidät itsesi hoikkana, vähennät rikiäsi diabetekseen ym, ja jos ei lapsettomuus vaivaa, niin ongelmaa ei ole siinäkään. eli voit ajatella, että sinulla on tällainen pirree, taudiksi en sitä kutsuisi. hankala pco on sitten harvinaisempaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat