Miten kiellettyä on sairaslomalla puuhailu?

Vierailija

Siis mikä kuuluu työnantajalle ja mikä ei? Jos on pitkällä sairaslomalla missä menee raja, mitä sen aikana saa tehdä? Saako käydä baarissa, kaupungilla ostoksilla, hoitaa sairaiden vanhempiensa asioita tms? Vaikuttaako asiaan se, onko fyysisestä vaivasta lomilla vai henkisestä (uupumus, masennus tms)?

Kommentit (15)

Vierailija

Eli on niin huonosti hoidettu työpaikka, ettei kaikkien pää kestä työtahtia. Työntekijässä sinänsä ei ole mitään vikaa, joten shoppailu ja bailaus ovat hoitoa.

Vierailija

Jos on sairasloma annettu, se on varmaankin ihan syystä annettu. Minusta silloin saa tehdä kaikkea, mitä jaksaa ja kykenee. Ei siinä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

Vierailija

mutta mitään kiellettyä ei ole saikulla liikkumisessa, ellei lääkäri ole kieltänyt. Jokainenhan sydämessään tietää, onko oikeasti sairas vai pinnaako. Myös omat voimat on hyvä tuntea.

Lopulta työnantaja, eikä työkaverit voi oikeen tietää, että pinnaako se vai miksi se ulkona liikkuu.

Vierailija

Työnantajani sai tänään raivokohtauksen kun olin hoitamassa todella pahasti sairaan äitini asioita. Jouduin " fyysisesti" toimimaan aivan työpaikkani yhteydessä, näin työkavereita ja asiakkaita siinä sivussa. Asia oli sen luonteinen, että minulla ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa sitä muualla kuin juuri työpaikkani yhteydessä. Jouduin valituksia vastaan ihan sanomaan pomolle, että jos et sattunut huomaamaan, sairaslomani ei ole fyysisestä syystä vaan psyykkisestä.

elli

Vierailija

Liikkeelle piti lähteä heti kun jalat kantoi. Rasittaa ei saanut itseään, mutta liikkeessä piti olla mahdollisimman paljon. Eka sairaslomaviikko meni siinä kotosalla kävellessä, mutta toisella viikolla kävin jo kaupoilla ja kolmannen viikon käytin jo tosi tehokkaasti, mm. päivä Ikeassa testaamassa omaa kuntoa ennen työhön paluuta. Baariin en lähtenyt, mutta enhän mä käy sielä muutenkaan.

Vierailija

Esim mulla kun oli käsi kipsissä, niin kävin jopa duunikavereiden kanssa bailaamassa. Mutta uupumus esim on varmaan syy milloin ei kannattais niin paljon näyttäytyä kaupungilla shoppailemassa ja bilettämässä.

Vierailija

Että jos on uupumuksesta lomalla, työskentelee tarhassa, jossa on omia lapsia myös hoidossa. Sairaslomalla hoitaa sitten kumminkin omia lapsiaan kotona. Sallittua?

Vierailija

sen shoppailun voi tehdä sit kun jaksaa ja voi lähteä kotia kun alkaa väsyä,töissä eri juttu.

Itse olin keskenmenon takia sairaslomalla kun viikko odotettiin että sikiö itse syntyy,pomo näki mut ajelemassa pyörällä,kauhee meteli nousi siitä,olin juuri tulossa ultrasta sairaalasta.

Eipä pidä tehdä vääriä johtopäätöksiä.

Ja täytyyhän saikullakin asioitaan hoitaan.

Olen reumankin takia joskus joutunut olee saikulla,silloin voin liikkua omien voimieni mukaan,mut työntekoa en voi tehdä 8h,koska on fyysistä,sit katotaan kieroon jos olen vaikka kävelyllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat