Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olisiko teillä neuvoja mulle koskien tv:n katselua!

Vierailija

meillä on jatkuvasti kinaa miehen kanssa telkkarista. Hänen lapsuudenkodissaan kun on ärsyttävä tapa, että tv avataan aamulla herätessä ja suljetaan kun mennään nukkumaan, siellä se metelöi huoneen nurkassa, vaikka kukaan ei sitä katsoisi. Mies yrittää itsepintaisesti noudattaa tätä tapaa vieläkin. Olisiko sulla kertoa ihan oikeita perusteluja siihen, miksi tv EI saisi koko ajan olla auki lapsiperheessä, eikös siitä ole ihan todettu olevan jotain haittaakin aivotoiminnalle vai miten.

Kommentit (13)

Vierailija

tutkimukset on ristiriitaisia tv:n vaikutuksesta. LApsen kokonaistilanne vaikuttaa niin paljon enemmän. Ja se että katsooko tosissaan lapsi koko vuorokauden viikkotolkulla telkkaria vai silloin tällöin vilkaisee (tuskin kukaan niin kauaa jaksaa katsoa, että siitä fysiologista haittaa olisi, ei ainakaan meidän poika... hyvä jos jaksaa tomi traktorin 15 min katsoa... sitten taas leikkimään).

Sulkisin telkan, koska

* turhaa taustamelua ja meteliä

* turhaa sähköntuhlausta

Vierailija

telkkari pitäis olla kiinni, ei siihen mitään tutkimuksia tarvita.

Kumpikin luettelee syitä miksi sen pitäis olla auki ja kiinni ja keskustelette asiasta. Tavoista voi päästä eroon vaan jos ne on tiedostettuja ongelmia.

Vierailija

Ja itse kun olen ope ja olen hälinässä kaiken päivää, kaipaan hiljaisuutta kotona. Tästä on meilläkin riitoja, emme ole saaneet asiaa vielä 10 vuodessa sovittua.

Vierailija

siis meilläkään mies ei kuule ei näe mitään muuta jos katsoo telkkaria. olen kyllä huomauttanut asiasta useammin kuin kerran, mutta ei vaikutusta! tekis välillä mieli heittää koko tv seinään!

Vierailija

kunnes en enää muistanut sen olevankaan päällä. Toisaalta aloin sitten kuunnella radiota... :) Nykyään kun oon täällä av:lla, en tarvitsekaan telkkaria sillä tavoin.

Ehkä miehesi kaipaisi ystävien seuraa enemmän kuin teillä oin mahdollista? Itse huomaan katsovani telkkaria silloin, kun olen sosiaalisella tuulella, muttei ole mahdollista eri syistä tavata ystäviä.

Vierailija

jonka jokaisen ihmisen pitäisi älytä sanomattakin! Mun appivanhemmilla kans tauotta tv auki, ei sytytä mua. Ja jos lasten serkuilla synttärijuhlat, niin sielläkin tv pauhaa nurkassa koko ajan. Ihan kuin ihmiset ei osais seurustella keskenään ilman nurkassa valvovaa silmää.

Vierailija

musta se on kyllä ihan vaan tapa, varsinkin kun hän ei sitä telkkaria edes välttämättä ollenkaan katso, ei vaan sulje sitä, kun hänestä se voi vallan mainiosti olla päällä. ap

Vierailija

ja varsinkin jos on lapsia, niin he näkevät sieltä kaiken, ja itse et ole paikalla selittämässä heille että se on satua tai muuta

Vierailija

Sitten vielä lisäksi se että sitä telkkua täytyy katsoa vaan katsomisen ilosta, vaikkei mitään mielenkiintoista tulisikaan. Kaikki typerät valmiiksinauretut jenkkisarjat soi ilta toisensa jälkeen! Sitten kun mies niitä katsoo niin se ei kuule eikä näe mitään. Rasittavaa.

Uusimmat

Suosituimmat