Minkä näistä valitsisit pienelle ekaluokkalaiselle?

Vierailija

a. Koulumatka bussilla n. 2.8km (ja n. 5min kävelymatka molemmissa päissä)

b. Koulumatka pyörällä/kävellen 2km

c. Koulumatka 5,5km, koulukyyti

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Naurettava sääntö. Onneksi meillä ei ole sellaista. Ja vaikka olisi ollutkin, olisi ekaluokkalainen silti mennyt pyörällä.Ekaluokkalaisemme on ajanut pitkiä lenkkejä kanssamme jo muutaman vuoden, joten homma on kyllä hallussa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

a. Koulumatka bussilla n. 2.8km (ja n. 5min kävelymatka molemmissa päissä)

b. Koulumatka pyörällä/kävellen 2km

c. Koulumatka 5,5km, koulukyyti

Vierailija

Mietimme vain vaihtoehto, jos muuttaisimme. Nykyisellään siis toi bussilla, tosin koulu lakkauttamisuhan alla. Jos muutamme, olisi koulu 5,5km päässä. Tosin toisen kunnan puolella koulu olisi siinä 2km päässä, mutta siis ei kyytejä silloin.

Vierailija

pyöräilemään liikenteen sekaan itsekseen koulumatkoja, niin moni asia voi viedä kiinnostusta pois liikenteestä ja usein pyörätkin ovat niin isoja ( mitä olen katsonut) että hallintakin on niin ja näin....

Bussi tai koulukyyti ennemmin...Toi b-vaihtoehtokin kävisi jos kävelisi...mä en henk. koht tiedä yhtään koulua johon eka tai tokaluokkalainenkaan saisi mennä polkupyörällä...ja hyvä niin...

Vierailija

Ei se koulukyytikään aina ole hyvä juttu. Täällä meillä aikovat sulkea yhden kyläkoulun, minkä seurauksena osa lapsista istuisi linja-autossa joka aamu tunnin koulumatkallaan. Matkaa tulisi yli 35km ja suoraan pääsisi 10km matkalla...

Vierailija:

Lainaus:

pyöräilemään liikenteen sekaan itsekseen koulumatkoja, niin moni asia voi viedä kiinnostusta pois liikenteestä ja usein pyörätkin ovat niin isoja ( mitä olen katsonut) että hallintakin on niin ja näin....

Bussi tai koulukyyti ennemmin...Toi b-vaihtoehtokin kävisi jos kävelisi...mä en henk. koht tiedä yhtään koulua johon eka tai tokaluokkalainenkaan saisi mennä polkupyörällä...ja hyvä niin...

Vierailija

klo 8.15 kävelemällä pimeään ja tihkusateeseen ja kolmasluokkalainen ajaisi pyörällä ohi lähtiessään klo 8.45.

Miksi pienemmän pitäisi herätä aikaisemmin ja kokea raskaampi koulumatka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat