Onko perätilassa olevan lapsen kääntäminen (tai yrittäminen) turvallista/suositeltavaa?

Vierailija

Kaverillani yritetään käännöstä keskiviikkona, lapsi on kiinnittynyt jo perätilaan kuulemma. Mua jotenkin kammottaa ajatus, mutta lienee ihan turvallista sairaalassa?

Kommentit (10)

Vierailija

mulla tehtiin käännös, poika kääntyi mutta napanuora ( ilmeisesti siinä samalla ) menin hänen kaulanympäri joten hätäsektioon päädyttiin

Vierailija

ei varmasti helpota odottavaa äitiä, kun pelotellaan!

Kokemusta käännösyrityksestä on: ei kääntynyt, toimenpide oli hankala mutta ei kivulias. Vauva syntyi sitten suunnitellulla sektiolla.

Vierailija

Perätilan ulkokäännös ei ole riskitön. Pahimmillaan voi tapahtua sikiön kuolema, riski on pieni n. 1/1000 mutta kuitenkin olemassa. Istukka voi irrota sikiön käännöksen yhteydessä. Napanuoran verenkierto voi myös estyä. Sikiölle voi tulla hapenpuute, tai lapsivedet voi mennä ennenaikaisesti käännön tai sen yrityksen yhteydessä. En tiedä kuinka paljon äitejä informoidaan näistä riskeistä kun perätilan kääntämistä lähdetään yrittämään, mutta itse en noin riskialttiiseen hommaan haluaisi ryhdyttävän.

Vierailija

Mutta helevetin kamalaa se oli! eikä se lapsi edes kääntynyt, kun kohdussa on väliseinä. Ja sen lekuri tajus käänösyrityksen jälkeen.

Vierailija

Ei sattunut, sai supistuksia estävän piikin. Tarkkaan ultrasivat etukäteen sekä toimenpiteen jälkeen. Valmius hätäsektioon koko ajan. Käännös onnistui ja pysyi, alakautta synnytin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat