5-vuotiaan vessanpönttökammo!

Vierailija

Hei!

Minulla on kohta 5-vuotias tyttö, joka ei vieläkään suostu kakkaamaan pönttöön tai pottaan. Aina kun hänellä on hätä, hän haluaa vaipan. Asia on todella huolestuttava. Tyttö käy kyllä pissalla pöntöllä mutta kakkaaminen on todella muodostunut ongelmaksi. Olemme yrittäneet kaikkea....

Lahjomista, Levolacia, puhumista ja rohkaisemista asiasta yms. Kerran meillä oli neljän päivän vaippalakko, jolloin vaippojen valmistus oli lopetettu niin isoille tytöille (vaipat oli laitettu piiloon). Ensimmäiset päivät meni hyvin kun hän jaksoi piettää kakkaa, mutta kolmantena ja neljäntenä päivänä alkoi olla vaikeuksia. Hän ei enää pystynyt istumaan, leikkimään, syömään, elämä oli pelkkää itkemistä kun häntä niin kakatti mutta ei voinut mennä pöntölle. Neljäntenä päivänä hän halusi vain nukkua, kuvitteli että hätä menisi sillä ohitse. Olin silloin päättänyt että nyt en anna periksi! Illalla nousi kuume, hän oli todella kipeä. Laitoimme Microlaxin jotta kakka tulisi väkisin sieltä ulos, mutta hän piätti. Kunnes annoin periksi, annoin vaipan ja voi sitä riemua kun sai päästää neljän päivän paineet ulos (lapsi ja äiti itkusilmässä!) Tästä tapahtumasta on aikaa noin vuosi, enkä sen jälkeen ole häntä asiaan pakottanut. Olemme yrittäneet kertoa että kaikki hänen kaverinsakin käy pöntöllä ja siitä on muodostunut hänelle häpeä. Vaippa laitetaan joka ilta kun hän tietää ettei kaverit satu tulemaan juuri silloin kylään, hän menee yksin huoneeseen ja tekee tarpeensa.

Hän ollut myös 2-3 päivää/yötä hoidossa, jolloin hän piättää niin kauan että pääsee kotia. Vieraissa hän ei kehtaa kakata vaippaan.

Jos jollain on samanlaisia kokemuksia, niin toivon kommentteja asiasta. Pitääkö minun kenties puhua tästä lääkärille vai auttaako kotikonstit enää tähän pönttöfobiaan?

Kommentit (5)

Vierailija

Aloittakaa siitä että saa tehdä pottaan hädän. tai tehkää niin että laitatte potan pohjalle vaipan joten saa ikäänkuin kakkia vaippaan.olen kuullut että jollain lapsella se auttoi.

Tai sitten teette niin että annatte vaippa päällä kakkia pöntöllä ja sitten vähitellen esim.teipit auki kun kakkaa ja kunnes obn valmis ottamaan vaipan pois.

Ja ottakaa tavoitteeksi että kun tytö uskaltaa tehdä pottaan säännölisesti niin menette jonnekin kivaan paikkaan yhdessä tai tyttö saa jonkun haaveilemansa lahjan!

Vierailija

Itse pelkäsin tuon ikäisenä, että putoaisin pönttöön ja joutuisin viemäriin. Ja toisaalta, että pöntöstä tulisi käsi tai käärme tai rotta.

Vierailija

Hän sanoo pelkäävänsä että se sattuu. Olemme yrittäneet selittää että samalta se tuntuu kun kakkaa vaippaan ja Levolacilla olemme yrittäneet sitä pehmentää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat