Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa onko ihan " järkevää" kysyä tämmöistä:

Vierailija

Tyttäreni on menossa mummlaan kylään ja haluaisi ottaa kaverinsa mukaan?

Kehtaako sitä kysyä heiltä että voiko sinne tulla myös kaveri kun he eivät sitä kaveria tunne?

Kuitenkin luulen että eivät viitsi kieltäytyä jos eivät halua...

Miten itse tekisit jos olisit mummo tai tämän tyttären äiti tai yleensä xD ?

Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija

Jos olisin mummi, ottaisin mieluusti molemmat lapset kylään. Jos olisin äiti, kysyisin mummin mielipidettä, sillä ainakin oma äitini osaisi halutessaan myös kieltäytyä. Jos olisin lapsi, olisin tosi innoissani asiasta. :) Kun olin pieni, oli ihan tavallista että kaverin kanssa käytiin mummolassa, omassa ja kaverin. Siis ihan käväisemässä, ei mitään kolmen viikon täysihoitoa. :)

Vierailija

Mutta painottaisin samalla mummille (eli äidilleni?) että ei ole pakko suostua. Ja jos ei ole ok niin lapselle ei sanota että " no kun mummi sanoi ei" vaan sanotaan ihan neutraalisti " se ei nyt vaan käy" . Eli mummi ei saa syytä niskoilleen kieltäytymisestä joka saattaisi vaikeuttaa suhdetta lapsenlapseen.

Vierailija

koska itsekin minulla on ollut lapsena kavereita mummolassani, jopa monia öitä putkeen. Ja vastaavasti olen itse ollut kaverin mummolassa. Mummiltahan voi kysyä vaivihkaa ja jos hän sanoo ei, niin sitten sanoa lapselle, ettei se ole SINUSTA sopivaa, jos ei halua saattaa mummia hankalaan asemaan lapsen silmissä. Äiskän tekemiset ja mielipiteet kun nyt aina muutenkin ärsyttävät lapsia ; )

Uusimmat

Suosituimmat