oikein vai väärin, mitä mieltä olette?

Vierailija

Oltiin eilen kaupassa ja teimme isot ostokset sillä ostimme kertaheitolla samasta kaupasta lapsille toppapuvut, talvisaappaat ja ruokaostokset.

Kotona kuitenkin ihmettlin laskun pientä summaa ja tarkistin kuitin: myyjä ei ollut ottanut hintaa toisista lasten kengistä (ovh 69.90¿) ja nyt omatuntoni soimaa minua ja mielessä on käynyt että pitäisikö käydä maksamassa ne kengät..mies sanoi että ei helvetissä,sillä ei se kauppa siihen kaadu ja ne kenkärahat kyllä menevät meillä parempaan käyttöön.

Silti mietin että aina kun lapsi viipottaa menemää noissa kengissä ajattelen että ne ovat varastetut..mitä te tekisitte?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Periaatteessa tuommoisessa tilanteessa ei kärsi kukaan, mutta itse menisin maksamaan, koska minusta on kivaa, kun ihmisillä on omatunto. Saatpahan ainakin jonkun uskomaan, että maailmassa on hyviä ihmisiä, kun menet ja oikaiset vahingon.

Hyvä kiertämään:)

Vierailija

Sen minkä taakseen jättää, edestään löytää.

Ei ihme, että lasten moraalissa on toisinaan parantamisen varaa.

Kyl tympäisis, jos itse olisin kärsijän osassa...

Vierailija

Mä en menis maksamaan, enkä myöskään pitäisi kenkiä varastettuina jos olen ne siihen hihnalle itse laskenut.

Lapsen ei tarvitse tietää että kengät tuli ilmaiseksi jos on niin pieni ettei ymmärrä vielä ettei se ole mikään iso juttu.

Vierailija

Nykyään hinnat ovat sen verran kalliita, jotta en laita pahakseni, jos joku muu ei menekään maksamaan. Kyllä varmasti niille rahoille löytyy parempaakin käyttöä.

Vierailija

eli tässä nyt ei ainakaan varastamisesta ole kyse. Minulla oli joskus periaatteena, että huomautan heti, jos huomaan saaneeni liikaa rahaa tai jos joku tuote on jäänyt maksamatta, mutta näitä virheitä sattui kohdalleni tosi usein ja lopulta alkoi kypsyttää, kun yksikään kassa ei koskaan sanallakaan kiittänyt siitä, että huomasin hänen virheensä ja palautin liikaa samani rahat. Yleisin toteamus taisi olla " oho" . Niinpä nykyään ajattelen niin, että kassan virhe, minä pidän hyödyn omana tietonani.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat