miksi kirjoitusvirheet " tulee esiin" vasta kun kirjoitus on ulos painosta (v' ' ttaa)

Vierailija

Moneen kertaan olen tarkistanut lopputyöni kirjoitusasun ja korjannut useaan otteeseen.. nytpä uskalsin sitä taas painotuoreena selata ja mitä v****a kolmella ensimmäisellä sivulla on vähintäänkin 3-4 välimerkkivirhettä!!! Olisivat edes jossain muualla...

no välimerkit eivät ole vahvuuteni eikä tarkistajaa niille löytynyt.. ja eihän sitä gradua koskaan kukaan lue PAITSI tarkastajat, minulle ainakaan muulle ole väliä

Kommentit (3)

Vierailija

Olen työkseni painotuotteiden kanssa päivittäin tekemisissä, ja voin kertoa, että lähes jokaikiseen työhön jää virheitä. Jonkun edellä mainitsema tekstisokeus on juuri se syy ja näin valitettavasti käy vaikka oikolukijoita olisi useampikin - niinkuin yleensä onkin ns. virallisten julkaisujen ollessa kyseessä. Minulle käy useimmiten vielä niin, että kun plärään painovalmista työtä, onnistun heti ensimmäiseksi avaamaan sen kohdasta, jossa tuo kenties koko teoksen ainokainen painovihrepaholainen majailee.. :)

Vierailija

Siksipä se työ kannattaa antaa kahden eri ihmisen luettavaksi. Pari kaveria tms. joiden ei tarvitse olla mitään oikeinkirjoitusfriikkejä. He kyllä huomaavat sinulta huomaamatta jääneitä virheitä...

Vierailija

Vaikka oikoluen tekstini sataan kertaan, aina joku lyöntivirhe jää huomaamatta. Olen äidinkielen ammattilainen, minkä vuoksi virheet harmittavat erityisesti. 10-sormijärjestelmässä en sen sijaan ole haka, joten lyöntivirheitä tulee :(

Muiden tekstejä lukiessa kestän kyllä lyöntivirheitä, mutta esim. yhdyssana- tai rektiovirheet saavat minut näkemään punaista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat