Keltarauhashormonilisällä onnistuneita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haluaisin lukea kokemuksia, jos joku on onnistunut saamaan vauvan lääkärin määräämän keltarauhashormonin tukemana. Sain lyhyeen kiertoon + myöhäiseen ovulaatioon (19/24) lugesteronia alakautta " nautittuna" kp 18-24. Nyt rupesin miettimään, että mitä jos tulenkin raskaaksi, riittääkö tuo 24. päivään asti otettu annos todella pitämään alkion hengissä kunnes istukka on kehittynyt ja alkaa toimia..?

Kommentit (5)

Vierailija

Oli tarkoituksena käynnistää kuukautiset seuraavaa lapsettomuushoitoa varten. Lapsettomuuslääkärimme sanoi, että keltarauhashormoni on sopivasti tukenut alkuraskauttamme. Söin sitä kymmenen päivän kuurin, heti ovulaation jälkeen. Keltarauhashormonihan ei ole varsinainen lapsettomuuslääke. Tuskin siitä teille haittaakaan on, joten kannattaa kokeilla, jos sitä on teille määrätty.

Menna+poika 6 kk

Vierailija

Itse syön terolutia. Aloitin sen syömisen koska menkkoja ei tullut kuin 1-2 kertaa vuodessa. Nyt 19 päivä pitäisi olla ovis. Aloitimme jo eilen yhdynnät ja jatkamme perjantaihin.

Asia joka minua askarruttaa on että jatkanko normaalisti keltarauhashormoonin syömistä kun/jos olen raskaana?!

Vierailija

Minä sain keltarauhashormonia hieman eri tarkoitukseen eli keskenmenojen " ehkäisyyn" , ja lugeja käytiin pitkälle alkuraskauteen. Itselläni oli keltarauhasen vajaatoiminnasta myös merkkinä tuhrutteleva loppukierto, eli kuukautiset alkoivat aina tiputteluvuodolla (ja jos raskaus alkoi, vajaa keltarauhashormoni sitten aiheutti sen, että meni kesken alkuviikoilla).

Vierailija

Esikoinen tärppäsi kirjaimellisesti yhdestä kerrasta ja kaikki meni oikein hyvin. Toista kun alettiin yrittää, niin tulin edelleen heti raskaaksi (kolme kertaa) mutta raskaudet menivät kesken heti alkuunsa. Minulla myös menkat alkoivat esikon syntymän jälkeen aina tiputtelulla.

Ilman mitään kokeita, näiden keskenmenojen & tiputtelun perusteella sain hoidoksi Lugesteronit. Aloitin syömään (siis suun kautta otin) niitä pari päivää tikutetun oviksen jälkeen eli n. kp 16 ja niitä piti jatkaa joko siihen saakka että kuukautisvuoto alkaa tai vaihtoehtoisesti raskausviikolle 12.

Tulin jälleen onnekkaasti heti raskaaksi ja kaikki meni sillä kertaa hyvin (oliko sitten Lugesteronien ansiota vai sattumaa) ja nyt tuo raskaus on vaunuissa tuhiseva kolmiviikkoinen pikkuneiti... :)

Vierailija

on vaikeita hoitamattomia ruoka-aineallergioita. Nämä voivat aiheuttaa muutoksia munasoluihin ravinnosta peräisin olevien osittain pilkkoontuneiden proteiinien joutuessa mukaan jakautuvan solun perimimään. Multiploidit alkiot abortoituvat herkästi.

Vastaava vaurio voi tapahtua myös siittiöille. Hoitamattomat ruoka-aineallergiat ovat olleet aiempina vuosikymmeninä havaitun miesten hedelmällisyyden laskun taustalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat