**SYYS -04. Huhuu!! Kesäkuu alkaa!**

Vierailija

Jospa saisimme tähän pinoon edes jonkin verran kuulumisia :) Palaan jonkin ajan päästä.

Saamuska

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Nousin aikaisin äänekkäiden lasten kanssa ja hyödynsin aamuaikaa istuttamalla kukkia joita ostin viime viikolla. Vieläkin niitä on jäljellä. Kymmenen aikaan iskikin taas kauhea väsymys. Edelleen väsyttää hirveästi, vaikka välillä jo makoilin sängyssäkin. Onneksi on mieleistä tekemistä tiedossa iltapäiväksi ja illaksi. Jospa sitä herää taas:)

Mies lounaan kimpussa, täytyy mennä varmaan kattamaan pöytä...

T: Ynis

Vierailija

en tiedä miksi, mutta tuntuu haikealta. Ehkä pelkään jo kesän loppumista, vaikka mun lomakin alkaa vasta 4 viikon kuluttua. Toiaalta syksy on huippu vuodenaika, joten mitä pelkäämistä siinäkään on. Tai enhän minä sitä pelkää, vaan ehkä enemmän sitä, etten ehdi tehdä kaikkea mitä haluaisin kesän aikana. Enkä ehdikään, joten senkin tiedän jo valmiiksi.

Just nyt nautin kyllä tästäkin hetkestä, vaikka työviikko vasta alkamassa. Siitä tulikin mieleen, että hyvää lomaa niille jotka siitä jo nauttivat!

Anoppi pyysi eilen lapsia kylään ja me sitten innostuttiin miehen kanssa raivaamaan kämppää. Aika paljon saatiin aikaiseksikin, vaikka osa tavaroista jäi ilman paikkaansa vielä. Minä lähdin välillä kauppoihin ja ostin mm. kasan isoja valokuvakehyksiä. Syysneidin kuvia ei ole yhtään esillä, joten oli jo aikakin! Täytyy vielä hakea lisääkin kehyksiä, kun alkuun pääsin:) Olivat puoleen hintaan ja tosi edullisia (tosin ovat myös osittain sen näköisiäkin naarmuineen, yhden aion jopa vaihtaa sen takia).

Nyt työasioihin...

Vierailija

Jaahans, Ynis on nyt virallisesti Ynis:) Mulla ei ole ollu ongelmia vanhoilla tunnuksilla. Outoa..

Tänään oli mulla töistä vapaapäivä. Vein silti Onnin tarhaa että sain siivottua. Käytiin kyllä työpaikalla aamupalalla ja sit vielä kävin salilla mutta sain kaikki Onnin kaapit siivottua ja oman vaatekaappini. Onnin kaapit oli pullollaan pieniä vaatteita ja nyt niitä on 4 muovikassillista plus toppahaalari päälle. Ja kenkiä yks kassillinen.

Noita jo vähän isompia vaatteita tekis mieli vaikka myydä kirppiksellä. Ihan pikku-vauva vaatteita en raaski vielä. Ja toisaalta, jos meille joskus suodaan se toinen lapsi ja jos se on poika,niin onpa vaatetta ainakin:) Tosin vois kyllä jos ihan järjellä ajattelee niin myydäkin. Kuitenkin sitä ostaa uutta, vaikka toinen lapsi oliskin poika.

Kun vaan sais aikaiseksi. Nythän tavallaan se olis hyvä myydä kun ovat kuitenkin vielä niin ku uudehkoja noin niin ku kuoseiltaankin.

Eilen sain lisää kukkia pihalle. Oon tässä viikon aikana niitä nyt laitellut ja enää puuttuu vain kahdesta seinällä olevasta ruukusta. Ostin itse ruukutkin uudet ja paremmat.

Harmittaa kun ostin viime kesänä kaksi syysleimua takapihalle ja en tajunnut talveksi niille tehdä mitään. Ruusuja vain aina ajattelin ja mietin että joo en jaksa. No ruusut on jo hyvällä alulla yhtä kuollutta lukuunottamatta mutta nuo syysleimut ei näytä mitään elon merkkejä:( Pitää kai ostaa jotain uutta tilalle.

Vaan nytpä pitää lähteä. Ilmottauduin töistä tässä pari viikkoa sitten meidän yhteistyökumppanin tarjoamaan Vauhtipuisto iltamaan. Saa 2h olla alueella ja käydä eri laitteissa ja vempaimissa. Veljen perhe tulee myös joten nyt pitää rientää.

T-P

Vierailija

Meillä lämpimät ilmat jatkuvat, joten toiveita on, että oikea kesäkin tulee :) Koululaisemme hihkuvat, että kesäloma on alkanut ja Antsa kyselee: "onko miullaki kesäloma?" Eihän se Antsalla vielä, juhannukselta sitten.

Syyspoika-Antsalla on vielä yövaippa. Sovimme, että kun vaippa on kaksi yötä peräkkäin kuiva, saa jättää yövaipankin pois (poika olisi sen jo halunnut pois jättää). Viime yönä poika tuli keskellä yötä: "Pissahätä, auta vaippa pois!" ja sitten kiireellä potalle. Oli kauhean pollevana, kun oli ehtinyt potalle (vaipassa tosin oli pissaa jo valmiiksi alkuyöltä). uskaltaisikohan yövaipan vain jättää pois? Poika ei tunnu välttämättä joka pissalle yöllä heräävän.

Nyt poika pelaa isosikonsa kanssa pikkukakksoen pelejä netissä (tänään on pelipäivä).

Huomenna lähden työreissulle ja torstaina takaisin. Jospa näkisi Etelä-Suomen kesää sitten..

Mukavaa viikkoa syys-siskot!

SM

Vierailija

Me saatiin nauttia aika hyvästä juhannussäästä, vaikkei mitkään rantakelit olleetkaan. Nyt sitten sataa ihan kunnolla, on tainnut sataa jo monta tuntia. Ärsyttää lapsia raahata tälläisessä säässä kotiin päiväkodista. Vielä kivempaa siitä tulee ensi viikolla, kun matka pitenee. Lapset joutuu vielä päivystävään päiväkotiin heinäkuun ekoiksi viikoiksi. Myös mun hakumatka hankaloituu selvästi.

Näitä valitusvirsiä on jotenkin kivempi kirjoitella tänne:) Tulkaa muutkin...

Vierailija

Sain heti tunnukset oikein:)

Miksei aina voi olla perjantai, perjantai, perjantai... Pitänee kohta mennä laulamaan sitä kahvipöytään:) Kerran saatiin viereinen neukkariporukka nauramaan, kun yhtäkkiä innostuttiin laulamaan sitä.

Kiva viikkis tiedossa. Huomenna shoppailemaan ja hyvässä seurassa istuskelemaan iltaa.

G: Miten koulujen loppuminen vaikuttaa elämääsi?

Minun elämään ei juurikaan mitenkään. Enemmän tietty porukkaa alkaa näkyä puistoissa paistattelemassa päivää jne. Samoin kaljaa litkiviä junioreja näkyy ympäriinsä. Omassa perheessä ei vielä ole koululaisia, joten sen enempää ei tunnu missään.

Hyvää viikonloppua armaat ystävät!

T: Ynis (juu, virallisestikin nykyään:)

Vierailija

Minen edelleenkään meinaa osata kirjautua tänne, pöljä minä.

TiPi, meillä täysin eri kasvuvyöhyke, mutta syysleimut on jo jonkin verran kasvaneita. Odota vielä hetki ennen kun luovutat. Kasvoiko ne viime kesänä kunnolla, vai istutitko vasta syksyllä?

Minä kävin eilen illalla Plantagenissa jälleen. Ostin kesäkukkia kärryllisen:) Mullat unehtui kauppaan, joten täytyy odottaa huomiseen sitä. Mies saa tuoda töistä tullessaan. Odotan viikonloppua jo innolla:)

Vierailija

Tuo korjaussumma tosiaan harmittaa,ikinähän sille ei olisi sopivaa aikaa.Nyt kun vika huomattiin ja on sitä mietitty ni molemmat oli alkukeväästä ajaessa huomattu että jotenkin kummalle tuntuu juuri sen viallisen renkaa puolella.Huomenna menee auto huoltoon ja tosiaan kaikesta huolimatta ei vuoden autoelon jälkee olla valmiita siitä luopumaan.

Renkaillakin ajaa enää tämän kesän mut nehän on kulutustavaraa-kallista sellaista!

Hyvää lomaa Aippa :-))

Vierailija

Jospa nyt sais aikaiseks kirjoitella :)

Ihanan lämmintä on ollut. Ollaan oltu paljon ulkona. Eilennä oltiin koko päivä koiruuden kanssa näyttelyssä.

Veeti aloitti futiksen pelaamisen. Aivan ihania kun noi pikkuiset juoksee pallon perässä. Välillä ollaan ihan vedet silmissä naurettu kun toiset niin ihanasti siellä pelaavat yms. Keskiviikkoisin on aina Veetillä harkat. Syksyllä aloittaa myö jääkiekon pelaamisen.

Itse innostuin kuntosalilla käynnistä. Käy 4-5 kertaa viikossa. Muut illat meneekin koiran treeneissä. Ei oo paljoa vapaa aikaa :)

Kaveri tarjos töitä kuntosalilta. Syyskuussa pitäis viimeistään aloittaa työt. Olin kyllä ajatellut vielä reilu vuoden olla kotona, mutta pitää kait miettiä asiat uusiksi. Kaveri myös yrittää huokutella meitä muuttamaan kirkkonummelle (he muuttavat sinne parin viikon kuluttua). Mä haluun päästä muuttamaan täältä pois. tahtoo isomman asunnon ja oma piha ois kiva. Ja vähän rauhallisempi sais asuin paikka olla.

Nyt jos menis suihkuun.

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija

Me lähdemme huomenna mökille.

Kesäloman ensimmäinen parin viikon jakso alkoi. Miehellä ei loma osu samaan, joten nyt on reissu vain juhannuksen mittainen.

Vähennysoikeusvelvollisuus kuulostaa superbyrokraattiselta.

Nyt juuri kaipaisin lapsuuden huolettomia kesiä.

Haluaisin juosta paljain jaloin niityllä, vailla velvollisuuksia, oikeuksistakaan niin väliä.

Ahdistuksetonta juhannusta siskot!

SM

Vierailija

ihan innokkaana, vaikka tämä talo on vuokrajuttu ja oma oikea talo vain haaveissa siintää. Remontoimme sitä siis lähinnä vuokran edestä. Talo pitää joka tapauksessa saada jonkinlaiseen kuntoon ja meillä on tarkoitus asua siinä 1-3 vuotta (riippuen omista taloasioista yms. sitten).

Sydämet toimivat toisella koneellamme Alt +3, mutta eivät tuolla koodila taida. Tällä läppärillä tuo alt3 ei toimi, kun eivät numeronäppäimet ole erikseen

:) SM taas

Vierailija

Loma alkoi siis. Juhannusreissu mökille oli periaatteessa ihan mukava, lapset ainakin tykkäsivät. Oma mieli ei ole ollut paras mahdollinen.

Nyt en saa aikaiseksi mitään, kun joka asiasta tulee mieleen, miten paljon paremmin asiat voisivatkaan olla. Ennen en ole kärsinyt jos-jos-ja-jos-taudista. Nyt se sitten on iskenyt päälle. Tämän kaiken epätoivon päälle vielä neljänkympin kriisi (tänä vuonna se todellakin tulee täyteen), niin vali-vali.

Pahinta on, kun millään ei välillä tuntuu, ettei millään ole mitään merkitystä. Ihan lapsellinen ajatuskin, koska totta kai monellakin asialla on merkitystä, varsinkin lasten hyvinvoinnilla.

Miljoonaa asiaa tekemättä. Siivoamatta, järjestelemättä, asioita tarkistamatta.

Noh, pakkohan tästä on jatkaa.

Mukavampaa olotilaa teille muille!

SM

Vierailija

Pikaisesti vain.

Aamulla lähdetään juhannuken viettoon.

Veeti on tänään oksentanut aamusta, mutta nyt on ollut ihan hyvä vointinen. Jo mietittiin että jäädään juhannukseksi kotiin. Päätettiin kuitenkin lähteä kun molemmat lapset haluaa niin kovasti lähteä saareen mökille.

Pitäis vielä pakata vaatteita mukaan kun ei oo kovin lämmintä juhannusta luvattu, mutta täällä istuskelen koneella :)

Palailen taas.

Öttis ja lapsukaiset

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat