Millainen äiti myy lapsensa käytetyt lelut?

Vierailija

Lueskelin kilpailevan lehden kirpputoripalstaa ja siellä joku äiti myi lapsensa/lastensa kuluneita, rikkinäisiä ja kovasti leikittyjä leluja. Jotenkin tuli sellainen olo, että itse en voisi riistää lapselta vanhoja leluja, vaikka kuinka eivät esim. olisi enää ikäkauteen soveltuvia tai kehittäviä. Nehän ovat juuri sen lapsen leluja ja saattavat merkitä lapselle paljon enemmän kuin äiti uskookaan. Niin köyhä en ikinä olisi, että lapseltani lelut möisin! Leikki on lapsen työtä, eikä lapsilta saa riistää työvälineitä sen toteuttamiseen:)

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Jos minä alkaisin muistoja keräämään, joutuisin säilyttää mieheni kaikki rikkinäiset kalsaritkin, voi olla että säilytystila loppuisi. Mulla ainakaan ei ole varaa rakentaa muistojen taloa.

Vierailija

Meillä olis kolmio piukassa, jos kahden lapsen kaikki lelutkin säilytettäisiin. Järkevää karsintaa on syytä suorittaa, toki säilytän jotain muistoksi, mutta suurin osa menee kiertoon. En tosin myy, mutta annan tutuille ja muille tarvitsijoille.

Vierailija

että tällainen yksinhuoltajaäitikin voi ostaa leluja lapselleen. Ei niitä uutena oo varaa ostaa ja monet lelut säilyy ihan hyvinä ja jos ihan pikkuisen on rikkikin niin ei aina haittaa lasta, vaan vanhempia häiritsee enemmän.

Vierailija

Ei tänne asuntoon mahtuis itse, jos kaikki lelutkin pitäisi säästää. Nyt olen myynyt ne lelut pois, joista lapsemme eivät oikeasti välitä pätkääkään. Eli just sellaiset komerontäyttäjät.

Vierailija

TVierailija:

Lainaus:

Lueskelin kilpailevan lehden kirpputoripalstaa ja siellä joku äiti myi lapsensa/lastensa kuluneita, rikkinäisiä ja kovasti leikittyjä leluja. Jotenkin tuli sellainen olo, että itse en voisi riistää lapselta vanhoja leluja, vaikka kuinka eivät esim. olisi enää ikäkauteen soveltuvia tai kehittäviä. Nehän ovat juuri sen lapsen leluja ja saattavat merkitä lapselle paljon enemmän kuin äiti uskookaan. Niin köyhä en ikinä olisi, että lapseltani lelut möisin! Leikki on lapsen työtä, eikä lapsilta saa riistää työvälineitä sen toteuttamiseen:)

Tuntuu, vaan siltä, että jotkut myyvät ihan, mitä tahansa rahan puutteessa:) Voihan olla, että joku ns.vauvalelu on vielä 5-vuotiaallekin rakas ja minä en vanhoja leluja möisi, vaan mielelläni annan ne ilmaiseksi jollekin tarvitsevalle tai johonkin keräykseen, jos pitäisi eroon päästä. En usko, että oma kotini täyttyy koskaan siinä määrin, etteivät lapsen lelut sinne mahdu:)

Vierailija

Jos tiedän, että on lisää lapsia tulossa, säästän, muuten annan pois, vaikka Venäjän lastenkoteihin. Korkeintaan, jos lelulla on paljon tunnearvoa, lapsi saa sen säästää ja viedä mukanaan omaan kotiinsa aikanaan.

Millainen äiti voi antaa pois lapsensa leluja? Sellainen, joka haluaa opettaa lapselleen myös luopumista toisten ihmisten hyväksi, eikä vain ahneutta ja minä-minä-minä-ajattelua. Omakin äitini antoi aikoinaan meidän lasten vaatteita ja leluja hyväntekeväisyyteen, ja muistan olleeni iloinen, että leluni pääsivät uusiokäyttöön jollain köyhällä lapsella.

Vierailija

Ja meillä kyllä olisi koti täyttynyt, lapsella on NIIN hirveästi ollut tavaraa. Kahtena vuonna ollaan myyt, 100 euroa saatiin per kerta, eli pojalle oli ihan kiva raha 200 euroa, jolla sitten saa taas ostaa jotain mitä kovasti haluaa.

Vierailija

Olen kerännyt lapsen kanssa hänen huoneestaan ylimääräiset pois ja nyt ne on myynnissä. Lisäksi minulla on ns. jemmalaatikko, jonne kerään omasta mielestä ylimääräistä ja sieltä saa luvan kanssa hakea takaisin, jos tarvetta ilmenee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat