Minkä ikäinen itse pitää tuttipulloa juodessaan?

Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Eli maidon juominen pullosta tai kupista oli (ja on edelleenkin, ikää 1 v. 8 kk) silkkaa läheisyyden halua, päivän " vauvahetki." Hän halusi ja usein vieläkin haluaa itse ehdottomasti syliin istumaan ja juomaan maidon. Kun kysyn häneltä, haluaako itse juoda maidon vai " vauvatetaanko" niin usein hokee vauva, vauva ja kiipeää syliin. Tottakai osasi pitää pulloa, mutta ei vaan siis halunnut, ja mun puolesta ihan ok, ovat ne lapset niin pienen hetken pieniä.

Vierailija

kyllä, minun vauvani oppi pitämään ITSE pulloa 6kk!! hui!!! huono äiti olen!!

tosin, vauva oli AINA sylissä kun syötin, tahtoi vaan itse pitää pulloa. mutta tottakai minun olisi pitänyt estää se, sehän on huonoa äitiyttä jos lapsi pitää pulloa!!!

ette voi olla tosissanne....pitäisikö minun väkisin repiä pullo pois kädestä ja syöttää itse, jos lapsi haluaa itse opetella??'

miten helvetissä läheisyys liittyy siihen, kuka sitä pulloa sylissä pitää, minä vai vauva??

Vierailija

Ja pullossa oli äidinmaitoa, jos joku huolestuu lapseni puolesta. Hän piti itse kiinni myös rinnasta, kun häntä imetettiin. Rinnassakin oli äidinmaitoa, jos asia jotakuta huolestuttaa.

Vierailija

Siinä vaan mennään hakoteille, jos vauva tämän jälkeen jätetään yksinään syömään sitteriin/sänkyyn/rattaisiin. Näin ei saa menetellä, ei vaikka äiti ja isä olisivat miten " kiireisiä" tahansa. Ei pitäisi edes ajatella, että tällainen voisi edes olla mahdollista!

Jos imettää, niin ei missään tapauksessa voi jättää vauvaa yksin imemään maitojaan... Eikä näin siis saa tehdä myöskään pullolla ruokittaessa. Vauvan pitää saada kaikki se läheisyys, minkä hän tarvitsee. Ja kyllä, myös syötettäessä. Ja ennen kuin joku pullotteleva mamma sanoo, että annetaan sitä läheisyyttä muulloin, mutta ei syötäessä, niin miksi näin? Miksi muulloin, mutta ei syötäessä? Miksei MYÖS syötettäessä? Kyllä imettävä äitikin pitää lasta lähellään muilloinkin kuin imetyksen aikana, tuo imetys tulee vielä kaiken hellyyden lisäksi...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

18, entäs minun vauva? Sille kun annetaan maidot ruokapumpulla nenämahaletkuun, eikä sylissä oikein voi pitää kun kaikkia muita letkuja on niin paljon

pyydänkö hoitajia poistamaan katetrin, saturaatiomittarin ja kanyylit?

Tietenkään tämäkään asia ei koske kaikkia. Kommenteista voisi tulla monen sivun mittaisia jos niihin kaikki luettelisi poikkeukset.

Vai luuletko itse, että tuo teidän tilanne on se ihanne? Vai mikä tässä oli se pointti?

Ei 18.

Vierailija

Ei saa vauvatkaan läheisyyttä...

Ihan tiedoksi, se on täysin luonnollista kehitystä vauvalle. Toiset oppii aikaisemmin, toiset myöhemmin. Imetetty lapsikin alkaa jossain vaiheessa pitää rinnasta kiinni. On luonnollista, että lapsi opettelee itse omin käsin laittamaan ruokaa suuhunsa. Vauva ei todellakaan kärsi siitä, sehän on ihan elinehto!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat