**LOKAKUISTEN MAANANTAI 17.10 **

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täällä sitä edelleen ollaan... Minnekäs minä tästä menisin, kun vauvakin viihtyy masussa :)

Todella paljon onnea nyyttinsä hakeneille!!! Eli [b] Nasulle, Coppolalle, Tiikerikalalle [/b] ja olikos vielä joku, ja muistinkohan nyt nimimerkit edes oikein?!!

Itsekseni iltaa vietän, kun mies meni yövuoroon. Vähän jännittää tavallaan tämä viikko, jos oireet alkaakin yöllä ja mies töissä. Vaikka pääsenhän mä sairaalaan taksilla ja mies on nopsaan kanssa paikalla, kun yöllä nyt ei ole ruuhkia :) (matkaa töistä sairaalaan taitaa olla jotain 15km)

Tosin oireita ei nyt tosiaan ole, mut voihan se alkaa kaikki nopsaan tuleenkin ihan yhtäkkiä. Kun mistä sitäkään tietää milloin tulee lähtö.

Tai no.... on mulla pieniä särkyjä kyllä, mut ei mitään kamalia!! Vähän särkee jalkoja, mut ei sisäpuolelta. (ja just tuli kipee supistus mikä meni selkään asti... hmmm =-/ ) Ja välillä särkee alamahaa, mut tosiaan ei pahasti... ellei ne nyt just sit ala, kun tosiaan äsken tuli kipempi... (klo nyt 21:30).

Jatkan taas hetken päästä (onhan tässä aikaa kirjoitella lisää, kun laitan kerran maanantaille aloitteenkin ;D ).

Nyt menen huilaan sohvalle.

[b]Lokari05:lle[/b] pidän peukut pystyssä!!! *bd bd*

No eipähän nyt ole sit pariin tuntiin enään tullut suppareita! =/

Ellei sitten yöllä ala??!! ...

Kaisa 39+1

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

täälläpä sitä ollaan! Kävin siellä polilla. Kaikki oli ihan ok, kanavaa reilu sentti jäljellä ja kahdelle sormelle auki. Painoarvio " vaatimattomat" 4,2kg. Olisivat kyllä nyt jo ottaneet sisään mutta sitten sovimme lääkärin kans että meen keskiviikkona osastolle heti kahdeksalta. Nyt meni pitkään ennenkuin pääsin lääkärille, oli leikkauksessa. Halusi että aloitetaan heti aamusta. No, mulle sopii, eipä tää tieten ehdi enää kovin kasvaa. Ihan hyvillä mielin olen nyt kun kerran se kuitenkin on luvattu, ja vieläpä lähiaikoina.

Lääkäri ronkki tarkoituksella kohdunsuuta että lähtis ite, ja nyt on ihan kipeä koko alapää, äääh..pitääpä kokeilla nyt niitä ässiä lisää. :))

Nyt töihin!

Lokari 40+1

Vierailija

tyttö syntyi suunnitellusti sektiolla 13.10 ja tänään pääsimme kotiin. Tytöllä mittoja pituus 52cm, paino 3666g(eli paljon vähemmän kun pelkäsin, lapsivettä oli kuulemma yllättävän paljon), pipo 35cm. Tytöllä pitkä tumma tukka. Aivan ihana tyttönen, nyt taas vaan opetellaan tissittelyä sekä lapsen tahtiin elämistä. Kaksi isompaa lasta välillä ihastelee, välillä taas ei muista toista vaan kiljahtelee niin että saapi nukutella uudelleen...siirryn vauvapuolelle

susku rv 0+0 ja typy 4pv

Vierailija

han syntyi 12.10 klo 17.53 synnytys helppo ja taysin kivuton !! Tyton mitat 3270g ja 49cm; kaikki meni hyvin, oli todella " miellyttava" kokemus, kuten eka synnytyskin. Vkoja oli koossa 39+0/ Menin siis neuvolaan, kohdunsuu oli 6 cm auki !!! Eika meikalla ollut edes supistuksia !! Eli sanoivat, etta suoraan synnytyssaliin, silloin klo oli noin 11.30. Pikkasen joutuivat auttaa, kun kohdunsuu ei meinannut loppuun asti aueta, eli antoivat tiputuksella tippoja: kaikki meni todella hyvin !!

Paasimme vasta tanaan kotiin; koska tytolla oli pienta keltaisuutta ja maitoa ei tarpeeksi, ihan sama juttu kuin esikoisen aikana, ei voi mitaan, annetaan pullosta lisaa !! Nyt paino on taas nousussa !!

Alapaa jo hyvin kunnossa, kolme tikkia tuli, pieni repeytyma, ei mitaan vakavaa !!

Nyt vahan lepaamaan !!

Tsemppia viela kaikille, joilla baby on vatsassa !!

ÄITI92 ja pikku tytto 5vrk

Vierailija

Tylsää pukkaa päälle joten mitäpä sitä muuta kun päivystämään täällä :) Tänään ei ole ollut pahemmin tuntemuksia paitsi yksi kipeähkö suppari. Mä en nyt vielä ala sinne marraskuisten kerhoon liittymään (vaikka kerran taisin jo niin uhota), kun vielä ainakin uskon ja TOIVON tämän kuopuksen jatkaven isosiskon ja -veljen linjaa sillä että putkahtaa rv 39+ maailmaan. Eli siis tällä viikolla :)

Hui, kävin lukasemassa sen Saaaraaaa (vai mikä olikaan) synnytystarinan ja mua se kauhistutti enemmän kuin liikutti. Siis ihanaa tiätty että loppu oli onnellinen ja kaunis poika syntyi maailmaan (siitä tuoreelle perheelle tuhannet onnittelut), mutta jotenkin mä olen h-hetken lähestyessä alkanut pelätä sitä kipua ja siitä lukeminen tuntuu saavan melkein paniikkireaktion aikaan. Hui.

PONNYT mulla olisi kanssa haaveena laittaa esikoinen alkeiskurssille tässä jossain vaiheessa, mutta kun se on varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla ERITTÄIN kallista kun ei ole omaa ponia/heppaa. Harmi. Silti voi olla että jos vaikka jostain sponsoriapua saisi, voisi ensin viedä tyttöä talutukseen ja siitä kenties pidemmälle.. ja peukut pystyssä että äiti saa jatkaa sitten kanssa :)

JENSKULIINI kiva kuulla että sait hyviä uutisia äippäpolilta :) Näkyy kohdunsuunkin tilanne olevan sen verran hyvä että tiedä vaikka pääsisit itse asiaan hyvinkin pian :) *peukutukset*

PANDA-AGENTILLE iso kasa punaisia ruusuja pikkuruisen tyttösen syntymän johdosta *huokaus* kuullostaa ihanalta :)

Eipä tässä sen kummempia kuin palailenpa taas asiaan

Sinilainen edelleen se 38+5

Vierailija

Meillä alkaa tämä äidin levottomuus ja yövalvomiset tarttua perheenjäseniin :) Viime yönä en saanut oikein nukuttua kun taas jomotteli ja kiristeli selkään ja alavatsaan. En kuitenkaan jaksanut kellottaa suppareita kun eivät olleet niin kipeitä, vaikka ihan koko yön niitä tuli. Esikoinen pyöri ja valvoi omassa sängyssään aamu 4 asti ja sain sen uudelleen unille aamulla kuuden aikaan. Toinen muksukin vaati päästä meidän sänkyyn viiden aikaan ja mies heräsi samalla nukuttuaan vaan 3 tuntia :D Oltiin loppujen lopuksi koko perhe " aamupalalla" viiden aikaan, huh huh... Taitaa olla täysikuu mikä tekee niin levottomaks kaikkien nukkumisen???

No joo... minun kohdalla ei ainakaan mitkään mahantyhjenemiset sun muut oireet enteille synnytystä. Eilenkin koko päivän maha ihan sekasin ja juoksin vessassa vähän väliä, mutta yhdessä kasassa vielä ollaan. Tuntuu jo sille että yli mennään niin että marraskuun puolelle päästään :) Huomenna olisi SE päivä, mut ihmeitä pitäis tapahtua että huomenna syntyis. Eikös täällä joku ollut perustamassa Marraskuulle klubia??? Voisin ilmoittautua jo nyt siihen... Ylihuomenna olis taas neuvola ja ei todellakaan kiinnostais sinne enää mennä, kun mikään mitta tai muu ei oo enää muuttunu viimeseen 6 viikkoon yhtään mihinkään suuntaan - paitsi paino :)

Paljon on taas vauvoja syntyny lokalaisille, ja kaikille oikein paljon onnea nyytistä!!! Niccejä kun ei tahdo millään muistaa.

En muuten tiedä että oliko se täysikuu viime yönä vai tulevana, mutta eräs kätilö sanoi mulle kerran että täysikuun aikaan heillä on aina kädet työtä täynnä! Tuntuu että kaikki vauvat haluaa aina sillon maailmaan...

Turhaa tekstiä taas tämä viesti täynnä... Poistun taka-alalle odotteleman muilta onnekkailta vauva uutisia!!!

terkuin QOF , rv 39+6

Vierailija

Tänä aamuna siis kävin äitipolilla sen perätilaepäilyn, että kokoarvion takia: Vauva oli oikenpäin! Jee!!!!!! Ja köllötteli masussa selkä ihan suoraan eteenpäin. Kohdunkaulaa 2 cm jäljellä, mutta kohdunsuu auki jo 3,5-4 cm. Ja se painoarvio: tällä hetkellä ultran mukaan " vain" 4,2-4,3kg!! Sais jo kaveri syntyä! Lääkäri kyllä teki aika kovakouraisen alatutkimuksen ja epäili, et ei kovin kauan mee, et syntyy. Esikoiselta kun kuulin et olin 3cm auki, niin meni vajaa vuorokausi, et vesi meni. Eilen oli kyllä jo niin mojovia suppareita, ku vietiin tyttö mummolle hoitoon ja piti autossa istua noin 50km suuntaansa, mut ne aiheutti vain suolentyhjenemisen ja sit lopahti. No josko kohta pääsis tositoimiin. En saanu ees kontrolliaikaa enää ä-polille, lääkäri sano vaan, et jos ei ala syntyä, ni sit 1.11 rv 41+6 suoraan osastolle käynnistykseen. No toivottavasti ei todellakaan tarvi enää noin kauan kärvistellä.

Nyt pitäs sit koittaa vaikka vähän siivota ja järjestellä paikkoja, ku oon ihan yksin kotona ja levätäkin kai pitäs. Meinaan jos tuo lähtö tulis vaikka pikapuoliin. No huomennahan tuo on laskettuaika....

Onnea kaikille nyytin jo saaneille ja lykkyä tykö kaikille tositoimiin pääseville. Ja suppareita ajallaan kaikille muillekin!

Jensku rv 39+6

Vierailija

Kaisa: Sä pääsit viime yönä mun uniin. ;D Älä kysy miks. Ehkäpä siksi, kun lasketut ajat on viikon välein. Kuka tietää... Mut siinä me kovasti rupateltiin kaikesta mahollisesta. Sit yhtäkkiä mä heräsin joskus neljän aikaan yöllä, että nyt se Kaisa on lähtenyt synnärille! Mä olin ihan varma, että sulle on tullut jo lähtö yöllä. Aamulla sitten pitikin tulla heti tarkistamaan tilanne. :)

Tänään on taas supistellut enemmän, edelleen kivuttomasti mut silleen et sen tuntee supistukseksi. Vauva myllertää hirveesti. Alavatsassa ja selässä on tuntunu aina välillä sellasta tuiketta ja masu on tuntunut joteski pinkeemmältä. Ehkä nekin on ollut jotain lieviä supistuksia, kun välillä on tuntunut siltä et menkat alkais. Nyt sitten on jo useemman tunnin särkeny toista reittä ihan tuosta yläältä ja se ei menny ees suihkussa ohi. Mitähän sekin on? Hirveesti oon pähkiny täällä kauankohan vielä menee ennen kuin nähään meiän pieni. Pahimmassa tapauksessa vasta 4 vkon päästä. Aika hassua muuten et mulla on rv42+0 isänpäivänä. Sanoinkin jo miehelle etten menis vielä vannomaan et se saa viettää jo tänä vuonna ekaa isänpäiväänsä. ;)

Onnea taas kaikille nyyttinsä hakeneille ja tsemppiä meille muille tähän loppurutistukseen. :) Ja kiitos synnytyskertomuksista. Niitä on ihanaa lukea.

Pips rv 38+1

Vierailija

Pikaseen käyn ilmottamassa et torstaina 13.10 tasan kello 18.00 meille syntyi tyttövauva, painoa 3595g ja pituutta 50cm. Raskausviikkoja oli 38+5, synnytys käynnistyi lapsivesillä kotona viiden aikaan aamulla. Synnytyksestä ei jäänyt mitään hampaan koloon, mutta tulen myöhemmin kertomaan koko tarinan. Nyt on niin hankala istua, kun väliliha leikattiin ni on TOSI arka! Eilen kotiuduttiin jorvista ja on tämä vauvantuoksuinen elämä niin ihanaa!!! <3

Nelliina ja " Lottiina" kohta 4vrk

Vierailija

Meidän pikkuinen tyttö syntyi ke 12.10.05 sektiolla ja kokoa vauvalla oli 3640 g ja 52 cm. Sektio oli kaikinpuolin positiivinen kokemus ja isä sai yhtä lailla olla ihanasti tukena koko prosessin ajan. Samoin henkilökunta KOKS:ssa oli ihanaa ja empaattista.

Eilen tosiaan kotiuduttiin ja eka yö kotona takan, jonka pikkuinen vietti välissämme kastellen lakakanamme kahteen kertaan löysällä kakalla, kun vaippa otti ja petti ;0)! Tätä tämä arki on ja ihanaa! Pesukone laulaa ja kultaneiti juuri tuolla varmaan kohta heräilee päikkäreiltään syömään.

Kyllä tämä on paljon, paljon ihanampaa, kuin mitä osasi odottaa! Ei ole olemassa suurempaa rakkautta!!!

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja malttamatonta odotusta teille, jotka vielä kotona odotatte!

Siirryn varmaan tuonne toisille keskustelupalstoille.

Ihanin syysterveisin Panda-Agentti ja pikkuprinsessa 5 vrk

Vierailija

Onnittelut kaikille, joilla pikkuinen on jo sylissä. Ja tsemppiä meille lopuille (kai meitä kuitenkin noin puolet on vielä jäljellä, vaikka tuntuukin, että kaikki on jo saanu nyyttinsä..).

Urkille jaksamista flunssaan.

Mulla oli viime yönä pari tuntia sellasta menkkajomotusta ja vatsan kovettumista. Kait se kohtu harjoittelee. Hankittiin digivideokamera ja mies kuvaili niin hassuja otoksia, että tuli naurettua kippurassa. Siitä kait masu sai potkua. Oon ennenkin huomannu, että kippurassa nauraminen saa aikaan supisteluja - suosittelen ;)

Yöllä taas tuli sitten sellanen tunne, että mitäs jos se nyt alkaa, niin oonko siihen valmis. Pelottaa vähän, ja aina tuntuu, että jotain on vielä tekemättä; pyykit laittamatta, asunto siivoton jne. Mieskin eilen jutteli siitä, miten kaikki on oikeestaan niin epätodellista. Hälle odotus on tietysti enempi vierestä seuraamista, eikä sitä todellisuutta varmaan niinkään hyvin oo sisäistäny, että meille tosiaan tulee kohta lapsi. Ja harmitteli sitä, että sitten minä keskityn vaan vauvaan ja muutun jotenkin omituiseksi. Minusta on ihana kun se puhuu ja pohtii asioita etukäteen. Todettiin kuitenkin, että eiköhän me selviydytä, kun niin monet muutkin on selviytyny. On oikeestaan aika jännä elämäntilanne, kun mies on nyt työttömänä ja siis mun kanssa yhdessä odottamassa täällä kotona. Tavallaan aika hienoa kun saadaan olla kahestaan. Luksusta.

Odotusta jatkava 38+6

Vierailija

Supparit loppui sit uniin.

Mä olen kipeä, aamulämpö 38, kurkku kipeä ja poskiontelot huutaa apua.

Neuvola olis tänään, mut meidän neuvolaan ei saa mennä kipeänä, joten pitää siirtää aika.

Eipä sit muuta kuin että vithuttaa!!

Ainut hyvä puoli näissä isoissa viikoissa on se että tietää että ei voi enää mennä kauan. Mullakin taitaa olla maximissaan raskautta jäljellä 9 päivää.

Urkki ja Aarre rv 40+5

Vierailija

ja paljon onnea vauvan saaneille!

On taas vierähtänyt pitkä tovi kun olen viitsinyt kirjautua, seuraillut olen teidän kuulumisia päivittäin.

Minulla samanlaisia tuntemuksia alamasussa kuin empulla. Todella vaikea sanoa onko ne suppareita, vai vaan vauvan tekemää ahkeraa jumpaa joka venuttaa vatsaa äärirajoille. Kipu tuntuu oikealla alhaalla, kestää minuutista kahteen ja rauhoittuu heti jos huilii. (Pitäis kyllä minun jo supparit tietää, viidettä odottelen, muttei koskaan tälläisiä jomotuksia ole ollut)

Toivottavasti ei synny vielä tällä viikkoa, mies joutuu olemaan vielä tän viikon tienpäällä (kuljetusalan yrittäjä) ja appiukko lähtee sitten ensviikolla isännän hommia hoitamaan, ja tekee ne siihen asti kunnes olen jakautunut.

38+3

Vierailija

...kaikille onnitteluista. Kirjoittelen tosiaan synnärikertomusta kun toi istuminen tässä tietokoneen ääressä onnistuu sekä vauvan että etenkin välilihan tikkien takia *auts*.

Tsemppiä kaikille vielä nyyttiään odottaville. Kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen. Ei varmaan lohduta, mutta lähettelen teille kaikille suppareita.

Tavataan tuolla vauva-puolella, vaikka syysmasu alunperin olinkin, niin kirjoittelen varmasti molemmilla puolilla. Käyn vielä kuitnkin lukemassa näitä teidänkin juttuja.

Aurinkoista viikkoa!

j+beibi 4vrk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat